a/n: let's just pretend Amir xperasan bende pelik kat Malik 👍🏽
(Amir x reader)
gif by me :)
"(y/n) tolong lahhh..kali niiii je." kata kembar aku, Malik. Citer dia macam ni, si Malik ni nak suruh aku menyamar jadi dia kat Kudrat sebab dia tengah sakit kata nye tak larat lah apa lah. "pleaseeee (y/n) please please please" "Eeee dia ni kan kau ingat kite kembar kite same ke ?" "Haah" Geram nye lah aku dengan kembar aku ni. Aku keluar dari bilik Malik untuk ke dapur nak minum air kering tekak cakap dengan Malik ni. Aku perasan ada mak kiteorang tengah masak cucur untuk makan petang "Ni kenapa ni...dari dapur dengar korang bercakap" "Ni ha Malik ni nak suruh orang nyamar jadi dia mentang mentang kembar nak suruh orang nyamar jadi dia sesuka hati dia jeee" "Bukannye suka suka hati pun aku nak kau nyamar jadi aku sebab aku tengah tak sedap badan lah kang aku pengsan kang macam mane ?" aku jeling je kat Malik. "Alaa (y/n) pergi jelaa kesian kat kembar kamu ni tak sedap badan. Alang alang tu boleh lah kamu ajar Malik ape yang dia terlepas" aku tengok mak aku dengan terkejut "Seriously Ma ?? kenapa nak pertahankan budak ni" "Bukannye pertahankan.. ape yang Malik cakap tu betul lah kalau dia pengsan cam mane tak kan kite nak ulang alik" kata mak aku dengan lembut. Haihhh nampaknya aku kalah lah macam ni "Yelah yelah tapi kau kene belanja aku something bile kau masuk balik Kudrat...boleh ?" kata aku dengan senyum. "Ye ye kau nak ape aku boleh belanja.. beg aku dah kemas dah sebab tak expect sakit" "Alasan" kata aku dengan jeling, aku terus masuk bilik aku tengah fikir macam mana eh nak nyamar jadi Malik.
Time Skip
Akhirnya sampai jugak di Kudrat. Aku pakai pakaian macam Malik harap harap tak kantoi awal arh. Aku ambik beg baju dari kereta "(y/n) baik baik tau jangan buat ape ape yang Malik tak buat" kata mak aku "Yelaaa" kata aku sambil salam tangan mak aku. "Byeee" aku lambai kat mak aku bila dia start kereta. Aku tengok kereta mak aku slowly pergi. Haihhh kenapa lah kitaorang kembar anyway yang tak tahu Malik lahir minit awal dari aku. Bila kereta mak aku dah tak ada aku ambik beg aku. Bila aku nak ambik beg aku tiba tiba ada satu tangan ambik beg aku dulu.
"Lama kau balik Malik. Aku dengan Naim dah penat layan budak budak baru tu" aku tengok ada sorang pelajar lelaki pakai blazer hitam. "Ha...?" "Ape ha... dah jom gi dorm" pelajar lelaki terus berjalan ke dorm dengan beg baju aku. Aku berdiri je kat tempat aku berdiri tengah blur. Pelajar lelaki tu mesti perasan aku tak ikut dia "Kau berdiri ape lagi kat situ jom lah" sambil pandang aku dengan pelik. "Ha ye ye" aku terus ikut dia pergi dorm. Dalam otak aku still fikir pelajar lelaki ni siapa tapi muka dia familiar. Ha ! aku baru ingat... Malik pernah pakai blazer macam dia jugak mesti diorang pengawas.
Muka dia familiar tapi kat mana ehh ?Sampai jugak kitaorang kat bilik dorm aku tengok bilik dorm tu dengan teliti. Pelajar lelaki tu letak beg aku kat atas katil entah siapa punya maybe Malik kut. Aku terus bukak zip beg nak letak baju dalam almari. Waktu aku tengah letak baju dalam almari tu pelajar lelaki tu tanya aku "(y/n) macam mane ? sihat ?" ehhh tiba tiba je tanya pasal aku pahal dia ni "Dia sihat je...asal" "tak de pape saje tanye... haritu kau bagitau aku (y/n) single kan ?" ehhhh diorang pernah cakap pasal aku ke ? aku risau betul lah dengan pelajar lelaki ni aku still lagi fikir mana aku pernah jumpa dia. "Haah.... asal tanya pasal adik aku ni ?" aku pandang dia dengan pelik "Saje tanye tak kan tak boleh.....tapi kan semenjak aku terlanggar adik kau (y/n) waktu first day kita daftar... aku rase aku dah jatuh hati dengan adik kau lah" kata dia dengan senyum. Muka aku merah bila dengar apa yang dia cakap pasal aku. Tiba tiba aku teringat sesuatu.Aku ingat aku pernah terlanggar pelajar lelaki ni.
flashback
"Eh sorry sorry tak sengaja" kata aku dengan cepat sebab dah lambat nak pergi bilik dorm Malik. "Eh tak pe tak pe saya yang langgar awak patutnye saya yang sorry" kata dia dengan gelak sikit. Aku pandang muka dia tengok dia dah pandang aku. Aku perasaan dia pandang straight ke mata aku. Aku berdiri kat situ dengan awkward pandang tempat lain selain dia "Boleh saya tahu name awak ?" kata pelajar lelaki tu still pandang straight ke mata aku "Name saya (y/n)...name awak ?" aku tanya dengan senyum sikit "Name saya Amir anyway cantik name awak macam awak" kata Amir dengan senyum. Muka aku merah bila dengar dia cakap aku cantik. Ehhh (y/n) sudahh kau dah lambat nak gi bilik dorm Malik. "Uhmm kite jumpe nanti ye saya dah lambat ni bye" tak sempat dia nak bercakap aku dah gegas pergi ke bilik dorm Malik
Akhir nya sampai jugak aku kat bilik dorm Malik. "Sorryyy lambat....ada hal tadi" "Eleh alasan kau sebernanya suka kan aku masuk asrama" "Ehhhh mana ade tak baik tau fitnah aku macam tu. Kau jeee adik beradik yang aku ade tauuu" kata aku sambil peluk Malik dengan erat "Eeee lepas lahhh... malu orang tengok" "Alaa biar lah orang nak tengok kesah lak aku" kata aku still peluk dia. "Malik" aku dengar suara familiar dari pintu bilik dorm Malik aku tengok ada Amir. Aku terus lepas kan Malik. "Amir, ni adik aku (y/n), (y/n) ni Amir member aku" aku pandang Malik dengan muka terasa "Adik ? eh kite kembar lah tahu lah kau lahir awal dari aku" kata aku dengan jeling "kitaorang dah berkenalan dah tadi... kan (y/n) ?" kata Amir sambil pandang aku dengan senyum. Aku diam sekejap tapi bila aku perasan Amir dengan Malik tengok aku, aku terus respon "Haah betul tu tadi aku terlanggar dia" "Aduhhh kau ni (y/n) lain kali pandang depn bile jalan bukan main jalan je" "Halahai kau ni dah cakap kan tadi aku terlanggar dia bukan suka suka hati aku nak langgar dia" kata aku dengan jeling kat Malik. "Eh tak pe lah Malik dia bukan sengaja pun tadi pun aku jalan tak tengok depan jugak bukan salah dia sorang" kata Amir sambil pandang aku dan Malik. "Eh dah lah ma dah tunggu kat kereta tu" kata aku sambil hulur tangan kat Malik untuk salam dia "Jaga diri tauu kau jangan nak menyusahkan orang pulak" "Iyeee dah bye bye" kata Malik sambil tolak aku ke arah pintu. Dengan tak sengaja lagi aku terlanggar Amir "Sorry Amir terlanggar lagi" "Eh tak pe..." kata Amir sambil pandang aku dengan senyum. Aku senyum balik kat dia. Malik tengok aku dengan Amir dengan pelik "Eh tunggu ape lagi...ma tengah tunggu kat kereta tu" aku terus pandang Malik "Ye ye sabar lah nak pergi lah ni" aku pandang Amir "Amir tolong jage dia eh dia ni bukannye boleh berdikari pun kene ade orang tolong dia...dah bye Amir" kata aku dengan senyum. Aku terus pergi ke kereta mak aku.
flashback end
Aku tak tahu yang aku termenung jauh "Malik...Malik...woi Malik dengar tak ni" kata Amir sambil petik jari kat muka aku pandang aku dengan pelik "Kau pahal termenung jauh... terfikir sesuatu ke ?" tanya Amir dengan pelik "Eh tak de pape lah...tapi serious lah kau suka kat adik aku ?" aku tanya dia untuk kepastian "100% wei serious aku tak tipu... kau tak marah aku kan ?" tanya Amir dengan risau "Eh tak ade lah mane ade marah" kata aku dengan senyum. Nampaknya aku kene hadaplah apa Malik hadap kat sini untuk beberapa hari. Alang alang tu boleh lah aku kenal kenal dengan Amir dulu.
a/n: the end ?