DENGAN jelingan tajam cgu tuisyen Amber memandangnya.
"Sorry Mdm, I'm late..."
tkde angin tkde ribut.
"it's okay Amber"
"Eh apahal dgn mdm ni?? baik semcm, sllalu kalau pelajar lain lambat habis dihempuh nya, weirdo..." Amber
-
Mlm itu...
Amber sdg mengeringkan rambutnya di bilik mandi sambil bernyanyi riang. Tiba2 Amber berhenti bernyanyi dan hair dryer nya ditutup pula suisnya dgn perlahan-lahan.
Amber keluar perlahan-lahan dri bilik mandi dgn berhati2. Pistol di atas meja diambilnya dan diacukan ke depan.
Dia membuka pintu ruang tamu.
Ddang!
Dgn cpt Amber menangkap org tersebut. Seorg ditekan menggunakan kakinya, Seorg lagi diacukan pistol di kepalanya."Argh ini aku Amber!! sakit Amber!!" teriak Zhine.
"Oh?" Amber melepaskan Zhine dan Yen
"Sorry, idk hehe" Amber
Amber menyuruh mereka duduk di sofa ruang tamu.
"What's wrong?" Amber
"Bos call kata nk jumpa kau" jelas Yen
"Hmmmm ok" Amber
"dia kata jumpa kat tempat dia" jelas Zhine pula
-
Amber melihat Yen di koridor lalu menghampirinya.
"Yen..." Amber menyentuh kedua2 bahu Yen. Tiada reaksi sma skli dri itu ank. Amber memuncungkan mulutnya.
Yen memandang Amber sekilas lalu tersenyum kecil.
"Yen-" Amber blum smpat mnghabiskan kata2nya
"I'm sorry Amber..." Yen berkata sambil jari telunjuknya di mulut Amber. Amber terkedu dgn tindakan Yen
"mmm-"
"please forgive me..."
"it's ok"
Yen tersenyum lega.
"Amber, will you give me one chance to-"
"no Yen. I have my own mission and u know it, right? I must get married into their family and do the revenge for us. I will marry that bitch. so, please. only this our chance to revenge. hope u understand" Amber berlalu pergi masuk ke biliknya.
"Amber, but u don't love him, right? idc" Yen
Zhine mndgr semua percakapan mereka. Dia sdh tahu sebenarnya Yen pernah bercinta dgn Amber. Disebabkan misi mereka berpisah. Dan itu sdh tekad antara mereka berdua utk rela melakukan apa2 saja demi misi. Siapa sangka misi kali ini sekejam ini terhdp mereka berdua. ㅠㅠ
-
Mansion ayah Amber...
Amber melangkah keluar dri kereta dgn mengenakan pakaian sekolah yg msih lekat di tubuhnya.
"Apahal ddy panggil aku tiba2? ada mslh dgn misi aku ke??" Amber
Amber tdk mahu berfikir lagi dia terus masuk ke dlm utk bertemu ayahnya.
Amber berdiri di hadapan ayahnya yg membelakanginya. Itu sdh menjadi kebiasaan bagi mereka utk berckp. Tdk pernah lagi ayahnya memandang Amber utk berckp. Entah kenapa Amber pun tk tahu.
"Hi, my beautiful daughter. I can't believe u grow up so well because of me" bos
"Hi, ddy. why ddy want to meet me? is there anything wrong with my mission??"
"absolutely not syg. ddy nk ckp sesuatu yg penting dgn misi Amber" bos
"what is it?" Amber
"Adakah Amber dh kenal dgn anak...."
-
Amber sudh melangkah keluar dri mansion ayahnya.
"haish, aku tk sangka pula mamat mata hijau tu anak dia. aku kesian kat dia. nk tk nk aku kena lh buat juga tapiiii.... aku tk smpai hati buat mcm tu kat Zack. Walaupun aku benci dia...." Amber
Fikiran Amber serabut memikirkan apa yg dikatakan olh ayahnya tdi..."Ddy want u to kill him." dia hanya tersenyum sinis.
"but Ddy... I can't do this... cause..." senyuman a yang terpapar tadi, kembali tegang.
"u know u should do it right?" kata-kata dari orang itu seperti menekan Amber untuk melakukan perkara yang tidak diingini olehnya.
"yes ddy." Amber hanya tunduk.
"good girl, kau blh pergi sekarang"
"Ddy why me?! I can't do this! arghh! bencinya!" Amber menyepak batu yang dilihatnya.
"Auch!" Amber mengaduh setelah tersepak batu itu. Dia duduk mencangkung lalu mengelus kakinya yg tercalar disbbkan batu yg disepak nya.
"Hey, what's wrong?" tetiba seseorang bertanya kepadanya.
Amber melihat ke arah suara orang itu.
"abang Dylan?? is that real u??" Amber masih keliru, mungkin khayalan fikirnya. orang itu menghulurkan tangannya untuk membantu Amber berdiri.
"come on, stand up"
"abang!!! I miss u so much!!!" Amber langsung memeluk abangnya setelah dia sudah memastikan bahawa itu memang abangnya, Dylan.
"miss u too dummy" pelukan Amber dibalas olehnya. Dua beradik itu sama melepaskan rindu masing2. bukan selalu mereka bertemu. sekali bertemu memang banyaklah perkara yang dikongsi kan.
to be continued
YOU ARE READING
DALENCYA AMBER (COMPLETE) √
Misterio / Suspenso[COMPLETE] DALENCYA AMBER, a daughter of mafia. she is an ordinary person without her identity as mafia. her family own their country as the dangerous mafia. without she knowning, her life even her family have a lot of secret. of cour...