Den natten satt Michael uppe på cafét med sin laptop och beställde plats på hotell och flygbiljett. Han beställde kopp efter kopp med kaffe för att hålla sig vaken, och när det äntligen blev dag var hans ögon nästan helt stängda och hans haka vilade på space-tangenten. Servitrisen stod och vilade vid disken och hade nästan somnat hon också.
Då pep det som fan i Michaels ficka. Det var väckarklockan på mobilen igen och Michael reste sig upp och sträckte på ryggen. Det lät ett litet *knäck* från den och Michael stönade till. Han gick ut på trottoaren och plockade upp mobilen.
"Taxifirman Gul-Bil, vad kan vi hjälpa till med?"
"Ja, Hej på er Gul-Bil.", sade Michael. "Jag skulle vilja ha en taxi vid Café Vifi om tre minuter! Har jääääävligt bråttom vet du!"
"Det ska nog gå bra herrn, vi skickar en bil direkt."
"Bra, och ta inte för lång tid på er!"Han avbröt samtalet och stoppade ner sin mobil i fickan. Han satte sig ner vid vägkanten och väntade på taxin. När den kom satte han sig i den och den körde iväg mot flygplatsen. Klockan var än så länge bara elva på morgonen. Michael lutade sig bakåt och somnade. Det hade varit en lång natt. Och nu skulle det bli en lång dag.
När de kom fram väckte taxi-snubben honom och krävde 549kr av honom. Michael sträckte sig efter plånboken nör han kom ihåg att han inte hade några pengar.
"Nåå... Hur blir det nu då?", frågade Taxi-Snubben och kollade bak på honom.
"Gul Bil!", skrek Michael och drämde till honom i huvet så han svimmade.
Han rusade ur bilen och sprang in på flygplatsen. Här var däremot ett till problem. Han hade inga biljetter, och det var dyrt att köra till Saudiarabien. Han gick fram till biljettautomaten som sålde biljetter till Saudiarabien och ställde sig och väntade. Efter en stund kom en gammal gubbe fram till automaten och stoppade in sitt kort i automaten. Han tog fram sitt pass och knappade in lite saker på skärmen.
När han var klar kom en biljett ut tillsamans med ett kvitto. Han tog biljetten och lämnade kvar kvittot. Michael gick fram till automaten och tittade sorgset ner på kvitto... Men vänta!
Michael tittade ner på en biljett. Inte ett kvitto. Gubben måste ha tagit fel på biljetten och kvittot. Michael tog biljetten och gick vidare till metalldetektorn. Han tog av sig mobilen och bältet och gick igenom metelldetektorn utan problem. På andra sidan kom alla hans saker ut och han tog på sig dem igen. Efter hans saker kom en till låda med saker, och överst låg ett pass. Han såg sig omkring men alla vakterna var uppehållna med att söka igenom en man som kom bakom honom, förmodligen sakernas ägare. Han tog passet och gick vidare in i taxfreen. Fy fan va bra han va asså. Pass och biljett helt gratis.Han gick förbi allt skit i butiken och ut på andra sidan till gate 7. Han ställde sig i kön och folk började sakta lastas ombord på planet. Han gick fram till disken och drämde ner passet och billjetten. De stämplade lite saker och kollade på papper och sedan var det bara att gå. Han satte sig på sin plats i planet vid ett fönster och spände fast sig och somnade igen. Nu var han påväg! Påväg till rikedom!
KAMU SEDANG MEMBACA
Boom Bay
PertualanganFölj Michael Bay genom Sverige, på jakt efter material och pengar till sin nya film, Boom Bay. Det blir många problem med Saudiarabiens Polis och ett väldigt lyckligt slut!