"Bericht"

168 9 0
                                    

Pov milo:
Raoul roept of we bij elkaar willen komen. Hij wilt een shotje doen. Ik heb nog een kater van gister en zucht. "Oh? Niet zo enthousiast meneer ter reegen?" Lacht Koen en ik geef hem een duw. "Ben je gestopt ofzo" lacht Robbie. "Hahaha Milo stoppen met dringen? Je had hem gister moeten zien" lacht Matt en ik glimlach nep naar hem. "Kater dus? Was het wel gezellig" vraagt Stefan en ik haal m'n schouders op. "Ik doe dit elk weekend bijna dus weetje saai aan t worden. Ik wil graag weer een relatie maar de stap daarnaartoe is lastig" zeg ik eerlijk en iedereen lacht. "Matthy is nog single?" Gooit Frank lachend op. En ik kijk meteen Matt aan. Hij kijkt weg. "Ik ben geen homo" lach ik. En ik zie Robbie bezorgd naar Matt kijken. Wat is er opeens met hem. Maar dan horen we een berichtje binnen komen. "Oh ik heb een berichtje hoor. Van prime video" lacht hij en iedereen kijkt hem aan. "Wat staat er?" Vraag ik meteen en ik zie matthy opkijken en hij kijkt verwacht. "Matthy wat staat er?" Vraagt Koen dan ook en hij slikt. "Er staat goeie avond matthyas het lam. Ik hoorde dat jullie weer bij elkaar zijn dus ik dacht ik stuur dit bericht. Prime video had het idee om jullie opnieuw de tijden te laten herleven. We betalen een heel groot bedrag en jullie mogen in een Vila wonen. Boodschappen moeten jullie zelf betalen maar alle belastingen, huur en elektriciteit betalen wij. Jullie liefdes en misschien wel kinderen mogen natuurlijk ook in dat huis wonen. We zijn op alles voorbereid. Wij hebben ook een camera ploeg die 2x in de week langs komt als jullie video's willen maken. Voor bankzitters. Wat vinden jullie van dit idee? Hopelijk horen we snel van jullie. Vriendelijke groet prime video Nederland" leest Matt op en iedereen kijkt naar elkaar. Dit is wel een leuk idee. "Ik denk dat we het niet moeten doen. Robbie en ik hebben ook al kinderen en jullie misschien ook wel binnen een paar jaar" zegt Raoul dan en Koen knikt. "Nee ik vind het juist een goed idee" zegt Robbie dan. "Moet je uit Brabant. Red je dat wel?" Lacht matthy en Robbie steekt z'n tong uit. Ik lach om matt.

Pov koen:
Oké we doen het. Het is een nieuwe uitdaging en met mijn oude beste vrienden in een huis. Wie zou daar nee op zeggen. Daarbij komen onze vriendinnen ook daar wonen plus kinderen. Ik vind het een geweldig idee. Ik vraag om de aandacht omdat de jongens discussiëren en zeg: "Mannen we moeten het gewoon doen" en iedereen kijkt verward. "Ja wat? We hebben nu de kans alles te herbeleven. En we hoeven de huur niet zelf te betalen. Plus ons gezinnetje mag mee. En t's maar 2 jaar. Wie wilt dat nou niet" zeg ik en ik zie Matt en Milo knikken. "Ja vind ik nou ook. Roel alsjeblieft" zegt Robbie. "Moeten we dit niet eerst met onze vriendinnen overleggen" antwoord Raoul. "Die vinden dat vast wel goed joh" zegt Frank. "Wacht ik bel d'r effe" zegt Robbie.

Hij pakt z'n telefoon en ik hoor de telefoon over gaan. "Hoii schat" zegt robbie. "Ja gaat goed hier. Hoe gaat het thuis?" Het is even stil. "Nee ik kom niet te laat thuis. Maar uhm Jamie. Ik had een vraagje" hij kijkt even naar ons. "Prime video heeft Matthy een berichtje gestuurd of we weer samen willen wonen op hun kosten. Jullie mogen mee verhuizen en we hoeven maar 2 video's in de week op te nemen waarbij we niets zelf hoeven te betalen behalve boodschappen. Ik wou het eerst met jou overleggen" zegt hij en we horen dat Jamie praat. "Ja maar schat we hoeven geen zorgen te maken over geld, ja. Ja oké. Zal ik doorgeven. Oké. Ja loveyou" zegt Robbie en dan hangt hij op.

Ik ben benieuwd. "En??" Vraag ik zenuwachtig. Hij lacht en komt bij ons staan. "Ja ze wilt wel nog meer informatie over wanneer waar en alles maar ze wilt het wel" zegt Robbie. "Ja?!" Zegt matthy enthousiast en hij knuffelt Robbie. Besef deze man is 30 jaar. We lachen. "Ik heb Lieke geappt. Ze wilt het ook" zegt Raoul. "Hoppa. En daar proosten we op" zegt Milo en we klinken met de shotjes en gooien die naar achter. Een nieuw hoofdstuk. Nou ja. Oud hoofdstuk die volgensmij nog niet afgesloten was. Ik verheug me nu al op die 2 jaar.

"between us"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu