deel 13 afscheid en Eindmusical

21 0 0
                                    

POV Robbie 

Vandaag gaan we naar de Eindmusical en afscheidsavond van Eline en Tijmen op de basisschool. Eline heeft de hoofdrol en daar ben ik heel trots op en dat past ook echt bij haar. Tijmen heeft de rol van een F1 coureur en dat vind hij dus ook heel leuk. Eline en Tijmen komen waarschijnlijk niet bij elkaar in de brugklas want Eline gaat Mavo/Havo en Tijmen gaat naar basis/kader want hij is niet zo heel slim. Eline vindt het wel echt heel eng dat ze in haar eentje naar een andere klas gaat maar ik heb tegen haar gezegd dat ze altijd naar hem toe kan want ze gaan beide naar het Bonhoeffer college in castricum dat is de zelfde school waar wij ook op gezeten hebben en is vanaf ons huis ongeveer 15/30 minuten fietsen. Maar nu eerst de musical en de afscheidsavond. 'Rob?' hoor ik iemand heel lief zeggen 'ja da ben ik.'  antwoord ik. 'Kan jij Eline overhalen dat ze het goed gaat doen vanavond en dat ze het gewoon kan.' Zegt het meisje waarmee ik al 8 jaar een relatie heb en dat op onze leeftijd is best lang. 'Tuurlijk Jaim ik kan altijd mijn best doen.' zeg ik . 'Graag want ze is helemaal overstuur, dat arme kind.' zegt Jamie terwijl ik naar de deur van mijn  kamer loop. " Waar is ze?' 'Kamer van Raoul zoals gewoonlijk.' zegt Jamie als ik de deur uitloop. 'Heyy Lien lukt het een beetje?' vraag ik als ik de kamer van Raoul binnen loop. 'NEE, IK KAN HET NIET!! IK GA FALEN EN MEZELF HELEMAAL VOOR LUL ZETTEN.' roept Eline huilend. Ik trek haar in een knuffel en zeg ' tuurlijk kan jij dit wel, hoe vaak heb jij dit niet al voor Lieke, Raoul, Jamie en mij en soms ook de andere gedaan?' "100 keer denk.' 'ja en hoevaak ging dat goed. 'geen idee niet geteld.' zegt Eline snikkend. 'En als ik je zeg dat 75 keer sowieso goed ging en die andere gingen ook wel goed en onthoud foutjes maken mag en hoort bij het leven he liefie.' Zeg ik 'Dankje Rob, ik ga het gewoon doen en schijt hebben aan de rest' zegt ze 'Goed zo kleintje.' Zeg ik terwijl ik haar optil. "Liek, kom jij vanavond nou ook kijken?' vraagt Eline 'ondanks dat ik hem al 180 miljard keer heb gezien kom ik zeker ook kijken.' Zegt Lieke met een grote grijns "eyy dat is nie lief.' Zegt Eline half boos.

Pov Tijmen

We gaan de Diamantroof doen en ik ben Max Verstappel dat is eigenlijk gwn Max Verstappen alleen dan de naam iets verkut. En max is mijn favo F1 coureur en ja het is een leuke rol dus ben er heel blij mee. En ben niet heel zenuwachtig vergeleken Eline dan. 'Raoul wat gaan we vanavond eten?" vraag ik 'Van mij mogen jij en Eline wel kiezen want deze dag staat helemaal in het teken van jullie." 'Joepieeee dat wordt waarschijnlijk Maccieeee.' Zeg ik en sprint richting Eline haar slaapkamer om het aan haar te vragen. "Lientjeeee wat wil, oh je bent hier niet.' Zeg ik en sprint door naar Raouls kamer. 'Eline?" 'Ja tijmpje.' 'We mogen vanavond kiezen van Roel wat we willen eten wat willen we?' zeg ik 'Maccieeeeeeeee Maccieeeeee.' Schreeuwen we samen. "Oke dat is duidelijk wat jullie vanavond willen eten.' Zegt Milo die lachend de kamer in komt.

Kleine tijdskip naar na de musical 

De musical is klaar en we rennen nu met zijn alle het podium op voor het slot lied : laat het uit de Speakers knallen. Mijn favo stukje lekker met ze allen mee blèren en in het begin met zijn alle dansen en polonaise enzo en dan aan het eind wat sad zijn omdat we elkaar niet meer gaan zien. 'Nu aan de vele mooie jaren op onze school en einde komt en wij groep 1 tot aan groep 8 met zijn alle hebben afgerond.' zingen we terwijl we met onze armen om elkaar heen met de muziek mee deinzen. Ik zie Eline,Tessa, Sophie Femke en Catharina de Macarena doen. "Kijk die meiden dan.' fluister ik naar Jack die naast mij staat. Jack is al sinds hij in groep 4 bij ons in de klas kwam mijn beste maatje, ook dyslectisch en net als Eline mega druk en hij is een surfer boy met zijn lange wit/blonde haren. Eline is al sinds groep 1 beste vrienden met Sophie, hun lijken kwa uiterlijk ook heel erg op elkaar beide de zelfde karamel/goud bruine haren, beide veel sproetjes en allebei heel vrolijke en gek. We feesten nog lekker door en schreeuwen zo hard dat wij morgen geen stem meer hebben. Aan het eind van het feest loop ik richting Eline die zoals gewoonlijk naast Sophie staat. " Leuke avond meiden?' vraag ik 'Jaa.' zeggen ze in koor. Na het feesten lig ik in bed met een tevreden gevoel dit was een leuke dag.

Lieve mensiess,

ik heb weer eens zelf een deeltje geschreven net in mijn tussenuur dus ja. Hoop dat jullie het leuk vinden. heb nie iets heel bijzonders te melden dus dit was het.

de groeton Eline de schrijfster.

Later komt dan welWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu