devam-4

78 6 5
                                    

O gün hayat Dağ 'da erken başlamış, herkes meydanda toplanmıştı bile. Saltuk ve Balamir, kolu yeni yeni iyileşmeye başlayan Batuga'ya talim yaptırıyordu. Epey ilerlemişti kendini gök tegini.Yakinda kolu tamamen iyileşecek, iki elini de kullanabilecek gibi duruyordu.Tengri yüzüne gülmüş, en azından kolundaki sorun çözülmüş gibiydi.

Ayda Han otağından çıktığında gördüğü bu görüntü gülümsetti onu. Yeğeni öyle güzel, öyle kendinden emin kılıç savuruyodu ki, gurur duydu. Obada herkes bir şeylerle uğraşıyor, yüzler gülüyordu. Dağ çok güçlü olacaktı, Batuga çok güçlü olacaktı, Çolpan yeniden hayat bulacaktı, ilk kez bu kadar emin oldu bundan.

Ayda yanlarına yanaştığında, durdular. Yeğenine yaklaşıp, elini omzuna koydu kadın.
- Kolun, epey iyi görünür yeğenim. Ne dersin, ötekinden daha sağlam olacak gibi durur ?

Bunu duyunca gülümsedi Batuga.
- Kün ata sağolsun.

Çolpan, Akkız ve Tilbe yanlarına yanaşınca, onlara döndü.
- Tilbe, Alpagu'ya yolladığımız bittikten cevap geldi mi ?

- Yok Bikem, daha gelmedi.

- İmdiye gelmesi gerekti, neden cevap göndermez ki bu albız?

Tam o sırada, yaklaşan boz güvercine ilişti gözü.
- Hehh, gelir.
Heyecanla atılıp, güvercinin ayağından söktü bitiği.

Ama bitig, beklediği kişiden değildi. Beklediği cevap hiç değildi. Kadının yüzünün düştüğünü görünce meraklandı diğerleri de.
- Ne der, abla ?

- Alpagu'dan değil.

- Kimden o vakit?

- Uraz Beg göndermiş.

-...

- Kırçiçek'i Sabarların oğluna vermiş, karşılığında da bize karşı desteklerini istemiş. Belli ki uzlaşma taraftarı değildir, Çin'le savaşa hazırlar kednini.

Herkes bu duyduğuna epey şaşırmıştı. Alpagu böyle bir durumdayken nasıl oluyor da savaşı göze alıyordu ?
Balamir öfkeyle bitigi kadının elinden aldı. Abisi kızını resmen Sabarlara satıyordu!

- Ne olacak imdi, teyze ?

Ayda'nın gözleri öfkeyle parlıyor, kılıcının kabzasını sıkıyordu.
- Tilbe, atımı getir ! Aizong'a da de, alpların yarısını hazır etsin.

Kadının öfkeli ve kararlı sesini duyunca, hemen dediğini yapmaya gitti Tilbe.
- Ben de gelirim!

- ...

Balamir'i duymuyordu bile kadın, aklı tamamen kızındaydı. Alpagu, ne hakla onu bir esir gibi Sabarlara verirdi ? Kendi canından kanından kızını !
-Kimse buna cüret edemez!' diye mırıldandı kendi kendine.

O sırada Tilbe ve Aizong yanlarına varmıştı bile.
- Aizong, alplar hazır mıdır ?

- Hemen hazır olurlar, kraliçem. Ama nereye gideriz ?

Ayda atına bindi hızla, sonra cevabını bekleyen adama döndü.
- Gök saraya, kızımı Gök hanının elinden almaya.

- Ben de gelirim dedim !
Az önce sesini duymayan kadına bu defa bağırarak dedi, umursanmadığını düşünerek öfkelenen Balamir.

- Hayır.

- Ne demek hayır? Senden izin mi aldığımı sanırsın!

- Ayda atından inip, kendisine bağıran adama yaklaştı.
- Nereye gelirsin ?
Ölmeye mi !!

-...

- İdam hükmü verilmiş olan, sen misin ben miyim !?

- ...

Destan🤍 ~AydaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin