episode 6: dijemput

76 4 0
                                    

happy reading
.
...
.
.
.

selama hari yang tersisa jan yien menghabiskan masanya dengan berlatih.anak beruang yang dijumpainya dulu merupakan beruang tipe ais.

hari ini merupakan hari terakhir dia berada di pengasingan kerana tengahari nanti pihak kerajaan akan menjemputnya.

"koko..buat segel di kawasan ini.."arah jan yien.dia mungkin akan kesini lagi nanti.tempat ini boleh dijadikan markas rahasia.

"baik.."

kerana jan yien membuat kontrak darah dengan koko membuat dirinya juga mampu berkultivasi.awalnya dia tidak boleh berkultivasi kerana banyak halangan.

salah satunya tubuhnya yang lemah.kedua dirinya tiada lautan spiritual.namun bila sudah menjalin kontrak dengan beruang ais tersebut membuat jan yien mempunyai lautan spiritual.walaupun sekarang hanya kecil namun jan yien tidak peduli.

koko masih berkultivasi didalam ruang miliknya. setiap beast spirit membuat kontrak mereka akan mempunyai ruang tinggal tersendiri.antaranya di bahu,leher, pergelangan tangan atau disetiap nadi tuannya.

"kalian cepat panggil wanita didalam sana!!"kata suara dari luar .

"mereka sampai"kata jan yien.

"permaisuri silakan naik,"kata salah satu pengawal disitu.

jan yien mengangguk lalu naik.dia merasa ada tatapan benci mengarah kepadanya.pelayan yang membentak tadi.

"ini yang dikatakan kerajaan ketiga terkaya..tapi kenapa kereta yang digunakan...sangat tidak layak..untuk permaisuri seperti saya...ouh permaisuri terbuang..pantas.."kata jan yien dalam hati.

Dalam perjalanan mereka tidak berbicara langsung.ada tiga pengawal dan satu pelayan wanita yang mengiring dirinya untuk ke istana.wjah pelayan tersebut masam mencuka.

hampir setengah hari baru mereka sampai di depan gerbang ibukota.hari pun sudah nampak keorenan.

"permaisuri kita sudah sampai di ibu kota."kata pengawal tersebut.

jan yien mengeluarkan kepalanya dari tingkap.berbinar-binar matanya.dengan keadaan yang ramai sekali orang.

mereka tiba di istana dengan sangat lambat kerana jan yien yang berhenti untuk membeli.para pengawal hendak membantah tapi dibantahkan oleh jan yien.pelayan tersebut tidak habis-habis mengomel.

setibanya didepan istana mereka berbelok kearah kiri.jan yien tersenyum sinis.

"tiada penyambutan..bahkan menggunakan gerbang belakang"kata jan yien.

TIME TRAVEL;permaisuri terbuangWhere stories live. Discover now