episode 4:hampir masanya

82 5 0
                                    

happy reading
.
.
.
.

jan yien sudah menetap ditempat ini setahun lebih.dia juga dengan cepat beradaptasi dengan keadaan.tempat yang ditinggalinya sekarang juga sudah  layak dipanggil rumah.

semua orang didesa gun sudah mengenal jan yien.dengan sikap ramahnya dan baik hatinya.

"selamat pagi jan yien..hari ini kamu hendak kemana"kata bibi lim penjual buah-buahan.

"ouh..hai bibi lim...saya hendak ke toko ubat"kata jan yien mengangkat keranjang yang penuh dengan bahan herba.

"semoga berjaya"

jan yien hanya tersenyum menanggapi ucapan bibi lim.

Dia memang akan selalu menjual bahan-bahan di toko ubat.jika bahan lain dia akan di pasar.

jan yien belum terfikir untuk pergi ke ibukota.jika dia pergi mungkin suatu hari nanti dan itu semua tipu.

jan yien memang hendak pergi sangat ke ibukota!!!tapi kerana segel yang berada di lehernya tidak memungkin kan dia pergi lebih jauh.jika dia pergi maka segel di lehernya akan aktif dan membunuhnya.

segel di leher jan yien akan berfungsi sehinggalah 5 tahun pengasingannya selesai.sudah perbagai cara dia lakukan untuk menghilangkan segel ini namun tidak berjaya.

jan yien pun pasrah.menjalani hidup seperti ini tidak buruk pikirnya.tanpa perlu memikirkan beban langsung.

"dalam 2 bulan lagi masa pengasingan akan selesai,bersiaplah kalian,"kata jan yien .

dia tidak duduk diam sahaja di rumahnya.setiap pagi dia kan melatih kemampuannya.bak kata pepatah benda yang tumpul kalau selalu diasah akan jadi tajam juga.







TIME TRAVEL;permaisuri terbuangWhere stories live. Discover now