5 Fejezet: A csavar csavarja kicsavarodik

7 1 0
                                    

Ness rohant Andrea nagyapja házához megnézni kit fogtak el. Belépve egy bilincsbe vert férfit lát. Látja rajta, hogy elmeborult. A fején lévő haj össze-vissza állt, a fogai ápolatlanok voltak, mintha évek óta nem kezelte volna. A körmei koszosak és négy be volt szakadva. Nessnek ismerős volt az alak. Mintha látta volna korábban.                                                                                                 - Nézd Ness. Itt a nagyapám gyilkosa. Éppen be akart szökni. A zajra kihívtam a rendőröket és csak akkor mertem lejönni mikor mondták, hogy elfogták. -mondta Andrea repdesve az örömtől.                                                                                                                                                                                       - Nagyon örülök, hogy elkapták. Uraim jó munkát végeztek -mondta Ness gúnyosan- akkor ha nem bánja Andrea én haza megyek.                                                                                                                     Haza fele Ness megint bement Chloéhoz.                                                                                                                 - Chloé. Képzeld elkapták a gyilkost. És semmit se csináltam. Most őrizetbe vették és kihallgatják. Olyan ismerős kinézete volt. Úgy nézet ki mint az az alak akit üldöztél miután kijutottunk abból a kicsinyke csillagvizsgálóból. Most haza megyek, és leiszom magam a sárga földig.                                                                                                                                                                                    Ness haza felé vezetve kap egy hívást Franktől.                                                                                                         - Szia Frank! Mondjad miújság?                                                                                                                                      - Szia Harry! Emlékszel a mintára amit adtál? Nos nehezen de találtunk egyezést. Át faxolom neked.                                                                                                                                                                                         - Köszönöm, de felesleges, mert ma délelőtt elfogták a gyilkost.                                                                    - Nem baj, átküldöm. Külömben feleslegesen szenvedtem vele napokig.                                                   - Rendben, köszönöm. Szia.                                                                                                                                             - Szia.

Ness haza ment és egyből inni kezdett. Nem csinált semmit, csak ivott és a tévét nézte. Nem tudott másra gondolni, csak arra, hogy nem ő oldotta meg az ügyet. 

Ness eddig megszokott másnaposságából lábadozott. Úgy érezte, hogy bármit is tegyen semmiség. Hisz társa kómában, Dr. Sally nagyapja gyilkosát is megtalálták, pedig az egész ügyet ketten, Chloéval kezdték el és érezte, hogyha nem találták volna meg a gyilkost egy-két napon belül ők kapcsolják le, és verik bilincse. Harry Ness gondolatait elterelvén elment a szokásos reggelizőbe, hogy egyen valamit. Időzött is kicsit reggeli után Chloénál is. Állapota változatlan volt. Pár óra elteltével Ness hazament és a kanapéba dőlt volna, de meglátta a faxolt levelet amit tegnap Frank küldött neki. Elkezdi olvasni. Pupillái tágra nyílnak és rohant a kocsijához. Szíve Istent nem ismerő módón verni kezdett.

Megérkezik Dr. Sally nagyapja házához, berúgja az ajtót és elüvölti magát:                                               - Dr. Andrea Sally! Jöjjön elő feltartott kezekkel, ezennel letartóztatom. -Ness határozottan órdítja el magát.                                                                                                                                                                      Sally futni kezd, de a hátsó ajtónál egy féltucatnyi rendőr várja.                                                                      -Felesleges futnia. Kihívtam az egész örst, nehogy elmeneküljön.                                                                   Ness főnöke ekkor érkezik a helyszínre és mérgesen lép elé:                                                                            - Ness ezt hogy képzelte? Hogy meri azt mondani, hogy ő az igazi gyilkos? Hogy oldott meg egy olyan ügyet amit mi már megoldottunk? -idegeskedett a főnöke és a fején lévő erek majd kidurrantak az idegtől.                                                                                                                                                          - Roppant egyszerű. Andrea ölte meg a saját nagyapját -mikor Ness elkezdte a monológját Andreát vezetik kifelé- itt ez a papír a kezemben, amit a nagyapja ágya mellett találtunk, a laborba elküldtük és egyezzik a maga DNS-ével. Ráadásul azt mondja nem találja a lépcső alatt található ajtó kulcsát. Persze, hogy is találná, ha egész végig a zsebébe volt -Ness Andrea zsebéből kihúz egy kulcsot- Nézzük mi van mögötte. Valahogy éreztem. Egy állarc, egy pulóver, egy kés, tisztítószerek, kamera és egy rongy. A pulóvert és a maszkot használta akkor amikor foglyul ejtett minket a csillagvizsgálóban és ezzel a kamerával vette fel az egészet. A csillagvizsgálót csak maga tudta, hogy létezik mert maga csillagász. Ha ez nem lenne elég elmentem Chloéhoz és az asztalán megtaláltam megfejtve a kódot amit egy rébusz mellé tett. Azon beismerte, hogy maga a gyilkos. Chloé miután megfejtette elindult hozzám és maga elütötte, ha megnézzük a kocsiját a lökhárítón látunk is egy horpadást és a szélvédő is betört. Azt mondta, hogy a gyilkos elejtette tisztogatás közben a kést. A rongyon észre lehet venni az alvadt vért. Márcsak egy kérdésem van. Miért tette?                                                                                              - Tönkre tette az esküvőmet. A vőlegényemet rábeszélte, hogy ne vegyen el. A hülyéje meg is fogadta. -mondta mérgesen és beismerően Andrea.                                                                                              - Mi oka volt erre a nagyapjának? -kérdezte Ness.                                                                                                    - Nem volt szimpatikus a nagyapámnak a politikai nézete vagy valami hasonlót mondott nekem.  - Értem, de ez még mindig nem ok, hogy megölje a saját nagyapját és elüsse a társam. Uraim kérem vezessék el.                                                                                                                                                                  - Büszke vagyok magára Ness -dicsérte a főnöke- és mégis mégis ki lehet akit letartóztattunk?      - Ő a szökött beteg az elmegyógyintézetből. Őt kérem vigyék vissza az intézetbe egy kényszerzubbonnyal.

Másnap Ness elment Chloéhoz. Chloé az ágyán feküdt és már nem volt kómában. Felébredt.          - Chloé. Annyira hiányzott a társaságod. Úgy örülök, hogy felkeltél. -örömben fakadt ki Ness és magához ölelte a társát.                                                                                                                                                      - Nekem is hiányoztál Ness. Mi lett az üggyel? -kérdezi érdeklődve Chloé.                                                  Ness leül az ágy meletti székre.                                                                                                                                       - Na figyelj. Ez tetszeni fog neked...                                                                   

Gyilkosság a havonWhere stories live. Discover now