James

14 1 0
                                    

Ik loop samen met mijn vrienden naar het kantoor van professor Anderling Remus, Peter en Sirius zijn vrolijk aan het kletsen maar ik kan alleen maar aan Harry denken, ik weet niks van hem en toch, het is nogal vreemd als je als dertienjarige je zoon ontmoet die ook dertien is. 'Hallo aarde James, JAMES!' schreeuwt Sirius 'wat?' 'Nou we zijn er.' We lopen het kantoor binnen en Anderling zit achter haar bureau 'uhm professor?' probeert Remus 'Minnie! Wat eeeeenig om je te zien.' roept Sirius Anderling kijkt hem aan 'Wat, James, Sirius Remus, P-Peter, w-wat doen jullie hier?' stameld Anderling die zo te zien op het punt staat om flauw te vallen ze staat op en pakt uit een bakje een witte poeder die ze in het vuur gooit 'Albus, ik wil je spreken.' Even later komt Perkamentus de haard uit gerold, zijn normaal zilvergrijze baard is zo zwart als roet maar hij ziet er nog altijd even vrolijk uit 'hallo Minerva, en als dat niet James Potter, Peter Pippeling, Remus Lupos en Sirius Zwarts zijn.' 'Bent u dan niet geschokt, ik bedoel u weet in welke situatie we zitten, ons hele land trouwens.' zegt Anderling 'neuh professor Lupos heeft me al gewaarschuwd en ik weet in welke situatie we ons beginnen maar we hoeven ons echt geen zorgen te maken Minerva.' zegt Perkamentus 'Ja professor.' zegt Anderling Perkamentus ogen flitsen even naar Sirius en mij maar hij kijkt Anderling gauw aan en zegt:' Oh en Minerva stuur deze jongens maar naar de toren van Griffoendor, er is nog een lege slaapzaal.' Anderling knikt en gebaard dat we haar moeten volgen.

Even later stappen we de toren van Griffoendor binnen en lopen we naar een slaapzaal waar vier hemelbedden staan waar gewaden en boeken liggen we leggen de boeken en gewaden onder onze bedden en voor ze vertrekt geeft Anderling ons, onze lesroosters 'Yas we hebben morgen verweer tegen de zwarte kunsten.' zegt Remus 'moeten we ons tegen jou leren verdedigen?' vraag ik 'haha wat leuk.' zegt Remus sarcastisch en er wordt op de deur geklopt 'wat?' roep ik. Harry Ron en Hermelien komen binnen 'Hey, we hoorden dat jullie hier waren.' Ik pak mijn onzichtbaarheidsmantel en doet die gauw over mijn hoofd 'Nee hoor James is er niet.' zegt Sirius lachend en ik doe mijn onzichtbaarheidsmantel af. Harry ploft naast me op bed en Ron gaat bij Peter zitten en Hermelien bij Remus 'Arme Sirius hij heeft nog minder vrienden dan Secretus.' zegt Remus met een ondeugende grijns. Sirius Ron en Peter zitten imitaties van mensen te doen die ze niet aardig vinden en Remus en Hermelien praten over verweer tegen de zwarte kunsten. Ik keek Harry aan, ik moest het hem wel vragen 'Harry, wie is je moeder eigenlijk?' 'Lily Potter' zegt hij. Ik glimlach 'jij hebt echt geluk. 'Niet echt flapt.' hij eruit.

'Waarom niet je hebt geweldige ouders en topvrienden!' roep ik uit en iedereen kijkt naar Harry en mij we kijken elkaar aan 'nou' begint hij 'jaren geleden, toen ik een baby was moesten mijn ouders onderduiken want Voldem' 'HARRY BIJ MERLIJNS ONGEWASSEN ONDERGOED ZEG DIE NAAM NIET!' schreeuwt Ron maar Harry negeert hem 'Voldemort was op zoek naar ze omdat hij ze wou vermoorden-hij slikte- dat is hem gelukt.'

The time turn...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu