Di malaysia.
Di sekolah.
???://Masuk kelas. Hai semua, selamat pagi.
???:Selamat pagi, Boboiboy!
Boboiboy://duduk. Err.. Yaya, mana semua orang? Nampak sepi kelas ni?
Yaya:Ying belum datang, Gopal pula ke kamar mandi, Fang? Dia ke kantin.
Boboiboy:Owh.... Hm.. Setiap pagi Fang selalu je pergi kekantin.
Yaya:Biasa lah, nak ambik semua donat lobak merah untuk dirinya sendiri.
Boboiboy:Haha...
Beberapa menit kemudian beberapa teman Boboiboy pun datang kekelas, lalu ketika pelajaran di mulai mereka mendapatkan pengumuman kalau pelajaran sekolah hari ini akan singkat dan akan pulang cepat, semua murid pun senang mendengar nya dan ada pengumuman lagi kalau Boboiboy dan teman² nya harus pergi ke ruangan kepala sekolah ketika jam pulang tiba, mereka merasa tidak tahu kenapa mereka harus ke ruangan kepala sekolah.
Skip time
Jam pulang cepat pun tiba, semua murid pun membereskan barang²nya dan pulang kecuali Boboiboy dkk.
Di Kepsek.
Yaya:As'salamualaikum?
Kepsek:Wa'alaikum salam, kalian sudah di sini?
Yaya:Sudah, tapi Gopal hampir je lari, nasib baik Fang dah halau dia.
Kepsek:-_-"...
Gopal:Maaf.. TvT
Kepsek:Sudah.. Saya memanggil kalian kesini untuk sesuatu..
Yaya:Apa tu?
Kepsek:Macam ni.. Maaf kalau saya cakap akan buat korang sedih... Hari ni.. Ialah hari terakhir korang sekolah.
Boboiboy dkk kecl Gopal:Hah?!
Gopal:Yey!! Cuti!!
Boboiboy dkk & Kepsek kecl Gopal:-_-"...
Gopal:Err... Hehe...
Kepsek:Jangan senang dulu... Saya bukan nak keluarkan kalian tapi saya kan pindahkan ke sekolah baru.
Ying:Sekolah baru? Kat mana tu?
Kepsek:Indonesia, di kota Bandar Lampung.
Boboiboy dkk:..... Ha?...
Yaya:Tapi.. Kitaorang mana ada duit..
Kepsek:Takpe.. Cikgu ada banyak duit tuk ongkos korang ke Indonesia..
Yaya:Eh²?! Tak payah lah Cikgu..
Kepsek:Takpe.. Cikgu kan banyak duit.. Korang pakai je..
(//Sultan mah bebas :V)
Mereka pun terpaksa menuruti nya lalu akhirnya mereka pun pulang. Di sebuah kedai yang ternyata milik kakek nya, Boboiboy pun menceritakan semuanya tentang apa yang di umumkan oleh kepsek tadi, tentu saja Tok Aba hanya mengiyakan saja karena itu untuk pendidikan nya. Tidak lupa Boboiboy memberitahu pada orang dan alien kecil di hologram itu yang ternyata adalah Laksamana Tarung dan Komander Kokoci, mereka hanya mengiyakan saja karena misi mereka belum ada lagi.
Malam harinya Boboiboy pun berkemas untuk besok, setelah selesai dia pun menelpon teman²nya melalui jamnya, ternyata mereka sudah selesai berkemas kecuali Gopal yang ternyata masih main game. Boboiboy dan teman²nya hanya facepalm saja karena kelakuan Gopal, beberapa menit kemudian Boboiboy pun menutup telpon nya.
Boboiboy pun pergi ke bawah dan menanyakan pada kakek tentang keadaan nya kalau dirinya akan pergi ke Indonesia.
Boboiboy:Tok Aba.. Err.. Betul keh Atok nak biarkan aku pergi. Nanti atok macam mana?
Tok Aba:Takpe.. Atok masih kuat, dan lagi kan ada Ochobot.
Ochobot:Hah? Aku tak boleh ikut ke?
Tok Aba:Tak.. Boboiboy kan nak pergi tu buat belajar ngan kawan²nye..
Ochobot:Alah...
Boboiboy:Nanti kalau nak kunjung kau boleh gunakan teleportasi kau lah..
Ochobot:Hm.. yelah... :(
Tok Aba:Takpe. Jangan sedih.. Nanti die balik lagi kalau die cuti..
Ochobot:Huhuhu.. Aku nak ikut..
Boboiboy:Hadeh..
Tok Aba:Sudahlah tu.. Kalau dia dah sampai kau boleh ke sana je guna kuasa kau..
Ochobot:Tapi.. Kalau abis masa aku ada kat sana..
Tok Aba:Kau boleh rehat kat sana.. Dan atok boleh buat sendiri je.. Tak payah lah risau.
Setelah mengobrol Boboiboy pun pergi ke kamar nya dan tidur.
Keesokan harinya.
Boboiboy sudah di stasiun bersama Tok Aba dan Ochobot, mereka menunggu beberapa teman nya satu persatu beberapa teman Boboiboy pun akhirnya sampai, Boboiboy hanya diam saja ketika melihat Gopal yang ternyata membawa tas yang berat serta 2 plastik belanjaan yang penuh makanan.
Tok Aba:Kenapa kau bawa sebanyak tu? Kau ni nak pergi kemah ke?
Gopal:Err... Hehe.. Tuk perjalanan lah Tok Aba..
Tok Aba:-_-"...
Lalu kepsek pun datang menjumpai mereka.
Kepsek:Kalian akhirnya sudah di sini.
Yaya:Cikgu Besar? Err... Ye.. Semua dah kat sini..
Kepsek:Cikgu dah bayar uang nya, korang berhati-hati ye kat sana..
Yaya:Baik, Cikgu..
Gopal:Hmm.... Macam mana ngan Cikgu papa?
Kepsek:Err... Soal tu.. Nanti Saye urus.. Dah kereta dah nak sampai barang korang dah siap ke?
All:Dah Cikgu!
Kepsek:Ok.. Jaga diri baik² ye..
Boboiboy:Baik, Cikgu..
Beberapa menit kemudian kereta yang menuju ke Indonesia itu pun sampai ke stasiun, Boboiboy dan teman²nya pun masuk ke dalam gerbong, di pintu mereka melambaikan tangan pada Tok Aba, Ochobot dan Kepsek, mereka pun membalasnya, lalu perlahan kereta pun berangkat ke Indonesia.
Ochobot:Semoga mereka baik² saja..
Tok Aba:Mereka kan baik² saja.. Jom balik..
Kepsek:Cikgu nak balik sekolah dulu ye.. Cikgu pamit dulu..
Tok Aba:Ok.. Bye..
T. B. C
KAMU SEDANG MEMBACA
LFYW Squad meet Kokotiam Gang||Boboiboy and Friends.
ActionIndo+Malay Ketika Boboiboy dan teman²nya pindah ke Indonesia, Boboiboy dan teman² nya merasa kebingungan harus mencari penginapan dimana, lalu mereka bertemu dengan seorang pemuda berambut biru, dia ternyata punya teman yang memiliki rumah dengan ka...