a/n: this is my first time ok. Don't judge me :) its cringe ik. Ada bahasa english dan melayu kat sini so harap korang xpening bila baca :)
(Kahar x f!reader)
gif by me :)
Mesti pelik kan kenapa aku sekolah kat Kudrat. Sekolah untuk lelaki tapi ada pelajar perempuan. Well thats the problem when you're principal daughter. Yes, apa yang kau baca tu betul. Aku anak kepada pengetua Kudrat.
Aku dekat bilik pengetua tunggu ayah aku. Aku tengok barang - barang ayah aku tiba tiba mata aku tertumpu kat satu gambar. Gambar family waktu aku kecik. Aku tengok sambil senyum teringat kenangan kitaorang waktu tu.
Sambil aku tengok aku gambar tu pintu pengetua terbukak. Aku tengok ke arah pintu tu aku nampak ayah aku tersenyum tengok aku. "Lama dah tunggu (y/n) ?" ayah aku tanya aku. "Tak lama pun. Baru berapa minit tunggu. Ayah sihat ?" kata aku. "Sihat je. Kamu ni okay tak dengan sekolah sini ayah tak nak kamu paksa diri untuk sekolah dekat sini. Ayah tak paksa kalau kamu tak selesa kat sini." kata ayah aku. "Eh tak ape lah yah (y/n) okay je sekolah sini." aku senyum kat ayah aku supaya dia tak risau kan aku. "Okaylah kalau macam tu. Dah daftar dah ?" ayah aku tanya. "Dah daftar dah tadi." kata aku. "okayyy,oh and (y/n) jangan risau pasal bilik okay. Kamu akan ada bilik sendiri supaya kamu tak bercampur dengan lelaki." kata ayah aku. Aku senyum lebar bila dengar berita tu . Tipu lah kalau aku kata aku tak suka ada bilik sendiri kan. "Terima kasih ayahhh, sayang ayahhh." sambil peluk ayah aku. "Sama - samaaa apa apa je untuk anak kesayangan ayah ni ." kata ayah aku.
Time Skip
Sekarang aku tengah bersiap untuk ke kantin makan pagi. Aku pakai uniform yang dah disediakan untuk aku.Baju kemeja dan seluar. Aku keluar dari bilik aku dan terus berjalan untuk ke kantin. Jalan ke kantin dari bilik aku tak ada lah jauh mana pun. Bila aku sampai di kantin aku terus beratur untuk ambik makanan . Tiba - tiba aku rasa bahu aku disentuh. Aku tengok belakang, ada seorang pelajar lelaki tengok aku dengan pelik. "Ye saya ?" tanya aku. "Awak sekolah sini ke ? tak tahu pulak pengetua kat sini masukkan pelajar perempuan ??" tanya pelajar lelaki tu. "Ouhhh, ayah saya nak saya sekolah kat sini untuk belajar" kata aku. "Ayah awak...?? ayah awak sape sampai awak boleh sekolah kat sekolah lelaki??" dia tanya lagi. Banyak betul soalan dia ni. "Ayah saya pengetua kat sini." aku kata sambil senyum sikit. Pelajar lelaki tu terkejut tapi aku buat tak endah je. Lagi sikit je aku nak sampai ke makanan. Cepatlah sikit aku lapar ni.
Pelajar lelaki tu tepuk bahu aku lagi. "Ye sayaaa?" tanya aku sambil senyum untuk sorok annoyed aku. "Nama awak ape ye ?" tanya pelajar lelaki tu. "Nama saya (y/n).Awak pulak?" tanya aku. "Nama saya Ayam." kata dia. Aku tahan gelak aku untuk dia tak fikir aku ni gelak kat nama dia. Tapi aku pelik kenapa ayam. Dia mesti perhati muka aku ni macam nak gelak dan pelik kenapa nama dia ayam. "Okay lah tu Ayam daripada Sotong kann." kata Ayam. Aku senyum je kat dia.
Bila aku nak start ambik makanan tiba - tiba ada 3 pelajar lelaki membelakangi aku. Selamba badak dia je potong barisan. "Ehhh orang lain pun lapar jugak tak ade lah potong barisan macam korang!" kata aku dengan marah. 3 pelajar lelaki tu berhenti apa diorang buat untuk pandang aku. Yes sape je tak takut kalau ada 3 orang lelaki pandang aku macam nak bunuh aku tapi aku still tunjuk muka berani aku. "Ape kau cakap...?" kata sorang pelajar tu sambil perlahan - lahan ke arah aku tapi aku still dalam posisi aku. "Aku cakap orang lain pun lapar jugak tak ade lah macam korang potong barisan" kata aku. Aku perasan Ayam kat belakang aku tengok situasi tu dengan takut. Tak tahu kenapa tapi kalau kau tengah lapar tiba - tiba ada orang potong barisan kau mesti lah bengang kan. "Ehh Kahar ! sorry sorry dia budak baru kat sini tak tahu pape." kata ayam sambil tarik bahu aku untuk jauhkan diri daripada "Kahar".
"Budak baru..? bile mase sekolah ni ade pelajar perempuan ?" kata "Kahar". "Sebab aku anak pengetua sebab tu aku sekolah kat sini." aku senyum sarcastic kat diorang. Aku tengok muka 2 pelajar lelaki tu takut tapi sorang tu still dengan riak muka dia sama. Aku perasan "Kahar" tengok aku atas bawah dengan tersengih. Tipu lah kalau aku kata muka dia tak hensem. "Okaylah okaylah aku bagi peluang untuk kau hari niiii je tapi kalau kau buat lagi...." kata "kahar". "Ape..? kalau aku buat lagi kau nak buat ape?" tanya aku. "Tak de pape just want to remind you okay." kata "kahar" dengan angkat bahu dia sedikit. "Eh dah lah jom beratur belakang kesian kat first pelajar perempuan kita ni lapar ye?" kata dia dengan gelak tawa. Diorang pun terus ke belakang. Aku perasan Ayam aku tengok aku dengan terkejut. "Ehh kau tahu tak diorang tu sape, diorang tu f5 kat sini tau." kata ayam. "Pastu...?? ala beza setahun je. Tapi betul lah aku kata orang lain pun lapar jugak tapi tak potong barisan." kata aku. "Ye aku tahu tapi diorang tu ade lesen." kata Ayam. lesen ? lesen macam kereta ke ? Ayam mesti perasan muka aku pelik sebab dia kata "Tak pe kau duduk dengan aku, aku boleh jelaskan." kata Ayam dengan senyum. "Ooookayyyy." kata aku. Sementara aku ambik makanan tu aku terasa ada mata memandang dari belakang. Aku tengok belakang aku,aku nampak "Kahar" pandang aku tersengih.
"So maksud kau sekarang ni kalau nak lesen kite kene bayar rm200 ? and kalau ade lesen tu kite boleh buat pape je ?" tanya aku. "Iyeee sebab tu kalau diorang ade buat pape yang salah kau jangan tegur kau biar je." kata Ayam. Aku termenung tengok meja kat depan aku tengah loading apa Ayam cakap kat aku. Tiba - tiba aku rasa ada seseorang duduk kat tepi aku. Aku tengok sape rupa-rupanya pelajar lelaki yang nama "Kahar" tadi. "Yeee nak ape?" tanya aku. "It's rude kalau aku tak bagitahu name aku kan ? name aku Kahar dan kau...?" tanya Kahar. Patut ke aku bagitahu nama aku... aku pandang Ayam untuk tolong aku tapi aku tengok dia dah tak ade kat tempat duduk dia. Kurang ajar tul Ayam kau tinggalkan aku sorang sorang dengan Kahar. "(y/n)." aku bagitahu nama aku. "ouhhhhh (y/n).... name lawa macam tuan dia." kata Kahar sambil pandang mata aku. Kitaorang eye contact untuk berapa minit pastu aku pandang tempat lain selain dia. Muka aku tak sepatutnya merah sekarang ni. "Ehh dah lah dah lambat ni aku nak pergi kelas aku,bye." kata aku dengan gegas bangun untuk ke kelas. Tak kan lah first day dah lambat ke kelas kan. "Bye,(y/n)" kata Kahar dengan senyuman dia. Bukan senyuman macam tadi but senyuman yang ikhlas. Aku balas balik senyuman dia. Aku terus gegas ke kelas tak tahu Kahar perhatikan aku dari jauh dengan senyuman menawan dia.
a/n: tak tahu nak tamatkan macam mana but i think this is good enough right ? right...?