Imię : Tirea'taw
Klan: Metkayina
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Jasne niebieski
Wzrost: 240cm
Członkowie rodziny: Ronal (matka)
Tonowari (ojciec)
Ao'nung (brat)
Tsireya (siostra)
Nienarodzone dziecko
Osobowość:
Tirea jest pełnym wdzięku i silnym na'vi , a jego pasją jest ocean. Jest bardzo miły i ciepły, podchodzi do każdego z empatią, ale potrafi być ostry i mściwy jeżeli ktoś z nim zadrze. Dla rodziny i bliskich jest bardzo opiekuńczy i troskliwy. Z powodu nauki u Tsahik od najmłodszych lat w wiosce pełni rolę zielarza oraz medyka, często pomaga matce w opatrywaniu rannych oraz w odprawianiu rytuałów. Jest świetnym akrobatą oraz nurkiem, ojciec nauczył go podstaw walki wręcz oraz z pomocą włóczni. Jest blisko związany z florą oraz fauną morza oraz z samą Eywą, przez co jest bardzo wrażliwy na cierpienie natury. Pomimo tego, że jest towarzyski, ceni sobie spokój oraz ciszę. W wolnym czasie bardzo lubi robić naszyjniki oraz inną biżuterię dla bliskich. Często przez swoją posturę oraz ciało był postrzegany jako kobieta. Pięknie śpiewa, ale nie lubi się tym dzielić, więc bardzo mało osób o tym wie.
Zwierzęta:
Ilu
Ean- ilu oswojone przez Tirea'taw, gdy ten miał 4 lata, charakteryzujący się dużą energicznością oraz szybkością, pełny gracji pływak i wodny akrobata.
Tulkun
Netripti- duchowy brat Tirea'taw, urodzili się w tym samym momencie , podkreślając duchową więź między nim a tulkunem.
=
Za wszelkie błędy, przepraszam.