Petang itu fathan hendak keluar kerana ada kerja perlu di selesaikan dengan Zarif tetapi adik perempuan
bertanya pula..."Abang nak pergi mana itu?"- soal fia
Dia hanya mendiamkan sahaja dan mengambil kunci motor yang berada di atas meja itu dan terus ke sebuah kedai makan...
"Kenapa kau fia? Masam je aku tengok."- soal Riz
"Tk de lh abang kenapa dengan abang fathan itu?"
"Adik bagi lah dia masa... Dia terkejut kerana mummy masih ada dan dapat tahu dia ada adik perempuannya juga. Abang pun terkejut sejak bila abang ada adik perempuan kan? Abang okay je tapi adik kena lah bagi masa dekat abang fat okay."
"Oh okay²"
"Abang nak tahu nama penuh adik abang ini apa?"
"Nama fia iman Leyla manakala adik tya ini pula Tya izzah latifah."
"Uissh soarang FIL sorang TIL korang ini kembor ke?"
"Idok ler bang kami mana ade kembor tapi ada jah orang nampak kami ini macom kembor."
"Ouh.."- jawab riz dan dia pun minta diri dahulu kerana ada kerja di luar.
Petang itu fathan balik ke rumah ayahanda semula untuk makan malam bersama.
"Awal balik abang !"- tegur tya
"Sibuk lah."-jawab fathan dan dia pun naik ke atas ke biliknya dan membersihkan dirinya.
Malam itu mereka pun makan bersama tetapi fathan tidak turun makan bersama dengan mereka semua.
Selesai sahaja makan,maisarah membawa makanan untuk memberi kepada anak lelakinya sorang itu.
Fathan pun memberikan mummy masuk ke dalam .Fathan dia sedang bermaian gta .
Selesai sahaja dia main , fathan pun bercakap dengannya.
"Mummy!"- panggil fathan.
"Ye, anak mummy."
"Kenapa mummy larikan diri?"
"Mummy terpaksa untuk jauhi buat sementara untuk selamatkan keluarga kita fat!"
"Tapi kenapa semua orang cakap mummy ini mafia sedangkan fat tanya sendiri dengan uncle izz
yang mummy ini adalah seorang tentera juga yang dalam unit KAD.""Mafia itu sebagai undercover sahaja sayang. Mummy punya misi lagi susah daripada yang lain."
"Sedangkan mummy berpangkat leftenan?"
"Yes!"
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
MY.BODYGUARD IS MY ANGEL (C)
FantasyRINDU DEARSWEET - TENGKU HAN RYAN SHAH ADA TERSELIT VERSION SIKIT RAMADHAN DAN RAYA EDISI DAN APA YANG TERJADI KEPADA MEREKA BERDUA?