"Zonsondergang"

186 8 4
                                    

Pov Matthyas:
1 voor half 10. Ik sta nog even in mijn badkamer en fix mijn haar. Doe mijn blouse goed dicht en spuit wat parfum op. Dan besluit ik dat het tijd is om naar beneden te lopen. Juultje, Koen, Jamie en Robbie kijken tv. De kinderen liggen op bed en geen idee wat Lieke en Raoul doen.

Maar ik loop door naar de achterdeur en doe hem open. De tuin is gedaan door een vriend van Koen. Die kan dat goed. Ik zie Milo in de verte staan en loop erheen. Bij de sloot hebben we een soort veranda op de stijger gebouwd zodat we zo mooi over de weilanden kan bekijken. Ik moet een trapje oplaag en Milo houd m'n hand vast. "Dankje dankje" zeg ik glimlachend en ik knuffel hem. "Hey Matt" zegt hij en we gaan zitten. Ik kijk hem aan en krijg mijn glimlach niet meer van m'n gezicht. "Je ziet er geweldig uit" zegt hij dan en ik bloos. "Jij ziet er ook niet verkeerd uit" zeg ik dan en hij steekt z'n tong uit en ik doe dat terug. "30 hè, 30 jaar hahah" lacht Milo me uit. "Leuk Milo leuk, jij bent kaler geworden" zeg ik en hij doet zo'n 'bla bla bla' met z'n hand en ik lach.

De hele avond hebben we het over van alles en om 10 uur is de zonsondergang het mooist. We zitten op de bank en Milo heeft z'n arm over me heen geslagen. Ik leg m'n hoofd op zijn schouder en kijk naar het mooie uitzicht. "Weetje wat ik zo fijn vind aan bij jou zijn" zegt Milo dan en hij kijkt me aan. Ik kijk hem ook aan en we zitten super dichtbij. Schud m'n hoofd en wacht af tot dat hij het zegt. "Jij hebt een hele ontspannen en rustige sfeer om je heen ook al ben je heel gestrest of alles behalve rustig. Je maakt mij rustig" zegt hij en hij kijkt weer over het weiland. "Ik vind het ook heel fijn om bij jou te zijn omdat ik bij jou helemaal mezelf kan zijn" zeg ik. Ik zie hoe Milo twijfelt om iets te zeggen dus ik leg mijn hand op zijn been. Ik kijk hem aan en wacht rustig tot hij verteld wat hem aan t denken zet. ''Matt.. ik heb nog nooit met iemand zo iets ontspannen en moois gedaan. Dus dit voel echt fijn om met jou te delen'' '' dankjewel dat je dit vertelde mieltje'' giechel ik blozend en ik knuffel hem. Daarna zijn we lang stil tot dat de zon helemaal weg is.

We pakken ons biertje en lopen naar binnen. Alleen Robbie en Jamie zitten nog beneden. "Hey. Was het leuk de zonsondergang" zegt Robbie geïnteresseerd. Ik kijk Milo aan en hij knikt. "Ja echt prachtig" zeg ik en ik wens ze slaaplekker en loop met Milo naar boven. Even spookt er in m'n hoofd of ik niet moet vragen of hij wilt blijven slapen op mijn kamer. Maar misschien was dit alles voor hem wel gewoon als vrienden. Want ben ik. Alleen zijn beste vriend. We praten zachtjes nog wat tot dat we bij onze deuren zijn. "Slaaplekker Milo" zeg ik zacht. "Slaaplekker Matthyas" zegt hij glimlacht. Ik geef hem nog 1 knuffel en loop dan naar binnen. Ik heb een badkamer in mijn kamer dus poets m'n tanden en ga in bed liggen. Ik zie op het 2 nieuwsuitzendingen en 5 roddelbladen dit staan "de groep "bankzitters" 5 jaar terug bekent geworden door hun nummer 'stapelgek' dat nu de 80 miljoen streams heeft op spotify, wonen weer bij elkaar. En we horen van bronnen dat ze weer video's gaan maken. Fans missen hun video's en hopen dat de jongens weer terugkomen. Hou hun account in de gaten en prime video" is een beetje waar het op neer komt. En roddelpraat? Ja die bestaat nog steeds blijkbaar hebben dr ook wat over gepost op insta. Triest. Ik open nog even whatsapp en zie dat Milo een appje heeft verstuurd. 'Heeyy Matt, slaaplekker x" ik reageer daarop en sluit m'n telefoon. Al snel val ik in slaap.

"between us"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu