James

12 1 0
                                    

De volgende ochtend hebben we les, iedereen denkt dat we uitwisselingsstudenten van ilbermorger zijn behalve de leraren en Harry, Ron en Hermelien voor we les hebben gaan we ontbijten in de grote zaal. Daarna gaan we naar de kerkers want daar is het toverdrankenlokaal. In de gang moeten we wachten tot we naar binnen kunnen en ik klets wat met Sirius terwijl ik met mijn hand mijn haar warriger maak. De deur gaat open en m Sneep laat ons binnen. Alle Griffoendors en Zwadderaars lopen naar verschillende tafels en ik zie dat een blonde jongen lachwekkende imitaties doet van iemand die flauwvalt en wat andere zwadderaars lachen. 'Wie zijn dat?' vraag ik ' Draco Malfidus, Karel korzel, Vincent Kwast en Patty Park.' zegt Harry. We moeten van Sneep veritaserum brouwen en hij loopt langs de tafels om de toverdranken te bekijken 'Te dik Lubbermans je moest 7 oogballen van een blinde kat toevoegen en geen 17, dat zijn tien oogballen te veel dus laten we daar maar tien punten aftrek voor Griffoendor van maken.' Naast me doet Sirius een belachelijke imitatie van Sneep en ik lach net iets te hard waardoor Sneep onze kant op kijkt 'Potter, wat valt er te lachen, heb je weer iemand op de kop gehangen?' Ik vraag: 'Bestaat er een spreuk om jou op de kop te hangen dan?' Sneep kijkt me boos aan en zegt: Nee, en ga nu aan het werk, er moet meer gif van een basilisk bij en snel anders wordt dat 50 punten aftrek.' 'Hou je kop.' zeg ik 'ten eerste heb ik een hoofd en ten tweede moet jij nablijven en krijg je 100 punten aftrek voor Griffoendor.' zegt Sneep en ik zeg:' oh, ik wist niet dat varkens hoofden hadden.' Sneep was buiten zichzelf van woede en schreeuwde:' LES AFGELOPEN 150 PUNTEN AFTREK VOOR GRIFFOENDOR!' Terwijl we door de gangen lopen verteld Harry dat hij in zijn eerste jaar een keer met Hermelien om middernacht in de astronomietoren door Anderling werd betrapt en dat hij straf had gehad en dat het Griffoendor 150 punten had gekost. 'Harry, ik ben trots op je.' zeg ik en ik doe net of ik huil. Harry grinnikt:' Arme pa- eh James.' Lachend en kletsend lopen we naar de grote zaal. Na de lunch gaan we naar het lokaal van verweer tegen de zwarte kunsten de leraar is er nog niet dus wij gaan vast zitten. Na vijf minuten komt hij binnen en hij heeft lichtbruin haar met wat grijze strepen en littekens op zijn gezicht. Remus stoot me aan en fluistert:' Volgens mij ben ik dat.' 'Nice' zeg ik. 'Willen jullie me even volgen?' vraagt hij. We lopen door de gangen naar de eerste verdieping, onderweg zien we Foppe vliegen hij zingt:' Lijpe linke Lupos, lijpe linke Lupos.' 'Ik zou die kauwgom maar uit dat sleutelgat halen Foppe, anders kan meneer Vilder niet bij zijn bezems.' Foppe negeert hem, ik weet dat hij vroeger ook al niet zoveel naar de leraren luisterde maar hij Lupos luisterde hij echt helemaal niet. Lupos draait zich om en zegt tegen ons:' Let goed op, dit is een nuttig spreukje.' Hij richt zijn toverstok op het sleutelgat en zegt:' gommibommi.' De kauwgom vliegt uit het sleutelgat en schiet het neusgat van Foppe in en vloekend vliegt Foppe weg.

The time turn...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu