Tegen de middag hadden Wilko en Keelin een idee om uit te testen of Vlad in zijn draken vorm ook vuur kon spuwen, dus ze gingen naar open plek met weinig bomen waar ze er van zeker zijn dat er geen mensen zullen komen en dat ze ook zeker van kunnen zijn dat Wilko en Keelin ergens konden schuilen voor Vlad als dat nodig is.
eenmaal aangekomen op de plek zet Wilko een soort doel op voor Vlad om op te schieten, na dat alles was klaar gezet en Vlad wat had gegeten en gedronken transformeerde Vlad eerst naar zijn ware vorm ( vampier ) en daar na naar de Night Fury draak, ''oké Vlad schiet het doel '' zegt Wilko en Vlad doet wat hij vroeg en een mooie paars kleurige plasma blast schiet op het doel af '' zo cool wist je dat je dat kon ? '' vraagt Wilko met open mond en Keelin is verbaast '' wat zou je nog meer kunnen ? '' vraagt Keelin die naar Vlad loopt en hem goed bekijkt Vlad denkt na en stijgt op en vliegt de lucht in, Wilko en Keelin bekijken hem aandachtig, en dan gebeurt er dit ( vanaf 1;25 tot aan 1;58 ).
En Vlad ligt daarna uitgeput op de grond voor 3 minuten in draken vorm en toen hij weer op stond veranderen hij weer terug in zijn vampieren vorm en ging zitten op een boom '' dat was vermoeiend '' zei Vlad en keek Keelin en Wilko aan '' dat was geweldig je was in eens weg en die bliksem zo vet man'' zei Wilko enthousiast en gaat naast Vlad zitten en Keelin doet het zelfde '' ik ben het met Wilko eens dat zag er cool uit en voor jou ook en vermoeiend '' zei Keelin en gaf Vlad een knuffel, '' oké ik ben ook nog heel snel in de lucht en als ik een draak ben kan ik mijn vampier krachten niet gebruiken'' zegt Vlad en draait zijn hooft naar Keelin die nog naast hem zit Wilko is nog een doelwit op gaan zetten en zag dus niet dat Keelin en Vlad deden zoenen want toen hij zich omdraaide waren Vlad en Keelin aan het lachen.
''Oké ronde twee '' zei Wilko met een lach en keek Vlad aan '' oké daar gaan we'' zei Vlad en werd weer een Night Fury en ging klaar staan, Keelin en Wilko gingen op een veilige afstand staan en keken aandachtig naar Vlad, '' je kan '' schreeuwde Wilko naar Vlad en Vlad ging klaar staan om te vuren, Vlad ging staan en zelf hij wist niet wat hij deed want heel was zo geconcentreerd dat hij blauw werd. ( Vanaf 0:17 tot 2:41 bekijken )
En niet alleen was het doel weg maar er zat nu ook een gat in de muur die achter het doelwit stond en Vlad werd weer een Vampier en was verrast dat hij dat kon en Wilko rende naar hem toe '' dat was geweldig man wist je dat je dat kon doen !?! '' zegt Wilko die super enthousiast is en Keelin rent naar Vlad om te kijken of hij zich zelf geen pijn heeft gedaan, '' ik had werkelijk waar geen idee '' zegt Vlad eerlijk en laat Keelin haar ding doen '' ik heb nu wel dorst'' zegt hij met een glimlach en de drie lopen naar de picknick mand die ze hebben meegenomen. De drie gingen zitten en maakte grapjes tot dat Vlad een idee had hij had Keelin al in de lucht mee genomen en Wilko nog niet '' ik heb een idee... '' zei Vlad en keek Wilko aan '' kom ik word weer de Night Fury en dan ga jij op mijn rug zitten en je houd je goed vast en pas als ik een grom maak doe je je ogen open '' zei Vlad en transformeerde weer tot draak en Wilko deed wat Vlad vroeg '' have fun '' zegt Keelin die begint te blozen. En Vlad vloog de lucht in en maakte geluid toen ze recht zaten en Wilko deed zijn ogen open '' dit is prachtig ... Keelin dit al gezien ?'' vroeg Wilko Vlad knikte en vloog verder na 5 minuten kwamen ze weer op de grond en werd Vlad weer een vampier '' ik ben moe '' zegt Vlad die naast Keelin is gaan zitten Wilko daarin tegen was heel rustig en ging ook bij hun zitten.
Rond 15:00 besloot de nachtwacht om weer naar de herberg tegaan het schild ook al dat ze vandaag vrij hebben dus ze kunnen doen wat ze willen, toen de drie weer in hun privé vertrek waren kregen ze de wind van voren van Vega hij wou weten wat er is gebeurt waar ze waren, ect en na dat Vlad had uit gelegd dat ze de dag vrij hebben en gingen picknicken in het bos kalmeerde Vega weer tot een normaal niveau, en daar moesten de drie nog al om lachen.
''Keelin, Wilko en Vlad kom eens'' riep Helena vanuit de keuken en de drie liepen hun vertrek uit richting de keuken, '' is er iets Helena ? '' vroeg Keelin '' ja het is jullie buurt om avond eten te maken '' zegt Sasha die haar hooft om het hoekje heen komt en probeert om haar lach in te houden '' *zucht* ja wat Sasha zei'' zegt Helena met een glimlach '' ik ben met Sasha naar de stad om wat op te halen we zijn rond 18:00 18:30 terug als het eten dan klaar is zou geweldig zijn '' zegt Helena en loopt de deur uit '' doei '' roepen de drie in koor en kijken elkaar aan '' we hebben her rijk voor ons alleen '' zegt Wilko met een enorme glimlach.
JE LEEST
Vladimir's geheime kracht
FantezieNa het wegsturen van nog een wezen naar de onderwereld komen Keelin en Wilko er achter dat Vlad nog een kracht heeft dan alleen maar onzichtbaar te kunnen worden en op vampiers snelheid kan rennen, ze willen graag weten hoelang hij dit al kan en waa...