"memandangkan sekolah kita cuti sebulan. Nak tak kita pergi bercuti ke pulau Jeju? Dah lama agaknya kita tak pergi kan?" Ajak Sunghoon. Ya g lain mengangguk
"Macam biasalah Minji mesti tak boleh pergi.. kalau boleh pergi pun kena ada bodyguard." Perli Jennie. Dia memang dah tau.
Setiap kali Minji dan bercuti dengan mereka ke mana ii sahaja,Minji tak dibenarkan ikut. Atau kalau minji ikut sekalipun. Bodyguard nya wajib ada.
"Asal kau tak report polis je senang? Nak sangat duduk kat rumah yang entah macam neraka tu." Bebel Jeongwoo
"Polis pun dah kena rasuah dengan diorang. Macam mana nak buat report." Balas Minji.
Sunoo yang diam mengepalkan tangannya tanpa disedari sesiapa pun kecuali doyoung. Doyoung memang selalu memerhatikan gerak geri kembarnya itu.
"Aku boleh tolong kau untuk lepas daripada neraka jahanam tu." Kata Jungwon. Semua memandangnya
"Macam mana?" Tanya Minji. Jungwon tersenyum sinis
"Report kat bapak aku. Pangkat bapak aku paling atas sekali kat balai polis dalam bandar tu. Bapak aku tak akan senang lenang nak terima rasuah dari sesiapa pun." Kata Jungwon.
Mereka memandang sesama sendiri. Mereka kembali memandang jungwon
"Kan senang kalau kau cakap dari awal! Tak ada lah kitorang duk buang masa pikir macam mana nak lepaskan Minji ni" bebel jeongwoo. Jungwon tersengeh sahaja.
"Heheheh sorry.." katanya.
"Bapak kau kat mana sekarang? Kat balai lagi ke?" Tanya Junghwan
"Sekarang waktu rehat. Aku rasa bapak aku tengah rehat dengan member dia lah kot. Kalau nak pergi pun sempat lagi ni. Jom lah" ajak jungwon.
Skip
"Kalau diorang datang nak rasuah Appa. Appa jangan terima tau!" Kata Jungwon
"Dah banyak orang kaya datang sini rasuah Appa. Kamu ingat ada ke appa terima walaupun seorang?" Perli appanya.
"Appa boleh kan tolong kitorang? Pls lah pa.. kes ni berat tau! Berat sangat!" Kata Jungwon
" Apa yang berat sangat? Kes ni memang lah berat tapi seberat apa sampai macam tu?" Tanya appanya pelik.
Jungwon menggigit bibir bawahnya. Dia memandang wajah sunoo sekilas. Sunoo tak memandangnya. Sunoo hanya fokus memandang Appa jungwon.
Semua member nya memandang Sunoo,jungwon dan Minji selisih ganti. Mereka semua memang dah tau sesuatu.
"Jungwon tak boleh nak ceritakan kat sini.. Appa pun tau kan.." jungwon menunjuk ke arah Minji yang berada di belakangnya menggunakan bahasa isyarat.
Appa nya seperti tau apa yang jungwon cuba sampaikan. Appa nya laju mengangguk.
"Appa balik awal malam ni. Sebab cuti kan. So malam nanti kamu bawak lah Sunoo datang rumah ceritakan apa yang terjadi." Kata appanya. Jungwon dan yang lain menghela nafas lega.
Membernya yang lain risau kalau ii appanya nak jugak jungwon ceritakan tentang hal tu depan minji,masak. Tapi nasib lah appanya dah tau segalanya dan paham.
Mereka semua keluar dari situ.
.....
Dalam talian
??: Minji tak dibenarkan ikut untuk ke percutian tu. Macam mana sekarang ni?
"......." "Kau jumpa minji senyap ii. Bagitau dia,malam esok keluar dari situ bawak semua barang dia. Nanti aku sampai kat tempat yg aku cakap."
YOU ARE READING
TSBTI | Sunoo Enhypen
Fanfiction❛ Saya rindukan awak yang dulu... pls kembali❛ Start:18.1.2023 End:7.3.2023