"LAPORAN terkini, satu letupan besar di Sungai Fliss tlh mengejutkan penduduk di sekitar bandar. punca letupan ini msih blum diketahui" berita terkini telah memaparkan bahwa terjadi letupan yang tidak diketahui penyebabnya.
"hmm, pelik" puan seri yang mengenakan cincin belian berserta gelang dan rantai emas yg lain amat mengamati berita tersebut. kemudian, dia lalu mengangkat secawan kopi lalu ditiup sebelum diminum.
lalu seorang datang menerobos masuk ke ruangan tersebut. dia dalam keadaan tercungap-cungap.
"puan seri, tiada berita dri Kris dn yg lain sejak dua minggu yg lalu"
"apaa?!?!" puan seri menghentam meja dgn tangannya dengan marah. cucu kesayangan hilang bersama menantunya menyebabkan dia tidak senang duduk mendengar berita tersebut. ketar - ketir penyampai itu dibuatnya.
"kehilangan mereka pasti ada kaitan dgn letupan itu, cpt cari Eden utk selesaikan masalah ini. aku nk anak dn menantu akuu!!" tegasnya.
"ba-baik puan seri!"
-
dua bulan kemudian
"syg, awk buat apa tu?" Johnny
"oh, cuma lihat pakaian bayi ni, comel sgt" Amber
"kenapa syg suka ke?" Johnny
"enth lh, sejak kebelakangan ni, syg suka lihat benda mcm ni" Amber
"tak mungkin! tak mungkin dia mengan--"
Johnny"Johnny... kita kahwin sejak bila? knpa syg tk ingat??" Amber yang bertanya membuat Johnny tersentak.
"syg jgn fikir benda tu. syg cuma perlu rehat je." dia berkata sambil tersenyum pada isterinya itu.
"tapi syg ada dgr benda pelik dri bilik tu. apa kat dlm bilik tu?" mendengar itu, Johnny hanya diam lalu mengubah topik perbualan mereka.
"Eh syg blum mandi kan? cpt syg pergi mandi sekarang" Johnny mengelak pertanyaan Amber.
"ouh okay" Amber terus angkat dari pangkuan Johnny lalu menuju ke bilik mandi. setelah itu, Johnny terus menuju ke makmal miliknya. Kemudian, dia membuka peti tempat dia mengurung Kris berserta yg lain di dalamnya.
Balang itu mula mengeluarkan suara.
"woi psycho! smpai bila kau nk kurung kami!!" Luke berkata dengan marah kerana dikurung seperti bahan eksperimen.
"mana isteri aku bodoh?!?!" Kris juga bertanyakan tentang isterinya.
"hahahahaha, isteri kau?! dia isteri akulah sekarang!" Johnny berkata dengan sombong.
"jgn mimpi! kau jgn apa-apakan isteri aku!!" Kris tetap menyatakan Amber isterinya walaupun mereka sudah bercerai.
"jgn risau, aku sayang isteri kau. tak akan setitis darah pun menitis kalau isteri kau dgn aku"
"kau mmg psycho! lepaskan kami!!!" Zhine kini mula bersuara.
"in ur dream!" dia menutup semula peti itu dengan kasar.
-
"abang! yeay adik dh jumpa lokasi mama dgn papa! abang ceptlh ke sini!" Daisy dengan gembira menyatakan bahawa dia telah menemukan lokasi kedua ibu bapanya.
Kenn terus berlari anak menuju ke arah Daisy yang sedang menghadap komputer di depannya.
"ha, apa kau jumpa kat sana dik?"
"abang cuba lihat ni, lokasi mama dgn papa kat makmal terbiar ni ha" Daisy mengarahkan komputer ke arah Kenn
"bijak betul adik abang ni! Good girl!" Kenn lalu mengusap kepala Daisy kerana kepintarannya.
YOU ARE READING
DALENCYA AMBER (COMPLETE) √
Misterio / Suspenso[COMPLETE] DALENCYA AMBER, a daughter of mafia. she is an ordinary person without her identity as mafia. her family own their country as the dangerous mafia. without she knowning, her life even her family have a lot of secret. of cour...