-Hikayeyi kapak fotografinda ki sarki ile okunmasi tavsiye edilir-
Jake : -Jake'in anlatimi ile- Neteyam'in olumunden 1 hafta gecmisti,Albay ve askerleri bir gemi ile geri geldi.
Albay : -Saygi isareti yapar- Jake Sully.
Jake : Ne istiyorsun Albay?
Albay : Baris,bak kaybin icin cok uzgunuz benimde bir oglum var.
-Spider geri cekilir-
Albay : Ne kadar beni sevmesede...
Jake : -Jake'in anlatimi ile- May Albay'i gordu ve kosa kosa geldi "Bunun burda ne isi var" onu zor tuttum,Albay "Bayan Ares" dedi,"Bana o isimle sadece ailem seslenebilir" dedi,onu zor tuttum."Albay hadi" dedim.
Albay : Mesaj alinmistir zaten bizim de isimiz bitti.-Gemiye geri biner-
May : Niye gelmisler?
Jake : Ozur diliyorlar.
-May sudan cikip gemiye binen dalgiclari gorur-
May : Suya inmisler!
-May suya girmeye calisir ama Neytiri onu tutar-
Ronal : Oraya giremeyiz!
May : Ama...
Neytiri : Bu saygisizlik olur kizim...
Jake : -Jake'in anlatimi ile- o gunden sonra kimse suya girmedi,avlanmaya gidenler baska korfezden gidiyorlardi,May'in durumu cok kotuydu her gun barinaga gidip agliyordu ama aksamlari yanimizda yatiyordu aslinda yeni yerlesim yeri aricaktik ama May izin vermedi cunku burasinin Neteyam'in evi oldugunu soyledi,bizde burda kaldik.Lo'ak mukemmel bir evlat olmustu,ondan hep istedigim gibi ama mutlu degildi,hep kendini sucluyordu.
Jake : Olaylardan iki sene gecmisti,kos koca iki sene,Ronal dogurmustu bir erkek cocugu oldu ve ismini Neteyam koydular.Kiri her gun Eywa ile iletisime gecmeye calisiyordu,May daha da agresiflesti,saclarini kesti,artik aglamiyordu,surekli Neytiri'ye yardim ediyordu,cok konuşmuyordu.Lo'ak kekelemeye basladi...
Neytiri : May atesi yakar misin?
May : Tamamdir.
-May atesi yakar ve Sully ailesi sahilin kenarinda yemek yemeye baslar-
Jake : -Jake'in anlatimi ile- Aslinda her sey duzeliyordu,herkes guluyordu,May bile.May'e bu hafta bir rahatlama gelmisti,sanki yuku hafiflemisti,guzelce aksam yemegi yiyorduk,savastan beri herkes kendi cadirinda yemek yiyor.Her sey normal ve sakindi sonra Eywa'nin tohumu geldi.
Kiri : -Gulerek- Eywa!
May : -Gulerek- Bana kusmemis.
-May'in kalbinin oraya konar-
Neytiri : Eywa'da guclu bir kalbin oldugunu soyluyor.
Moa : - Gulerek- Bence bir sey anlatiyor.
May : -Tohum May'den uzaklasir- Hey bundan bir anlam cikartmamiz icin cok kisa?!
-Tohum denize dogru gitmeye baslar-
May : -Zordan gulumseyerek- Gitti.
-Herkes yemegine doner-
May : -Kafasini tekrar tohuma cevirir- Neteyam'in mezarinin orada durdu?
Lo'ak : -Kekeleyerek- May?
-Herkes kafasini cevirir-
Moa : -Ellerini agzina goturerek- Eywa...
Neytiri : Ne oluyor?
-Jake ayagiya kalkar ve May kosarak denize girer-
Tonowori : Ne oluyor?
Jake : Eywa...
-Herkes May'e bakar-
-May Neteyam'in bedenini aramaya baslar ama bulamaz-
Neytiri : -May sudan hizlica cikar - Geliyor.
May : -Hemen Tonowori'nin yanina gelir- Bir beden ne kadar surede denize karisir?!
Ronal : Neler oluyor?
Tonowori : En az 10 yil,neden soruyorsun?
May : Neteyam'in cesedi yok.
-Neytiri eli ile agzini kapatir-
Jake : Ne?!
May : Akintiya karismis olabilir mi?
Tonowori : Bu imkansiz,deniz onu kendine bagladi.
-May Jake'e bakar-
-Bir tane daha tohum gelir ve bu sefer May'in kilicina konar-
-May agacin oraya gidip kilicini agactan cikartir ve bir tane daha tohum gelir...May arkasina doner-
Neytiri : Palulukan Makto...
Jake : -Jake'in anlatimi ile- May bir Palulukan Makto'du.Bu Eywa'dan isaretti,intikam almamizi istiyordu.
Kiri : Eywa izin verdi!
Moa : May zamani geldi.
May : -Sesizce- Yasiyor musun Neteyam?!
Jake : -Jake'in anlatimi ile- May bir anda bana bakti,hayir bana bakmiyordu arkama bakiyordu,arkamdan bir ses geldi ve arkama baktim.
Jake : Toruk...