Tobin moest aan geld komen, maar hoe? Hij was te lui om geld te verdienen, bovendien gaat zijn haar dan door de war. Een bank overvallen was te cliché, dus hij moet maar mensen vermoorden en dan hun geld stelen. Of gijzelen natuurlijk. Hij keek op google voor inspiratie, dat leek hem het beste. Als eerst kwam hij op een nieuws site terecht. Daar las hij al snel een artikel over een man die lijken in de muur had gemetseld. Hij las verder, onderaan de pagina zag hij een link naar een ander artikel. Het ging over de balpenmoord: een jongentje van nog geen 9 jaar oud had een boog gepakt en een balpen op de pees gelegd. Hij richtte op zijn moeder. (dit alles deed hij voor de gein) Toen schoot hij en kwam de balpen per ongelijk in de hersenen van zijn moeder via de oogkassen. Nu de man 18 jaar oud is, is het pas bekend dat ze dood ging door de balpen. Ze dachten eerst dat het een hartaanval was, maar dat was het dus niet. Wow dacht Tobin, wat een geweldige toeval. Dat ga ik ook doen! Maar hij bedacht zich dat hij niet kon boogschieten. Dus bedacht hij een makkelijkere optie: Hij ging inbreken in een huis. Hij was niet heel groot en hij was aardig snel, dus het moest goed komen. Hij moest nog wel bedenken waar hij ging inbreken. Het moest niet te arm zijn, maar ook niet te rijk, want daar was vast hele goede beveiliging....
Op school hield hij zijn hoofd er niet goed bij. Hij dacht alleen maar aan de inbraak. In de pauze kwam er een meisje naast hem zitten. Ze zei: 'Ga jij nog op vakantie?? Ik wel, ik ga naar een dorp hier in Australië! Ongeveer 2000 kilometer verder naar het Zuiden' 'Oooh oké' zei Tobin. 'Hoe ga je daar naar toe?' 'Oh gewoon met het vliegtuig, want het is best ver weg.' zei het meisje (Tobin wist nog steeds haar naam niet.) 'Hoe heet je?'zei Tobin. 'IK heet Silver' zei het meisje slijmerig. Tobin keek naar het blonde haar en naar de blauwe ogen en constateerde dat ze heel lelijk was. Silver haalde een hand door haar haar en zei: 'Wil je vanmiddag bij mij thuis komen?' Ze knipperde overdreven lang met haar ogen. Ze ziet er uit als een mislukte neushoorn dacht Tobin, maar hij had haar nou eenmaal nodig dus zei hij: 'oke'
Tobin stond voor het huis van Silver. Het was een witte villa met een rood dak en een zwembad. Zo'n typisch sprookjes huis. Verschrikkelijk dacht Tobin. Hij belde aan en Silver deed open. Tobin liep naar binnen. Silver nam hem mee naar haar kamer en zei: ' We zijn alleen hoor, dus we hebben geen last van mijn ouders.' 'Oh fijn, dat komt goed uit' zei Tobin zo slijmerig als hij kon. 'Eehm zullen gaan zwemmen?' vroeg Silver. 'Ja hoor is goed' zei Tobin. 'ik moet me dan nog wel even omkleden' zei Silver. 'Maar ik heb geen zwemkleding bij me zei Tobin. "Ach maakt niet uit' zei Silver 'Je kan ook in je onderbroek zwemmen. 'Oké ga jij je dan maar omkleden.' zei Tobin. 'Oke ga jij de kamer dan even uit of wil je er bij blijven?' Tobins' plan kon alleen lukken als hij Silver kon verlijden, dus zei hij: 'Ik blijf er wel bij, dat is wel zo gezellig' Silver keek speels terug. Ze verdween in haar inloopkast en kwam er weer uit met een bikini aan. Tobin zag dat ze sokken onder haar topje had gestopt. 'Eeehm zullen we dan maar gaan zwemmen...' Zei Tobin. 'Ja' zei Silver. Ze liepen naar het zwembad. Toen ze er waren ging Silver langzaam het water in, terwijl Tobin het water in sprong. Silver spatte water terug en ze ging heel hard giechelen. Ze lijkt net een heks dacht Tobin.'Zullen we wat gaan drinken ?' zei Silver "Is goed" Silver ging uit het water en liep naar het huis. Tobin liep achter haar aan. Toen ze ging zitten kwam er allemaal water onder haar kont vandaan. Wat? Heeft ze nou in haar broek geplast? Toen Silver ging staan viel er iets uit haar broekje. Toen hij wat beter keek zag hij dat het een sponsje was. Silver keek er ook naar en toen vielen de sokken uit haar topje. Ze rende huilend naar de WC toe. Tobin ging achter haar aan. 'Silver wat was dat? Is dat voor een ziekte of zo..' 'Nee ik deed het om mooier te lijken' zei Silver huilend terug. 'Maar dat hoeft toch niet je bent mooi zo als je bent' Terwijl Tobin dat zei moest hij zowat kokhalzen. 'Maar eeh ik ruim de glazen wel op!' zei Tobin. 'Oke is goed' zei Silver. Terwijl Tobin terug naar de kamer liep keek hij goed om zich heen. Toen hij in de kamer was begon hij de kamer door te zoeken. Toen hij in de la van de kast keek zag hij wat hij zocht: het vliegticket. Hij had het vliegticket net in zijn zak gestopt toen Silver de kamer binnenkwam. 'Hoe laat is het ik moet namelijk 4 uur thuis zijn.' 'Het is al 10 voor 5 ik zou opschieten als ik jou was' 'Ik ga zo, ik moet nog even naar de WC' 'Oke'
Tobin liep naar de gang en deed het vliegticket in zijn tas. Hij spoelde de WC door en liep naar de voordeur. Silver kwam heupwiegend aanlopen. Ze ging voor de deur staan en wenkte Tobin met haar vinger naar zich toe. Tobin ging voor haar staan en zag toen wat ze wilde: Ze boog zich met getuite lippen naar voren. Tobin deed snel de deur open waardoor Silver naar buiten viel. Ze keek hem boos aan terwijl Tobin triomfantelijk zijn fiets van het slot haalde. Hij stapte op zijn fiets en reed weg.
Toen hij thuis was haalde hij het vliegticket uit zijn tas en bekeek hem. Hij zag dat de vlucht over 11 dagen vertrok. Ha ik hoefde niet eens in te breken om aan een vliegticket te komen, dacht hij.
JE LEEST
Death
Science FictionTobin haat de wereld. Toch krijgt hij medelijden met de mensheid als hij te horen krijgt dat de wereld vergaat. Er is 1 probleem, niemand neemt hem serieus....