Kicsengettek az utolsó óráról is. Ekkor már mindenki Mendit szekálta hogy mekkora stréber. Ugyan a többiek is nagyon jó tanulók voltak, nem fektettek valami sok időt a tanulásba. Mendi már haza akart menni, amikor csörgött a telefonja. Anyukája hívta.
-Szia kicsim! Olvastam az iskola honlapján, hogy ma be lehet menni a klubbfoglalkozásokra. Aggódom érted. Régen olyan sportos voltál. Most mindig csak a tanulás....ki kéne egy kicsit kapcsolnod. Mi lett azzal az álmoddal hogy válogatott leszel?
-De anya, nekem teljesen jó ez így..
-Nem vitatkozom! Kell egy kis mozgás. Csak ne bújd állandóan a könyveket!
-Jó! Rendben, megértettem.... Akkor 6-ra hazaérek!
-Rendben! Próbáld meg jól érezni magad! Szia Mendi!
-Szia Anya!
Mendi letette a telefont, és kedvetlenül elkezdte a tornaterem felé venni az irányt. Úgy volt vele, hogy ha már hobbi, akkor legyen sport. Az legalább jó valamire.
A tornatermük hatalmas volt, úgyhogy részekre volt osztva. Persze annyi hely még ott sem volt hogy egyszerre 15 db sporttevékenységnek adjon helyet, mert nagyjából annyi volt. Az iskola hétkor zárt, de már hatkor el kellett hagyni. Mendi az órájára nézett. -2 óra....ez azt jelenti hogy még négy órán át itt kell dekkolnom.-gondolta. Elsőnek a táncos lányok, kosarasok, és kézisek foglalták el a tornatermet. Elbambult, aztán arra eszmélt hogy leült mellé egy fiú. Magas, és jóképű srác volt. Mendi teljesen zavarbajött. Próbált azonban továbbra is a számára megfelelő sport kiválasztására koncentrálni, de mivel nem nagyon érdekelte a téma elbambult, még el is aludt, és arra ébredt fel, hogy már a fiú vállán van a feje! Gyorsan felpattant, és bocsánatot kért.
-Ne haragudj, én csak elaludtam, t-tényleg nem volt szándékos.....
- Semmi gond-nevetett rá a srác- ha zavarna nem engedtem volna meg....Mióta is ülsz itt? Én is elaludtam volna....nem tűnik valami izgalmasnak, bármiért is ülsz a padon már három órája.
-Három?!-kiáltott fel Mendi-Ilyen sokat aludtam??
-Hát ja....már lement a kosár, kézi, tánc, foci, és torna edzés is.-Nevetett fel ismét a gimnazista fiú.-De megmondanád mit keresel te itt?
-Hát gondoltam elkezdek valamit sportolni. Igazából már régen is röplabdáztam, de a suliváltás miatt abba kellett hagynom. Viszont anyukám szerint nem csak a tanulásra kellene koncentrálnom, és úgy voltam vele hogy akkor kiválasztok ma délután valamit. De elaludtam, szóval már semmi értelme itt lennem....
-Tudod,- állt fel a fiú - én röplabdázom. Fél 5-től, tehát fél óra múlva kezdődik az edzés. Szerintem megnézhetnéd.
-De te fiú vagy.....NEM MINTHA EZ BAJ LENNE.....-itt Mendi önkéntelenül is elpirult- csak én Női sportot szeretnék űzni.
-Van itt ám Női röplabda is. Akkor kezdődik mint a férfi. Szóval itt maradhatnál. Most már teljesen mindegy, nem oszt nem szoroz.
-Azt hiszem igazad lehet...-túrt bele a hajába Mendi-maradok.
-Helyes! Na akkor én megyek, átöltözök. Te is menj!