'Emma, kun je vertellen wat de formule is van glucose?' hoor ik mijn scheikunde docent zeggen. Ik kijk op. 'C6H12O6 is de formule van glucose,' antwoord ik. Ze knikt en schrijft het antwoord op. Iedereen zegt dat ik blijkbaar heel goed ben in dit vak, ondanks dat ik niet echt op let, zoals nu... Ik ben bezig met tekst verzinnen van mijn liedje. Ik neurie het melodietje. Dan hoor ik de bel. IK klap mijn muziek boekje dicht en pak mijn spullen. Ik loop naar buiten. Als ik wil gaan zitten bij op mijn vaste plek, zie ik Rowan aan komen lopen. Hij is alleen, wat opvallend is. 'Wat nu weer? Is er weer een grap niet gelukt?' vraag ik geïrriteerd. 'Ja en nee, aangezien jij goed bent in scheikunde en ik niet, moest ik van mvr. Morgan aan jou vragen of je me bijles kan geven. En normaal gesproken zou ik dat niet doen, maar als ik hier onvoldoende voor blijf staan zal ik niet slagen.' Fijn, denk ik... Rowan bijles geven. 'Dus ga je me bijles geven of niet? vraagt hij. Ik knik. 'Zeg maar waar en wanneer, ik heb meestal toch niets te doen,' zeg ik nonchalant, maar diep van binnen schreeuw ik het uit. Waarom ik nou weer?! 'Als je me je nummer geeft zeg ik het wel via Whatsapp, want Connor en zo wachten op me,' zegt hij. Ik geef hem mijn nummer en zie hem dan weglopen.
Als ik thuis kom voel ik mijn mobiel trillen. 'Hii, kan je op donderdagen bijles geven bij jou thuis? Rowan' Ik was even vergeten dat hij me om bijles had gevraagd... 'Ja dat kan wel, hoe laat? Meteen vanuit school?' Ik leg mijn mobiel weg en ga wat huiswerk maken.
Als ik even later klaar ben, ga ik verder werken aan het liedje. Ik heb de naam al verzonnen en ben bezig met het 2e couplet. Het liedje heet Can't Blame A Girl For Trying. 'Here I am again, the same old situation. Why does the guy thing have to be so complicated? I should have played it cool, instead I made a fool. Oh, the things I do. '
Cause I'm young and I'm dumb. I do stupid things when it comes to love. And even if I always end up crying. But you can't blame a girl for trying. Oh, oh. Oh, oh. No, you can't blame a girl for trying' Ik wil het begin van het 2e couplet zingen als ik mijn vader boos tegen iemand hoor praten. De 2e stem is een vrouwenstem, maar niet die van Jackie. Ik zet mijn gitaar in zijn standaard en loop zachtjes de deur uit. Bij de trap zie ik Buddy zitten. Ik ga naast hem op mijn hurken zitten en aai hem. Hij duwt zijn snuitje tegen mijn been aan. Voorzichtig sta ik op en loop de trap af. Gelukkig staat hij in de hal en hoef ik dus niet te kruipen of zoiets. Ik loop naar de hal en ik voorzichtig de hal in. Daar zie ik Tom met zijn rug naar de deur van de woonkamer toe staan en een vrouw in de deuropening. Ze komt me vaag bekent voor maar ik heb geen idee wie. Als ik nog eens naar haar kijk, zie ik allemaal dingen in haar gezicht waarbij ik aan mezelf moet denken. Dan weet ik ineens met wie Tom ruzie heeft. Ik open de deur. 'Mam? Ben jij dat?' De vrouw, wie waarschijnlijk mijn moeder is kijkt op naar mij en Tom draait zich om.
Even later zit ik samen met mijn moeder, Dianna, Tom en Jackie aan tafel. 'De enige reden waarom ik jullie ben komen op zoeken is omdat ik het tijd vond. Ze wordt 18 en ik vind dat het tijd is dat ze erachter komt wat de echte reden is van de scheiding,' zegt Dianna. Ik kijk haar aan. 'Ik dacht dat het gewoon was omdat jullie niet meer van elkaar hielden.' 'Dat ook maar voor dat jij geboren was had ik al 2 dochters, Dallas en Demi. Toen je vader daar achter werd hij woedend. Wat begrijpelijk is. Maar natuurlijk ging het ook om liefde. Ik ben verliefd geworden op een andere man waar ik nu ook een dochter mee heb, Madison.' Ik kijk haar verbaast aan. 4 dochters, wauw... Wacht eens... Dallas, Demi, Madison... Dat is net alsof ik familie ben van Demi Lovato, want haar zussen heten ook Dallas en Madison. 'Misschien een rare vraag, maar hoe heten zij met hun achternaam?' vraag ik voorzichtig. Ze kijkt me aan. 'Begrijpelijke vraag.... Madison heet De La Graza. En Dallas en Demi heten Lovato.' Op het moment dat ze die naam zegt schreeuw ik het uit. 'OMG ik ben een half zus van Demi Lovato?!' Mijn moeder knikt, maar moet net als Jackie lachen om mijn reactie. Tot nu toe heb ik het gevoel dat Dianna Jackie niet zo mag, maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Jackie laat ons te minste niet in de steek. 'Ik ben dus al super lang fan van mijn half zus? Dit moet ik tegen Soof en Liv zeggen!' Ik zie dat Dianna bedenkelijk kijk. 'Ik weet niet of dat dat wel een goed idee is... Aangezien ik ze niet ken,' zegt ze. Ik kijk haar verontwaardigt aan. 'En waarom zouden mijn enige vriendinnen dit niet mogen weten? Als ik ze het wil vertellen dan doe ik dat,' zegt ik een beetje boos. 'Emma rustig, je moeder wil niet dat je nu ineens heel veel vrienden krijgt omdat ze je halfzus is. Ze wil het geheim houden voor jouw bestwil, toch Dianna?' vraagt Tom. Dianna knikt. 'Maar ik vertel het alleen tegen Liv en Sophie, verder tegen niemand, want dat zijn mijn enige vriendinnen. Please, anders zullen ze merken dat ik iets voor ze achter hou en dat vinden ze echt niet fijn...' Mijn moeder zucht en zegt: 'Goed dan, maar zorg ervoor dat niemand anders erachter komt.' 'Komt voor elkaar!' roep ik blij.
Even later als Dianna weg is, ren ik naar boven. Met Buddy achter me aan ren ik mijn kamer in en laat ik me op mijn bed vallen. Snel gris ik mijn mobiel van mijn bureau en unlock ik hem. 'Omg, Soof, Liv, jullie raden nooit wie er net bij mij thuis was! Mijn moeder!!!!!!! xO Maar wat het belangrijkste is.... Ik ben erachter gekomen dat ik nog 3 andere halfzusjes heb!!!!!!!! Dallas, Madison en... Demi!!!!! En de achternamen: Madison de la Garza, Dallas en Demi.... Lovato!!!!! Ik ben gewoon freaking familie van dé Demi Lovato!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!' Ik verstuur het bericht. Al snel zie ik dat zowel Sophie als Liv iets schrijven. (Ze zijn trouwens ook beide fan van Demi en One Direction!) Ik krijg 2 berichtjes binnen. Ik begin ze te lezen: 'Omgggggggggggggggg, Emmaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!! Ik kom er nu aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!' En even later hoor ik de bel en mensen de trap op hollen. Mijn deur vliegt open.
JE LEEST
Never be alone (Dutch Fan-Fiction 1D/Demi Lovato)
FanfictionEmma is een 17 jarig meisje. Ze is niet echt populair in de klas en wordt soms ook wel eens gepest. Ze heeft buiten school om gelukkig een paar vriendinnen. Thuis is ook niet altijd de fijnste plek om te zijn. Haar ouders zijn al bijna 12 jaar gesch...