DALENCYA merupakan seorang anak mafia yang sangat digeruni walaupun di luar terlihat baik, peramah dan mudah didekati orangnya. dilahirkan di keluarga yang melatihnya sejak kecil untuk bertarung nyawa dan melindungi diri. dia bersekolah di V School yang sangat terkenal dan privasi di daerah itu. begitu juga sekolah itu empunya keluarganya.
tiada siapa pun yang tahu apa yang dilakukan di sekolah itu. namun, hanya orang orang yang bersekolah di situ sahaja yang mengetahui. bukan itu sahaja, sekolah ini juga sangat susah untuk daftar bagi seseorang yang tidak berada di tingkat paling atas.
setiap tahun, V School akan membuat pertandingan antara pelajar, iaitu Show Your Dance, Show Your Talent, Show Your Voice dan banyak lagi sebenarnya.
semua pelajar menunggu saat ini. Nampaknya, semua orang ingin mengetahui siapa yang bertuah kali ni. Mereka berharap bukan orang yang sama.
"pemenang dan mendapat gelar Dancer Of The Year ialah.... Dalencya Amberrrr!"
"omg, I can't believe it!" Amber terharu.
Amber naik ke atas pentas utk menerima hadiahnya. Nampaknya, tahun pertama dia pindah ke sekolah itu, dia telah mendpt gelaran yg diingini olh semua murid lain setelah dia menyertai pertandingan yg sgt terkenal di sekolah itu, iaitu Show Your Dance. Ada yg iri ya?
"cis! siapa budak tu?! berani dia ambil gelaran aku!" Grace sakit hati kerana selama 4 tahun dia bersekolah di situ dialh yg mndpt gelaran tersebut.
"entah, budak hingusan. Hahahaha" kata kawan Grace, Jiliana.
"Eh! jgn ckp sembarangan. Maksudnya Grace kalah dgn budak hingusan lah?" kata Suzie.
"eeee! baik korang berdua tutup mulut sebelum aku sumbat dlm lubang jamban!" Grace marah.
"bukan bukan mcm tu maksud aku..." Jiliana.
"dahlah!" Grace angkat dari tempat duduknya menuju ke luar dewan.
-
Amber seorang yang tidak suka bergaul dengan orang lain. hanya seorang sahaja yang boleh dikatakan rapat dengannya.
"hi Sir Johnny!" Amber
"oh Amber. Congratulations!" Sir Johnny.
"Thank you Sir" Amber
"Tak sangka Amber sgt berbakat" Sir Johnny.
"Amber memang dh lama minat...." Amber berckp dgn Sir Johnny smpailh ke pagar sekolah.
Sejak pertama kali melangkah masuk ke sekolah itu. Sir Johnny lah orang pertama yang bercakap dengannya. Bahkan pelajar lain pelik dengan Amber. Siapa tak tahu, Sir Johnny digambarkan sebagai seorang yang obses dengan dunia sains. tapi hanya Amber yang berani mendekatinya.
"Bye Sir!" Amber.
-
Amber sdg duduk di kerusi kawasan bola keranjang. Dia mendgr muzik dgn menggunakan headphone sambil melukis sesuatu di bukunya.
Tdk jauh dri tempat duduknya ada geng Grace pula yg sdg mengutuknya. Tapi Grace sdg rancak melihat lelaki kesukaannya bermain bola keranjang.
"Apahal dia tu duduk kat situ?" Jiliana
"Entah, nak attention kot" Suzie
"Kan! mentang2 Zack tengah main bola keranjang" Jiliana
Telinga Grace pantang mendgr nma Zack disebut mmglah dia masuk campur punya.
"jgn harap dia nk ambil Zack aku! Lagipun, semua org tahu Zack tu aku punya! Hmph" amboi kemain kau Grace. Zack author punyalh!...
"Hmph yelah tu" Suzie berkata dgn nda kecil.
Zack yg sdg bermain sebenarnya dri tdi memerhatikan Amber. Kini dia sdg menuju ke tempat Amber duduk.
"weh weh Grace! kau tengok tu, Zack pergi ke arah Amber lah!" Jiliana.
Grace hanya menahan rasa marahnya.
"Eeeee Amberrrrr" Grace geram.
"Sbr Grace sbr sbrrr" Suzie.
Sementara itu,
"Hi" Zack sambil melambaikan tangan ke muka Amber yg sdg sibuk melukis.
"Oi mak kau!" Amber melatah guyss
Lantas Amber melepaskan headphone di kepalanya.
"Sorry kalau buat awak terkejut hehe" Zack menggaru belakang leher yg tk gatal.
"pahal mamat mata hijau ni kacau aku melukis?! tkde kerja lain ke?! baik aku blah drpd layan, hmph!" Amber tdk segan silu pergi dari tempat duduk. Membuat semua org tercengang. Jatuh air muka Zack dibuatnya begitu.
Zack berkelip je matanya melihat Amber pergi tanpa berckp dgnnya.
"Woi bro. Apa ni? malu weh perempuan tu tk nk kau! hahaha" kawan Zack, Dian.
"Kau diamlah!! jaga kau perempuan. tk pernah perempuan tolak aku! kau yg pertama" Zack marah guysss
"Jgn risau, dia sekelas dgn kitalah" Dean org yg plg ada hati putih sikit, sikit je ya tk byk.
-
Amber sdg menuju ke kelasnya. Sebelum itu, Zack and the geng di meja Amber sdg merencanakan sesuatu.
Sesuai tekaan mereka Amber sdg menuju ke kelas, lalu mereka terburu - buru dudk di tempat masing2.
Amber menuju ke tempat duduknya. Baru sahaja hendak melabuhkan punggung.... ddang?
to be continued
YOU ARE READING
DALENCYA AMBER (COMPLETE) √
Mystery / Thriller[COMPLETE] DALENCYA AMBER, a daughter of mafia. she is an ordinary person without her identity as mafia. her family own their country as the dangerous mafia. without she knowning, her life even her family have a lot of secret. of cour...