2

40 7 3
                                    

p.o.v eva

op mijn dooie gemak loop ik richting school, over waar ik langs loop hoor ik gefluister. vast en zeker dat dat over mij gaat. want ja ik ben nou eenmaal ge.wel.dig! en dat vind iedereen.

ik loop langs een groep je jongens en ze beginnen meteen te fluiten maar geef toe ik zie er hot uit in deze crop-top en m'n shortje . (zie media).

ik kijk richting de groep jongen en knip oog naar ze, waarna ik ze geen aandacht meer geen en veder loop naar school. het is zulk lekker weer vandaag, niks kan deze dag nog verpesten!

eindelijk ben ik bij school aangekomen, niks was anders dan andere heerlijke dagen dus heerlijk! op het plein zie ik de rest van de groep al staan dus ren ik er op af. i love them!

'Eva!!' gillen ze in koor, ik begin erom te lachen. ' wat zie je er leuk uit!' riep Amy mijn best friend. 'thanks! jij ook!' riep ik back en zo ging het de hele tijd door totdat ze bel ging.

zucht.. heerlijk verzorging.. en daar zitten we ook nog mee samen bij die sul van een charm.. ugh! wat een bitch is zij zeg! voelt zich te goed voor de rest omdat ze zogenaamde problemen heeft.. ja vast.

we lopen met z'n allen de klas in en het valt me op dat ze er nog niet is , lekker rustig dus. ik stoot Amy aan om het aan te geven en meteen begint ze vals te grijnzen. ooh! die heeft een plan!

' goedemorgen allemaal' begint mevrouw kroets de les. 'zo wie is er allemaal nog niet?' gaat ze veder. Amy steekt haar hand op. 'ja Amy?' 'Charm is er nog niet mevrouw, maar ik zag haar net nog op het plein chillen!'

mevrouw kroets haar ogen stonden woest. 'dankjewel Amy' gromde ze half. 'goed gedaan Amy' fluister schreeuwde ik naar haar. Amy knikte en zat nog steeds te grijnzen.

niet veel later stormde Charm de klas in. 'zo en waar kom jij vandaan? ' zei mevrouw kroets. 'ik had thuis was problemen..sorry mevrouw..' zei ze 'en wat voor problemen dan wel niet?' 'dat..eh..dat kan ik niet..eh...vertellen'.

mevrouw keek furieus naar haar en schreeuwde het uit. ' en ik moet dat slappe smoesje dus gaan geloven!! ga je maar meteen melden!'

iedereen in de klas begon te lachen terwijl ze huilend weg liep, wat een kleuter is dat ook zeg.. gadver.. ben ik even blij dat ze nu weg is!

'eva?' vroeg mevrouw kroets. 'ja mevrouw?' 'kan je even komen?' 'natuurlijk' mevrouw kroets liep richting haar bureau en pakte een zilveren pakketje met gouden lint eromheen. 'deze kreeg ik gebracht voor jou.' zei ze ik knikte 'dankuwel.' zei ik en ik liep het lokaal uit naar de wc's

toen ik in de wc's kwam was het erg rustig, maar dat is ook wel logisch aangezien het nog steeds les is.

ik bestudeerde het pakketje goed en zag dat er een gouden kaartje op stond met zilveren letters.. hmm wat zal hierop staan?? ik keek naar het kaartje, het glom wel heel erg mooi. vraag me wel af waarom iemand me zo iets zou sturen en al zeker op school..

ik begon het kaartje te lezen. 'beste eva, dit kan misschien een schok zijn voor zo iemand als jij' iemand zoals ik? een perfect iemand dus? hmm zal vast wel.

'en nee niet een zogenaamd perfect iemand.. mijn naam is prinses crystal, ik zal je helpen met deze opdracht. deze doos bevat het roze medaillon, het geeft je de krachten van vampier en meermin.'

ja tuurlijk jho.. wie deze kut grap uithaalt is dus echt te ver gegaan met z'n fantasie..' dit is dus ook echt geen grap , jij en de andere zeven met het medaillon moet jullie egoïsme op zij zetten en samen een oorlog stoppen.'

is ze op der hoofd gevallen ofzo ? 8 mensen kunnen een oorlog stoppen? ja vast.. ' met de hulp van jullie nieuwe krachten zijn jullie de enige hoop voor bijde werelden. als jullie niet samen werken is iedereen verloren.'

eh.. dit word zo eng.. ' deze wereld kennen jullie dan wel niet mar het zorgt ervoor dat jullie wereld blijft bestaan. als er een winnaar komt uit deze oorlog zouden bij de werelden vernietigd worden.'

met grote ogen las ik de brief veder. 'nu de dark siders ons de light siders aan vallen was er voor mij geen andere keuze dan dit. hiervoor moest ik mijn leven opgeven en mijn laatste taak is jullie begeleiden naar jullie bestemming.'

bestemming?? welke bestemming? ' je vraagt je nu zeker af welke bestemming , nou mijn wereld je kan er alleen komen via een speciale portal en ook die werkt alleen als jullie met z'n allen zijn. maar pas op, heb vertrouwen in elkaar anders is alles verloren.. en nog één ding. niet is wat het lijkt.'

zo eindigde de brief. een golf van angst overspoelde me helemaal. ik wist niet wat te doen. ik besloot uiteindelijk het pakketje maar te openen. met trillende handen pakte ik het lint vast en verwijderde deze.

vervolgens pakte ik het papier en vouwde het open. daarna pak ik de doos, even aarzelde ik.. kom op eva dit kan je , je bent perfect en niemand is beter dan jij, je moet dit gewoon kunnen okey! dat was het laatste beetje wat ik nodig had.

nog steeds trilde mijn handen, ik legde ze op de doos en pakte het vast. stukje bij beetje begon ik het langzaam van elkaar af te trekken.weer die aarzeling..
sinds wanneer ben ik zo'n angstig type?

ik besloot niet langer te wachten en trok het laatste stuk gewoon in één keer open. de doos vulde zich met een knal roze kleur. ik gilde van schrik en zette een paar stappen achteruit. w..wat is dit?!

het licht verzachtte en ik kwam weer een stap dichterbij ,ik had mijn ogen gesloten en durfde nog net niet te kijken.. okey nu niet zo bang! ik opende voorzichtig mij ogen en zag een roze medaillon.

deze medaillon had de vorm van een zeemeermin staart waarin vampier tanden stonden.. met lichte aarzeling deed ik het om , ik voelde een schok van kracht toen het mijn lichaam raakte. ik kan dit!

The warWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu