LUKU 2

0 0 0
                                    

"Se oli lähellä!" Pöllönenä huokaisi. "Ensi kerralla tuo orava olisi hänen saaliinsa." "Tule, mennään etsimään jotain muuta napattavaa." Mustaherukka seisoi viereisen kukkulan päällä ja katsoi alas. Pöllönenä kömpi jaloilleen ja hölkkäsi oppaansa perään.

Ilta alkoi jo hämärtää, kun he saapuivat viimein leiriin. Mustaherukka hypähteli edellä. "Missä olitte?" Varjonenä kysyi. Pöllönenällä ei tiennyt missä oli ollut. "VARJONENÄ JA AURINKONENÄ TULKAA TÄNNE!" Punataivas ulvoi. He lähtivät juoksemaan isänsä luokse. "Mitä nyt isä?" Aurinkonenä kysyi. Punataivas odotti hetken. "olen hyvin pahoillani näistä uutisista ,mutta Mustapentu menehtyi viime yönä." Punataivas kertoi. Varjonenä ja Aurinkonenä katsoivat toisiaan kauhuissan. "noh nyt on jo myöhä menkää petiin, koska Varjonenä menet tarkistamaan rajoja huomenna aamulla ja Aurinkonenä no olet hoitaja oppilas. hyvää yötä!" Punataivas sanoi järkyttyneille pennuilleen. "Mitä asiaa Punataivaalla oli teille ja miksi näytätte noin järkyttyneiltä?" Pöllönenä kysyi. Varjonenä huokaisi ja kertoi. "Mustapentu menehtyi viime yönä." Pöllönenä katsoi heitä uskovan sen sattuvan ja paljon. he menivät petiin syötyään saaliin.

"Pitkäkynsi?" Varjonenä kysyi. "Mitä kysyttävää Varjonenä?" Pitkäkynsi kysyi. "Haistan Vedenheimon meidän puolella rajaa." Varjonenä haukahti valmiina hyökkäämään. juuri kun Pitkäkynsi oli tulossa haistamaan. "TUOLLA ON JOKU KETTU! se näyttää vähän vedenheimon ketulta!" Pöllönenä haukahti. Pitkäkynsi oli juuri kieltämästä Varjonenää hyökkäämästä Varjonenä oli jo kadonnut Tuntemattoman ketun kimppuun. "VARJONENÄ TAKAISIN TÄNNE NYT!" Pitkäkynsi ulvoi. Varjonenä juoksi heti takaisin oppaansa luo. "SE OLI MAITOHAMMAS JA HÄN OLI METSÄSTÄNYT TÄMÄN MEIDÄ PUOLELTA!" Varjonenä ulvoi ja pudotti suuren jäniksen oppaiden eteen. Pitkäkynsi katsoi Mustaherukkaa sanattomasti. Varjonenä ja Pöllönenä kilpailivat leiriin "ISÄ!" Varjonenä ulvoi. Punataivas juoksi poikansa luokse. "mtä hätänä?" Punataivas kysyi kauhistuneena. "Näimme Maitohampaan meidän puolella rajaa ja hän yritti metsästää jäniksen, mutta ajoin hänet pois. Hän oli hirveässä paniikissa ja tiputti jäniksen tuolta Pitkäkynsi tulee jäniksen kanssa." Varjokynsi haukahti. punataivas näytti järkyttuneeltä. ja käveli suurelle kivelle "KAIKKI KETUT KOUKUKSEEN!" Punataivas ulvoi. kun kaikki ketut olivat paikalla hän aloitti. "kaikki ketut olkaa valppaina tänään on ollut vedenheimon hajuja ja näkynyt Vedenheimon kettu. varoitan siis kaikkia. tulkaa kertomaan jos näette jotain. Kokous loppu."

Metsästäjät 1 Kaiken AlkuWhere stories live. Discover now