4

18 5 0
                                    

*p.o.v Nina*

hyper spring ik uit mijn bed , zin in weer een nieuwe geweldige dag. ik leg mijn deken weer goed op mijn bed en kleed me zelf zo snel mogelijk aan. ik zoek naar mijn boeken want heb al snel gekeken op mijn rooster die op de deur hangt. hmm Nederlands, kunst, verzorging , wiskunde en daarna gewoon lekker uit!!

okey ik heb alles volgens mij nu wel.. hmm snel kijk ik ze nog even na, kut!! waar is mijn kunst boek gebleven?! ik zoek mijn hele kamer af , ugh! waar heb ik dat ding ooit gelaten ?

uiteindelijk vind ik het boek onder mijn bed. ik pak het boek eronder vandaan en sta op.. voorzichtig kijk ik mijn kamer rond, meen je dit nou serieus? okey, dat ruim ik na school wel op ofzo.

ik ren de trap af naar beneden , pak zo snel ik kan wat te eten en vlucht dan naar buiten. hmm heerlijk weer vandaag, goed dat ik geen jas heb mee genomen zeg!

druk in gedachten over wat er allemaal zou gebeuren op school, liep ik over straat. iedereen keek me lachend aan, maar voor mij is dat niks nieuws. mijn karakter is gewoon bizar hyper en daar doe je niks aan okey!

eindelijk kom ik op het schoolplein en heb nog vijf minuten over! nieuw record bitches!! ik zie mijn vriendinnen al staan , ik ren zo snel ik kan op ze af. bijna kon ik niet meer stoppen maar dat ging gelukkig net goed.

'heeeey!!!' riep ik uit, bijna springend van plezier. in mijn oog zag ik iemand lopen.. meteen begon ik kei hard te lachen. de meiden keken me raar aan. 'k...kijk d..daar' fluister lachte ik.

toen ze omkeken wisten ze meteen wat ik bedoelde en ook hun begonnen te lachen, ' blub blub' kon ik nog net uit brengen. iedereen lachte mee maar veder snapte niemand waarom.

de bel ging en we liepen half lachend naar het lokaal toe. onze groep is echt hyper actief en geen van alle sporen we. maar ja we zijn ook geen treinen of wel soms??

we kwamen aan bij ons o zo leuke lokaal!! Nederlands!! jeeej!!... hmm okey nee gewoon niet , mijn Nederlands is al best genoeg hoef niet meer dan dit te weten hoor! ik kom er al vandaan dan is het al goed.

ik wou net het lokaal in lopen totdat mevrouw Tichelaar, de afdelingsleider. ' Nina? zou je even met mij mee kunnen komen?' vroeg ze met haar enge stem.. ze kijkt altijd twee kanten op gewoon eng..

je weet ook echt nooit bij haar in welk oog je ooit zou moeten kijken! en eigenlijk mag niemand haar..ze is gewoon creepy. maar ja het zal allemaal wel, waarschijnlijk heb ik weer eens wat verkeerds gedaan of weet blub blub dat we om hem lachen.

we kwamen aan bij haar kantoortje. ' en eh.. waarom ben ik hier? ' vroeg ik gewoon. ' we hebben een pakketje binnen gekregen voor jou..' 'op school? sirieus?' 'ja , laat dat maar niet nog eens gebeuren jongedame. anders gooien we het gewoon weg.'

okey.. alsof ik hier vanaf wist? ze pakte het pakketje en gaf het aan mij. 'dankuwel' zei ik beleefd en liep weg, niet wachtend op een antwoord. hmm wie zou mij nou een pakketje geven?

ik liep naar buiten en ging op het grasveldje zitten. aangezien iedereen les had was het ontzettend rustig hierzo. ik bekeek het pakketje aandachtig , het was zilver en had een gouden lint erom heen en er hing een zilveren kaart aan.

ik pakte het kaartje en begon de gouden sierlijke letters te lezen. ' beste Nina , misschien is het raar dat je dit pakketje binnen krijgt via je school maar het kon niet anders.'

ja what the.. waar heeft ze het over ? en nee hoor het lijkt maar zo dat het raar is via school dit te krijgen. ik las weer veder.

' in deze doos zit een medaillon, de gele om precies te zijn. ik heb mijn krachten over acht verschillende medaillons verspreid , dat betekend dus dat ik niet meer leef..'

met grote ogen las ik die zin opnieuw.. wow ? waarom doet ze dan zo iets? en waarom geeft ze dat medaillon? zoveel vragen kwamen er in me op dus snel ging ik veder.

'waarschijnlijk vraag je je nu een hoop af maar die antwoorden krijg je vroeg of laat wel. het belangrijkste is dat je de andere zeven met het medaillon vind. die van jou geeft je de kracht van de zon en een gele neon wolf'

uhu.. ja tuurlijk jho! en ik geloof in sprookjes, wat denkt diegene wel niet he? dat ik achterlijk ben?

'nee ik heb ook nooit gedacht dat je achterlijk bent want anders had je dit niet gekregen. maar zet jullie verschillen opzei das de enige kans om de oorlog te stoppen!'

eh oorlog? serieus? nu word dit wel creepy, maar ja wat boeit het.. het is toch wel nep ofzo i don't care.

'dit is dus ook geen grap en het is niet nep zoals je vast zou denken. maar pas op Nina.. niets is wat het lijkt..
mvg. Prinses Crystal van de Light Siders.'

okey... waarom probeert iemand deze wrede grap met mij uit te halen? iedereen weet toch ondertussen dat het niet zou helpen? maar ja het zal wel.

ik haal het lint van de doos af en wil gaan beginnen aan het inpakpapier tot dat. au! papier snee.. dit over komt mij weer.. ik en papier gaan echt niet samen even dat je het weet.

ik ga gewoon veder en haal het papier er met alle voorzichtigheid af. waarna ik de doos open vouw.

een geel licht ontstaat er hierdoor die me bijna verblind. snel kijk ik even weg voordat ik echt blind ga worden!

langzaam trok het licht weer weg dus keek ik in de doos, inderdaad er zat een medaillon in de vorm van een zon met een klauw erdoor. ik moet toegeven dat het wel erg mooi is hoor.

ik pakte de ketting voorzichtig op en liet het om mijn nek glijden. een gevoel van warmte en energie overspoelde mijn hele lichaam, meteen weet ik wat ik moet doen.. dat is deze oorlog stoppen! samen met de andere zeven kunnen we dit aan!

ik pak het kaartje en stop het in mijn school tas en de doos zelf gooi ik weg. als ik dat gedaan heb loop ik weer rustig naar binnen voor mijn tweede les uur.. oeps..

The warWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu