happy reading :)
"hiks..jangan risau liu mey ..saya jan yien akan memberikan pelajaran yang setimpal untuk para hama"kata jan yien.dia bertekad akan balas dendam.
nasib milik liu mey sangat kejam.anak yg dikandungnya selama 5 bulan mati kerana ulah selir agung dan para antik-antiknya.
"2 tahun lagi sebelum kembali keistana"kata jan yien.
jan yien pergi keluar.pemandangan yang sangat asri.penuh dengan pokok dan kicauan burung.
jan yien bercadang untuk mencari makan memandangkan tubuh yang ditempatinya sangat kurus.tiada gizi langsung.
dia pun mula berjalan kearah sungai berdekatan.jan yien menggunakan kayu yang diruncingkan hujungnya untuk menangkap ikan.
setelah mendapat dalam 15 ekor ikan jan yien pun balik ke gubuk dia memanggang 3 ekor ikan selebihnya dia salai diatas perapian.
Dengan berselera jan yien makan.setelah kenyang dia pun mengambil pisau lalu diselitkan di pinggang.
jan yien bercadang mahu mencari herba atau tumbuhan yang boleh dijadikan barang jualan.
mungkin esok dia boleh kedesa berdekatan untuk menjual.dia perlukan koin untuk membeli beras dan bahan lain.
"tak sangka dalam hutan ini banyak bahan yang berguna"kata jan yien meletakkan barang yang ditemuinya kedalam bakul.
"tapi nak ke mereka beli..kalau dilihat dari ingatan pemilik tubuh ini...barang ini tidak digunakan bahkan dianggap semak"kata jan yien meneliti serai ditangannya.
"tkpe ambik jela...boleh buat halau serangga dalam rumah"
jan yien meneruskan perjalanan.terkadang dia memanjat pohon untuk mengambil buah.merasa sudah cukup dia pun balik ke gubuk semula.
jan yien membersihkan semua bahan yang dia dapat dikolam kecil buatan pemilik tubuh ini.
"mungkin esok boleh makan nasi"kata jan yien sambil membersihkan epal.
setelah membersihkan semua bahan jan yien meletakkannya diatas meja yang sudah separuh dimakan anai-anai.jan yien sendiri mengangkut air untuk dimasak.dia perlu mandi setelah seharian berkeringat.
YOU ARE READING
TIME TRAVEL;permaisuri terbuang
Fantasy"saya akan balas semua perbuatan kejam yg telah awak terima "kata jan yien bertekad dia perpindah kedalam tubuh seorang permaisuri terbuang.permaisuri liu mey. permaisuri liu mey terpaksa dihukum untuk tinggal di hutan kest selama 5 tahun atas kesal...