CHAPTER 15

27 1 0
                                    

KRIS bangun terlebih dahulu daripada Amber dan dia melihat Amber sedang nyenyak tidur di dalam dakapannya.

"haish perempuan ni. penat aku semalaman kau peluk aku" Kris cuba menolak tubuh Amber.

Amber terbangun apabila mendgr suara Kris merungut pepagi. Amber melihat dirinya memeluk Kris, dhlh kancing baju Kris terbuka, ke lain fikiran Amber,

"apa aku buat mlm tdi?" Amber

"baru bangun ke?" Kris menyapa Amber dengan senyuman.

"hehe" Amber terus angkat duduk ats katil. Dia mengatur rambutnya yg serabai.

"nyenyak kau tidur semalam?"

"habis tubuh aku kau jadikan bantal peluk eh, seronok tidur peluk aku?" Kris memang sengaja nak kenakan Amber. Amber pun hanya mengiyakan sahaja lalu menggulingkan biji matanya.

"baguslah. aku nk mandi. lenguh badan aku" Kris memukul perlahan badannya yg sakit dipeluk Amber semalaman.

"er Kris" Amber

Kris menoleh.

Amber baru perasan byk hickey di leher Kris. Dia terkejut.

"leher kau tu, aku yg buat ke?" Amber

"haah lah. sakit tau tk" Kris

"meh sini aku tengok" Amber menuju ke arah Kris yg berdiri di situ. Dia menilik hickey di leher Kris.

"byknya. mesti sakit kan?" Amber menyentuh leher Kris. Gulp.

"mmglh sakit. aku nk mandi. kau nk ikut aku ke mandi ke?!" Kris

"kau mandi dululah!" AMBER langsung menolak Kris dari katil.

"arkk!" Amber hanya tersenyum puas.

"padan muka kau, gatal sangat kan!"

-

Amber juga sdh selesai mandi. Dia baru sahaja keluar dri bilik air. Dia memakai tuala paras dada dan paras lutut. rambutnya yg basah dikibas perlahan.

Kris yg msih di situ. Gulp. Gulp.

"kau msih kat sini ke?" Amber cpt2 mengambil tuala satu lagi utk menutup bahagian dadanya.

"pergi kau!" Amber

"nk pergi keluar lh ni" Kris segera keluar.

-

Kris mengingat kejadian semalam. Amber hendak cuba utk membunuhnya. Entah dia sdr atau tdk Kris pun tdk tahu. Baru dia tahu hendak membunuhnya.

Amber bangun mlm tdi. dia ambil pisau di bwh bantalnya. Baru sahaja hendak menusuk Kris.

"mati kau Kris!" Amber

Kris terus bangun.

"kau gila ke Amber?!!!" Kris menahan tangannya Amber drpd menusuknya.

"ya aku mmg gila!! dh lma aku nk​ bunuh kau! ni je peluang aku. kenapa kau tk mati2 hah?!?!? aku benci kau! aku akn bunuh kau" Amber

Amber tetiba berhenti. Dia meletakkan pisau tersebut lalu dibalingnya ke tepi.

"apa aku buat ni?!" Amber memegang kepalanya.

Kris hanya melihat tingkah laku Amber. Dia berasa pelik.

"apa aku buat ni?!?!" Amber mula menitiskan air mata. tangannya menggeletar.

"Kris, I'm sorry" Amber Memandang Kris. Air matanya semakin mengalir deras.

DALENCYA AMBER (COMPLETE) √Where stories live. Discover now