CHAPTER 10

36 5 0
                                    

SETELAH lama berjalan, dia akhirnya smpai di rumahnya. kasut tumit tinggi dibaling ke tepi. kakinya melecet dan dia terus mencari first aid utk mengubati kakinya yg melecet disbbkan berjalan jauh. akhirnya jumpa juga first aid.

"argh! aduh! aaa!" Amber mengubati kakinya.

"kau mmg shibal lh Kris! mmg patut kau mampus!"

mulutnya tk berhenti terkumat kamit seperti org tua.

"ha selesai juga!" Amber terus naik ke ats utk membersihkan diri.

selesai membersihkan diri, dia langsung mengambil telefonnya dan menaip nama seseorg. punggungnya sdh terduduk di ats katil dgn sebelah tangan asyik memegang hp, sebelah lagi mengelap rambut.

"ha helo?" Amber

"..."

"semua dh beres??" Amber

"..."

"okay bagus. pastikan semua kawasan dijaga ketat. kalau ada apa2 jadi masa aku tk ada kat tempat tu, siap korang semua, faham?!" tegas Amber.

"..."

Dia kembali tersenyum. berasa lega sbb tk ada kekacauan di markasnya. berharap ayahnya tdk menelefonnya bertanyakan tentang misinya yg bertahun-tahun bertapuk.

kemudian, dia menuju ke meja brg perhiasan dirinya lalu duduk. dia baru perasan ada sebuah kotak hadiah yg belum dibukanya, hadiah dri Sir Johnny. dia mengambil kotak tersebut lalu dibukanya perlahan. terdapat satu surat kecil yg tertulis "congratulations!". dia tersenyum melihat surat comel tersebut. dia bawah kertas itu terdpt rantai leher yg sgt cantik.

dia sgt menyukai rantai leher tersebut. dipakainya ke lehernya.

tiba2 telefonnya berdering. terpapar nama "Sir Johnny". dia menjawab penggilan tersebut.

-

nmpaknya, Sir Johnny mengajaknya makan malam di restoran kesukaannya Pixie Dust Restaurant. Amber bersiap dan sdh siap sedia utk pergi. Kris dri pagi tdi tdk kelihatan di rumah itu. Amber setuju keluar makan dgn Sir Johnny sbb dia lapar dri tdi tdk makan.

tapi Amber sdh lama menunggu, kelibat Sir Johnny tdk ada.

"hello miss? tdk lama lagi restoran kami akan tutup" pelayan restoran itu menuju ke arah Amber.

"oh ok." Amber ambil keputusan utk balik. Baru sahaja hendak keluar dri restoran, hari dh mula hujan. kilat sambar menyambar ditambah dgn bunyi guruh. Amber lupa bawa payung. dia dgn cpt menuju ke keretanya.

baru sahaja hendak menghidupkan enjin keretanya, keretanya berasap, nmpknya kereta Amber rosak..

"aiyooo! time mcm ni pula kau rosak" Amber menyepak tayar keretanya untuk melepaskan geram.

dia cuba call Zhine dan Yen tpi tdk dijawab. tanpa berfikir panjang dia call Kris. telefon sdg memanggil dan berdering. Amber hrp ada kesempatan. tpi tdk dijawab juga akhirnya.

perutnya sdh mula berbunyi. dia sgt lapar kerana tdk mkn dri pagi tadi. dia mungkin lupa nk makan. dia menahan perutnya yg minta diisi makanan itu. nsib dia mmg malang hari ni, dompetnya tertinggal. Baru je nk beli makanan.

"aduh! sakitnya perut aku!" Amber

Amber keluar dri kereta utk membaiki keretanya. Kalau asyik tunggu dlm kereta mmg mati kelaparan lh dia nnti. lbh baik repair tapiii... Amber mana reti repair kereta dahlah hari hujan lebat.

-

"aku balik dulu bro" Dean

"ok. hati2 memandu."

Dean bru shaja habis lepak di rumah kawannya. Dlm perjalanan, dia nmpk seseorg memerlukan bantuan. Dia langsung memberhentikan keretanya. Org itu sdh basah kuyup. Dia keluar dri kereta sambil membawa payungnya.

DALENCYA AMBER (COMPLETE) √Where stories live. Discover now