deel 2~Verdwaald~

63 0 0
                                    

Pov Raoul

We lopen nu al zo'n 30 minuten door alkmaar maar de Mac waar we wat lekkers zouden krijgen hebben we nog steeds niet gevonden. "Zullen we het gewoon aan die meneer die daar staat vragen?" Zegt Matthy de jongen die het minste heeft gepraat tot nu toe. "Ja is prima,Wie gaat het vragen?" Zeg ik. Robbie biedt zich aan om te gaan. Ik vind het wel bij die kleine Brabander passen hij heeft een best grote bek voor zo'n klein jongetje. Ik zie Robbie in mijn oog hoek al weer terugkomen. Hij heeft kijkt niet erg blij een zegt" Deze man zegt dat het nog 3 uur lopen is." Koen zegt:"Nee joh gek dat kan nooit we moeten om 2 uur terug zijn op school hè." "Gepranked"Roept Robbie."Klootzak" roept Koen en hij rent achter Robbie aan om hem te pakken. Milo Roept de jongens terug want hij heeft honger. We lopen de route die de meneer aan Robbie heeft verteld. Robbie, Matthy en ik lopen voor op en achter ons lopen Milo en Koen. Het is mega gezellig en we kletsen veel tot we bij de Mac aan komen je mag kiezen tussen 9 kipnuggets of een Mac flurry. Robbie en milo gaan voor de 9 kipnuggets en ik,koen en matthy gaan voor de Mac flurry. We moeten nu nog een klein stukje terug naar school lopen, Ze willen dat we langs het ziekenhuis lopen. Eenmaal bij het ziekenhuis zien we een bos paadje wat ons sneller lijkt dus gaan we daar in.Maar we weten de weg niet meer en het begint nu te regenen eerst zacht en daarna hard. Ik word langzaam moe en de andere jongens ook. We kijken op onze telefoons voor de route maar er is geen bereik. Na 5 minuten lopen zien we een meisje lopen. We besluiten om aan haar de route te vragen naar school. Ze zegt dat we hier links moeten en dan de 2e rechts en dan weer links en als we die straat uitlopen zouden we er zijn. Robbie had het gesprek weer gevoerd, hij heeft het nummer van het meisje die Jamie blijkt te heten. Hij liever dan ik want ze is 3 koppen kleiner dan ik ben. Ik en Matthy zijn veel minder met meiden bezig dan de andere jongens. We zijn blij dat we weer op school zijn. We mogen weer naar huis morgen hebben we de eerste echten lessen, Ik vind het best wel spannend maar het wordt ook wel leuk met de jongens.

Pov Matthy

Ik fiets nu met Robbie naar huis wij zijn de enige 2 die links af moeten bij de splitsing. Koen en Milo moeten Rechts en Raoul moet rechtdoor. Ik vind Robbie wel aardig hij kletst veel maar dat vind ik alleen maar fijn. We gaan zo met ze tweeën Fifa spelen bij Rob thuis,Want nu hebben we nog geen huiswerk. Ik vind dit alles met een nieuwe school en alles best wennen en spannend. Robbie lijkt er geen last van te hebben ook al is hij verhuisd en kent hij niemand. We zijn bij Rob thuis aan gekomen en pakken 2 glaasjes Cola en een bakje chips. het eerste potje win ik met 2-1. het 2e potje win ik ook met 3-2. na het 2e potje zegt "Robbie: Zullen we mijn honden even uitlaten?Want vandaag is het mij beurt." Ik zeg" Ja hoor leuk. Hoe heten ze?" "Ze heten Lara en Pleun." Zegt Robbie. We lopen een stukje en op een geven moment zegt Robbie" Zullen we zo bij Difi even een ijsje halen? En dan ook 2 honden ijsjes?" "Ja lekker. Ik wist niet eens dat honden ijsjes bestonden." Zeg ik."Ja die bestaan echt. Het is gewoon een ijsje maar dan voor een hond." We lopen naar difi en bestellen: 2 honden ijsjes,1 chocolade ijsjes voor Robbie en een Bananen ijsjes voor mij. We eten onze ijsjes op en lopen dan weer richting Robs huis.We spelen nog 2 potjes Fifa.De eerste heeft rob gewonnen en de tweede heb ik gewonnen."Zullen we zo voetballen?" Vraag ik. "Ja leuk" Zegt Robbie. We lopen naar buiten naar een voetbalveld. "Hoezo heb je een PSV bal?" Vraag ik. "Omdat ik voor PSV ben. Want ik kom uit Eindhoven." Antwoord Robbie. "Ik ben niet voor PSV maar voor Feyenoord." Zeg ik. Tijdens het voetballen hebben we het over eten Rob zegt "Je mag altijd blijven eten in Eindhoven bleef altijd wel iemand eten."We hebben ongeveer een uur gevoetbald als ik mijn telefoon hoor afgaan. "Wacht effe Rob ik wordt gebeld" Roep ik. Ik neem op het is mijn moeder ze wou weten waar ik was want het is al 17:30 en ik had afgesproken om om 17:00 uur thuis te zijn. "Oh oeps ik ben nog bij Robbie voetballen." Antwoord ik. "Is het anders goed als ik hier blijf eten en dan rond 20:30 naar huis kom. Want het is nog zo gezellig." vraag ik. Gelukkig mama vind het goed. "Rob wat eten jullie? want ik mag blijven eten." zeg ik. "Ik denk Frietjes." zegt robbie. "Oeh lekker. Zullen we dan naar huis gaan?" vraag ik. "Ja, is goed." Als we bij Robbie weer thuis komen merk ik hoe chille ouders Robbie heeft. We hebben heel lekker gegeten. Na het eten spelen we een potje Clever met de ouders van Rob. Daarna doen we nog 1 potje fifa die ik natuurlijk win.  Na het potje Fifa moet ik helaas alweer naar huis. "Rob wil je een stukje mee fietsen? Ik ken de route niet zo goed." Zeg ik. "Ja is goed hoor." antwoord Robbie. "Zal ik ook meefietsen?" Vraagt de moeder van Robbie. Toen ik thuis kwam heb ik alles verteld en de verhalen van mijn 3 broertjes aangehoord.


Dit was deel 2 alweer. Het heeft effe langer geduurd dan ik hoopte voor hij der op stond. Maar dat komt omdat ik het best druk heb met school en ik liep donderdag stage.Dit deel heeft wel al best veel woorden vind ik. Het heeft nu precies 1000 woorden :D. Ik vind het wel leuk om te doen maar ook best moeilijk en spannend. maar dat komt omdat ik nog geen ervaring heb. Wat vinden jullie van de EP van de Bankzitters? Nou doeii tot de volgende keer.

Later komt dan welWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu