(Fakhri x sister! reader)
gif by me :)
Aku berjalan nak ke dorm bf aku. Kahar. Kitaorang dah berapa bulan dah bersama tapi tulah si abang aku Fakhri tu tak suka sangat aku couple dengan Kahar. Naim pun aku rasa dia tak suka jugak aku rapat dengan Kahar tapi dia tahu dia tak boleh halang aku. Aku tak tahu lah kenapa si mamat tu tak suka dengan Kahar. Aku dengar jugak lah dia buli orang sana sini but aku tak percaya semua tu.
Aku masuk dalam bilik dorm Kahar and nampak Kahar dengan kawan kawan dia tengah bercakap. Tapi bila aku masuk je diorang stop cakap and pandang aku. "Hai Kahar" kata aku dengan senyum. "I nak cakap dengan you sikit boleh ?" Kahar pandang kawan kawan dia "Yeah sure. Nanti kita sambung k ?" tanya Kahar kat kawan kawan dia. Dia bangun dari tempat duduk dia jalan ke arah aku. Aku pun keluar dari bilik dorm tu dengan Kahar kat belakang. Tapi apa yang aku tak nampak Kahar dan kawan kawan dia kongsi senyum sinis.
"Um you free tak esok malam ? Jom keluar nak" kata aku dengan senyum. "Esok malam eh ? aduh tak boleh lah esok aku busy. Lain kali je eh" senyuman aku slow slow turun bila aku dengar dia cakap. "Oh. Yeah sure. Lagi pun i baru teringat yang i ada homework nak kene siapkan" "Dah tu je kan ? Aku masuk dulu. Bye (y/n)" kata Kahar sambil masuk balik dorm dia. Aku berdiri kat situ untuk beberapa minit sebelum masuk dorm aku. Mesti yang lain pelik kenapa aku pilih Kahar jadi bf aku walaupun dalam dunia ni ada lagi lelaki yang baik daripada Kahar kat luar sana. I mean kalau kau crush kat seseorang tu dah lama and then crush kau tu terima kau and nak jadi kan kau gf dia mesti lah kau nak kan.
Time Skip
Dah alang alang kitaorang tak dapat keluar ni harini sebab Kahar busy aku duduk jelah dalam bilik dorm aku buat kerja yang tak siap. Bosan lah jugak tak ada orang yang boleh sembang sebab pengetua Kudrat bagi bilik dorm untuk aku sorang je. No roommate.
Tengah buat kerja tu pintu dorm aku diketuk. Aku tengok jam dah pukul 11 lebih. Siapa lah pulak yang ketuk malam malam ni. Aku bangun dari tempat duduk aku dan jalan ke arah pintu. Aku bukak pintu aku dengan slow. Fakhri rupanya buat takut je lah mamat ni. "Ha bang asal tiba tiba datang bilik aku ni ? Dah lah malam malam kau ketuk kau ingat aku tak takut er dengar bunyi ketuk pintu. Kalau aku ada roommate tak pe lah jugak ni tak-" "Eh kau bebel ape ni dik. Aku tak sempat masuk lagi kau dah bebel macam papa" kata Fakhri sambil pandang aku dengan malas. "Ish dia ni masuk lah" aku bukak pintu aku dengan besar sebab nak bagi si Fakhri masuk. Fakhri masuk je dia terus lompat ke katil aku. "Kau buat bilik ni macam kau punye eh" kata aku dengan jeling sambil tutup pintu. "Halamak dia ni lek arh. Aku datang ni saje lah nak teman kau kut kut ada something ke. Lagipun aku tak leh tidur sebab si Ayam tu berdengkur kuat nak mampus"