Proloog

12 4 0
                                    

'We kunnen naar Luxemburg gaan.' Stelt Finn voor. Hij kijkt de kring op. Wachtend op antwoord.
'Maar alleen jij kan auto rijden. En daar kunnen er maar vier bij.' Zegt Stella. Ze kijkt Finn aan. En haalt een hand door haar zwarte haren.

'Anders ga ik toch op de moter en neem ik iemand achterop.' Stelt Shawn voor.
'Omg. Mag ik dan achterop?' Vraag ik voordat ik het door heb.
Iedereen kijkt mijn kant op. En rond Stella's lippen vormt een glimlach. En ik begin te blozen.

'Okee.' Zegt hij.

In mezelf maak ik een vreugden dansje. Ik mag achterop de moter van de knapste jongen van de school waar iedereer op valt!' Omg.
Ik zie dat Stella haar duim omhoog doet. Alleen die ik kan zien. En als antwoord glimlach ik.

Elke meivakantie gaan we iets met ons groepje van zes doen. Drie jongens en drie meisjes.
We kennen elkaar al vanaf de basisschool. Eerst ging Krista met ons en die jongens om. Maar toen ze in de zesde haar verjaardag feestje hield, werden we closer. En kwam Stella met altijf haar briljante ideeen met een vrienden groep.

Stella kruipt verder in Tims armen. En Tim geeft een kusje op haar hoofd.

'Maar wat hebben we dan verder nodig?' Vraagt Finn.
'Paar tentjes. Iets waar je op kunt koken enzo.' Zegt Krista.

Ik voel mijn telefoon trillen en daarna hoor ik 5 Seconds of Summer door de ruimte. Ik voel dat ik moet blozen en pak snel mijn mobiel. Het is oma.

'Met Ellie.' Zeg ik.
'Ellie! Waar hang je uit! Ik maak me zorgen!' Roept Oma. Ik vestijf gelijk.
'Ik heb je toch vertelt dat ik ben Krista ben.' Zeg ik. Ik kijk naar Stella. Die me bezorgt aankijkt.
'Wil je onmiddelijk naar huis komen?' Vraagt oma.
'Ik kom naar huis.' Zeg met een zucht.
Ik hang op en doe mijn mobiel in de zak van mijn vestje.
'Jongens, ik moet naar huis.' Zeg ik. Ik loop de kamer uit van Krista. En daarna de trap.
Als ik bij de acherdeur ben, pak ik alvast mijnn fietsen sleutel. Ik maak de deur open en dan hoor ik een deur dicht slaan. Geschrokken kijk ik achterom, en zie Stella op mij af rennen.
'El! Wat is er?' Vraagt ze bezorgt.
'Mijn oma was vergeten dat ik hier was.' Zeg ik en ik haal mijn schouders op.
'Maak je je zorgen?' Vraagt ze.
'Wel een beetje.' Zeg ik.
'Als er wat is dan mag je naar mij toe komen. Zelfs midden in de nacht.' Zegt ze. Er verschijnt een glimlach rond haar lippen. En ik voel dat ik ook moet glimlachen.
'Als ik hier weg ben, kom ik naar je toe.' Zegt ze.
'Dan vraag ik wel of je mee mag eten.' Zeg ik.
'Yes sure!' Zegt ze en ze geeft me een knuffel.
'Doe je de groetjes aan je oma?' Vraagt ze.
'Zal ik doen.' Zeg ik. En dan loop ik de tuin uit. En loop naar de fietsen die tegen de muur aan staan. Ik zoek mijn fiets eruit, en dan stap ik op.

Ik open de achterdeur, en stap de ruimen keuken binnen.
'Oma?!' Roep ik.
'Ben in de woonkamer!' Roept ze. Ik loop door de ruimen keuken naar de woonkamer. En zie mijn oma daar in de stoel zitten breien.
Ik geef haar een kus op de wangen. En dan ga ik op de bank zitten langs de stoel waar oma op zit.
'Hoe was het?' Vraagt ze.
'Op school of bij Krista?' Vraag ik.
'Eerst op school en dan bij Krista.' Zegt ze.
'Op school ging wel. En bij Krista wad het weer gezellig.' Zeg ik en ik glimlach naar oma.
'Oja, en mag Stella blijven eten als ze terug is?' Vraag ik.
'Ja hoor.' Zegt ze.
'Maar wil je misschien wel wat boodschappen doen? Dan maak ik een lekker toetje voor jullie.' Zegt ze en ze legt haar hand op mijn been.
'Waar is het lijstje?' Vraag ik.
'Op het keukenblad.' Zegt ze. Ik knik en sta op. Ik loop naar de keuken en pak het briefje.
'Dan ben ik weer weg!' Roep ik. Zonder op antwoord te wachten loop ik naar mijn fiets, ik pak mijn oordopjes weer te voor schijn en stop ze in mijn oren. Ik zet Shawn Mendes op en dan fiets ik naar de supermarkt.

Als ik weer terug ben, zie ik dat Stella er al is. Ik loop snel naar de achterdeur en maak die open.
Ik hoor Stella en oma praten over school. Hopelijk niet over de badboy.
'Halloo.' Zeg ik en ik zet de tas op de eettafel. Ik loop naar de woonkamer en zie oma opstaan.
'Gaan jullie naar naar je kamer. Dan maak ik het eten alvast klaar.' Zegt ze. Ik knik en loop samen met Stella naar mijn kamer.

'Je doet het goed met Shawn.' Zegt ze als we op mijn bed zitten.
Ik voel dat ik bloos.
'Jullie zullen vast schattig samen zijn. Dat kun je gewoon zien hoe jullie naar elkaar kijken.' Zegt ze vrolijk.
'Jij en Tim zijn het schattigste stel al ' zeg ik en ik steek plagend mijn tong uit. Die Stella beantwoord door plagend haar middel vinger op te steken.
'Maar ik hoop dat het echt iets word.' Zegt ze. Ik zoek naar het dichts bijzijnde kussen, dat mijn lievelings kussen is, en gooi dat tegen Stella's hoofd.
Ze gilt. En dan krijg ik het kussen. En nu is het mijn beurt om te gillen.

Opeens gaat de deur open. En staat oma in de deur opening.
'Lieverds, we kunnen eten.' Zegt ze. We knikken en leggen de kussen weg. Dan lopen we achter oma aan naar oma.
Stella geeft me een por.
'Vraag ff over Luxemburg.' Fluisterd ze. Ik knik en spring dan langs oma.
'Alleeerr lieefste omaa!' Roep ik.
'Je gaat iets vragen waar je toestemming voor nodig hebt.' Zegt ze.
'Huumm. Ja. We willen met onze groep naar Luxemburg gaan in dr meivakantie.' Zeg ik.
'Mag dat?' Voeg ik er nog aan toe.
'Daar wil ik nog een dagje over slapen.' Zegt ze. Ik knik. En dan gaa we aan tafel zitten.

Hey hey mensjesss!!
Dit is dus het eerste hoofdstuj van mijn nieuw boek. En ook hopelijk wst beter boek.

Ik wordt echt jaloers op de mensen die best veel lezers hebben. Netzo als ik jaloers wordt op die mensen vandaag naar 5 Seconds Of Summer! Of naar Katy perry! Maar die is al in Nederland geweest.

Maar op die meisjes/jongens ben ik echt zoo jaloeerrssss!!

Maar ik moet naar school.
Dus doeiiiiii!!!

EllieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu