"hmm...kat mana ni"kata jan yien melihat sekitar.
ruangan yang sangat kumuh.bahkan tidak layak untuk disebut rumah.
"tkkn ada syuting film kot..kalau ye pun asal aku jadi gelandangan"kata jan yien memicit kepalanya.
perlahan jan yien cuba untuk bangun dari atas katil kayu tersebut.
arh!!!!
"sss..kit....!!"kata jan yien menahan kepalanya.dia memegang rambutnya dengan sangat kuat.dia tk peduli rontok ke yg penting rasa sakit dikepalanya hilang
kerana tidak tahan dengan rasa sakit yg mencengkam kepalanya jan yien pengsan semula.tanpa sesiapa perasan ada cahaya yg sangat menyilaukan mata dikawasan gubuk tua didalam hutan kest.
jan yien membuka matanya perlahan.dia melihat sekeliling.tempat yang sama.bermakna dia tidak bermimpi.
"pindah ketubuh permaisuri terbuang.hukuman kerana terlalu sering membuat cikgu-cikgu masuk hospital gila!!arh ..tapi lebih baik pindah kesini daripada hidup tidak diperlukan"kata jan yien.
ya,dia berpindah demensi atau entahlah itu.kerana dihukum oleh pilar diatas dosa yang telah dia perbuat.bukan salah dia tapi cikgu tu la.
jan yien berpindah kedalam tubuh permaisuri terbuang.Permaisuri liu mey. seorang putri dari jendral perang yang diberi kasih sayang sepenuhnya oleh ayahnya terpaksa dilayan secara kejam bila memasuki istana.
kesalahan terbesarnya adalah mencintai sosok lelaki yang tidak pernah mencintainya iaitu kaisar.
Apa yang dia harapkan kasih sayang?cinta?tidak pernah satu pun kaisar beri kepadanya.apa yg dia terima adalah cacian..makian...hinaan...
semakin hari layanan orang istana terhadapnya sangat kasar.sehingga dia dihukum diasingkan dari istana selama 5 tahun kerana cuba untuk meracuni welir agung yg sedang mengandung.
kenyataannya semua itu memang
disengajakan oleh selir agung sendiri.liu mey hanya kambing hitam.tidak semua dalam istana jahat ada yang baik kepada liu mey tapi mereka bisa apa?melawan kaisar?itu menempah maut namanya.katakan byebye kepada dunia jika berani melawan matahari kerajaan.
jan yien pelajar yang baru habis spm merangkap anak buah dari papanya iaitu mafia .tidak dipedulikan oleh ahli keluarga kerana jan yien tidak dapat mewarisi keahlian mereka.
namun bukan jan yien tidak mahu dia memang mahir semuanya.hanya saja janjinya kepada kakeknya iaitu tidak memperlihatkan keahliannya kepada seluruh keluarga.kerana ia akan membahayakan nyawa jan yien.
jan yien pun berpura-pura lemah.siapa tidak takut bila sesama keluarga saling membunuh untuk merebut kekuasaan.
jan yien meninggal kerana tersalah makan roti.roti eksperimen yang sepatutnya untuk membunuh orang lain terkena pada dirinya sendiri.
YOU ARE READING
TIME TRAVEL;permaisuri terbuang
Fantasy"saya akan balas semua perbuatan kejam yg telah awak terima "kata jan yien bertekad dia perpindah kedalam tubuh seorang permaisuri terbuang.permaisuri liu mey. permaisuri liu mey terpaksa dihukum untuk tinggal di hutan kest selama 5 tahun atas kesal...