Det var midnatt när planet landade. Michael reste sig upp i tumultet efter att få tag på sina väskor och gick mot utgången. Flygvärdinnan sade nåt konstigt på arabiska som Michael inte fattade ett ord av.
المتعة في المملكة العربية السعودية
Michael bara gick därifrån utan ett ord till henne för att hitta sitt hotell.Han gick vidare på trotoaren utanför flygplatsen. Bussar och bilar körde förbi på vägen och lös på honom med sina strålkastare. Det blåste inte alls och Michael började få svårt att hålla ögonen öppna. Han gick in i en gränd och satte sig lutad mot väggen. Han blundade och somnade direkt.
Nästa dag vaknade han av att en mus höll på att bita sönder hans sko innifrån. Han reste sig upp och drog ut musen. Han höll upp den framför sig i svansen och tittade på den. Den tittade tillbaka och pep förtvivlat. Den viftade med sina små tassar och försökte riva honom på näsan. Michael lyfte armen, snurrade runt musen lite och kastade den hårt rakt igenom ett fönster ovanför honom på tredje våningen. Han gick ut från gränden och sträckte på sig medans han hörde någon i huset som han nyss lämnat bakom sig, som skrek så att fönstrena nästan gick sönder. Sedan flög den lilla musen ut igenom fönstret och landade död framför honom. Han trampade över den och gick in till resebyron Sand tvärs över gatan.
När han kom in bemöttes han av en ung tjej med en trasa runt huvet så man bara såg ögonen och en lång jävla schal som nådde henne ner till knäna. Enligt hennes namnbricka hette hon Mahamudda Mohamed.
"تياذخسرينحياص", sade hon och tittade nyfiket på honom.
"Challa Challa på dig med", sade Michael irriterat. "Jag fattar inte ett ord av vad du säger!"
"Oh, jo ar Dejnish?", frågade hon och såg väldigt jävla belåten ut med sig själv.
"Nej jag är Amerikan.", sade Michael irriterat. "När går nästa buss till den nya banken?"
"To Minits", sade hon och log snett mot honom. "Rajt outsajde."
Michael svarade inte utan bara vände och gick. Han satte sig på en bänk utanför och väntade på busshelvettet. Efter tre minuter kom det två araber som skrattade och knuffade på varandra. De satte sig på bänken med honom och tog fram varsin ciggarett ut fickan. De tände dem och började suga på dem och blåste rök ur näsborrarna. Michael tyckte att de såg löjliga ut och flyttade lite på sig.Efter ytterligare tre minuter kom bussen äntligen. När Michael reste sig för att gå in reste sig också de två araberna och gick in med honom. Michael satte sig längst fram i bussen och araberna satte sig nånstans i mitten. Michael lutade sig bak och tittade ut genom fönstret medans vägen sakta började guppa iväg utanför fönstret. Han såg hur de sistabhusen försvann utanför fönstret och en öken började växa fram med kaktusar och allt sånt ökenigt. Han såg på en ödla som satt fast på fönstret till bussen och var belåten. Snart skulle han vara framme vid staden med banken, råna den och kunna göra sin film tillslut.
YOU ARE READING
Boom Bay
AdventureFölj Michael Bay genom Sverige, på jakt efter material och pengar till sin nya film, Boom Bay. Det blir många problem med Saudiarabiens Polis och ett väldigt lyckligt slut!