Když jsem se probudila, musela jsem uznat, že nebyl dobrý nápad nechávat postel Willovi. Záda mě bolela jako nikdy, ale zatnula jsem zuby a vstala. Podívala jsem se oknem ven. Ještě byla tma. Rozhodla jsem se, že udělám snídani. Otevřela jsem spíš a podívala se dovnitř. Visela tam trocha uzeného a nějaký chleba. Vzala jsem to a začala krájet chleba malým kapesním nožíčkem, co u sebe nosím. Chleba jsem obložila masem a položila to na stůl. Pak jsem se rozhodla, že Haltovi udělám kafe. Otevřela jsem pytlíky se zásobami zrn. dala jsem nad krb vařit vodu, a pak do ní hrst hodila. Spokojená sama se sebou jsem si sedla do křesla a začala jíst svojí porci snídaně.
Halt a Will se probudili jen o chvíli později. Poděkovali za jídlo a usedli k dubovému stolu.
"Tak co budeme dělat dneska?", zeptal se Will. "Ty budeš trénovat s lukem, tady Ria...začne svůj výcvik, a já budu běhat od jednoho k druhému." Zvedla jsem hlavu. "Co přesně hraničáři dělají?" měla jsem neurčitou představu lukostřelců, ale to by si neříkali hraničáři, ne? Na mojí otázku odpověděl Halt. "No, otázkou pro tebe je, co dělají hraničářští učňové." Vrhla jsem na něj lechce znepokojený pohled. "A to je...?" Will skryl úsměv. "Domácí prace." lehce jsem se zakuckala, ale usoudila jsem, že něco říkat by byl špatný nápad. Will už se neudržel a rozesmál se. Halt se na něj škodolibě zadíval. "Ovšem, Will ti velice rád pomůže se základy, že?" Teď byla řada na Willovi, aby se zakuckal a málem vylil svůj příděl kávy. "uhmm... No, ale.... Já už jsem tuto část výcviku splnil, ne?" "Správně, proto můžeš Rie pomoct se základy." Will se zaškaredil, ale nic už neřekl. Konečně jsem se dostala ke slovu. "Ale Halte... Není výcvik o tom, abych se naučila... Hraničářské řemeslo?" Halt roztáhl ruce, jakoby chtěl ukázat na celou chatu najednou. "rozhlédni se." zmateně jsem se rozhlédla. Neviděla jsem nic nového. "Co mám vidět?" "Spíš co nemáš vidět. Jsou tu snad nějací služební?" "No... Ne..." "Přesně. Což znamená, že všechny práce musí dělat.... Kdo?" Na chvíli jsem hledala jinou odpověď než tu, co se zdála nevyhnutelná. "Já...?" "Přesně. Teď, Will ti ukáže, co je kde, a pak se pustíš do práce."
Dopoledne bylo plné otravné práce. Když se celá chata jen blýskala, s Haltem a Willem jsme připravili oběd, a pak, když už jsem doufala v klidné odpoledne, mi Halt zadal ještě stáje. To naštěstí zabralo míň času. Pak jsme připravili večeři a pojedli.
V tomhle stylu to pokračovalo ještě asi týden. ráno jsem vstala a připravila snídani, dopoledne jsem uklízela kolem chaty, sbírala vodu a sekala dříví, v poledne si dala oběd, a odpoledne uklidila stáje. Bylo to dlouhých 8 dní, ale tvrdá práce, jak jsem později zjistila, se mi vyplatila silnějšími svaly a lepší výdrží a vůlí pracovat celý den
Tak, dneska jen kratší kapitola, ale doufám, že to nevadí. Musím se ještě naučit češtinu na zítřejší test.
Tak u další kapitoli,
RealyBadGamer <3
ČTEŠ
Ria Clonmelská (hraničářův učeň ff) CZ
FanficPrincezna Ria ze srdce nesnáší paláce, politiku a všechno spojené s tím. Radši uteče do lesa, než aby vyšívala kapesníčky. Její otec po 15 letech konečně pochopil, že do krajkových šatiček jí v životě nedostane, takže když se jednoho dne probudí, do...