Nama aku Nur nadia Natasya binti yusof.ye aku kena buang sekolah sbb atas tuduhan buli and pembuli aku yang buli aku tapi tulah nampak pengetua percaya sangat dkt si dia tu nampak aku ni mcm lelaki, perangai macam lelaki,pakaian pun dah mcm lelaki. Bapak aku pun dah pasrah Ngan aku sbb semua sekolah taknak terima aku btw bapak aku pengetua sekolah KUDRAT so aku hanya duduk rumah tak buat apa-apa. Tiba-tiba phone aku berbunyi menandakan ada panggilan rupanya bapak aku telefon
Pov dipanggilan:
Hello...pa?
Hello dik...boleh datang sini jap boleh?
Buat apa papa?
Kamu dtg je dulu baru papa ceritakan
End call
Pov RIALITI:-
Papa suruh dtg ke KUDRAT and aku pun bersiap lah takkan joget pulak
Oufit Nadia:
Aku hanya memakai baju simple lah ceritanya mcmtu and aku naik motor abang aku btw abg aku Fahmi dia sekolah kat KUDRAT jugak.
Motor Fahmi:
Aku tunjuk contoh lah motor tu kang korg tak tahu pulak rupanya and aku pun gerak ke KUDRAT. Sampai je aku parking motor and aku gerak ah cari offices bapak aku and btw aku tak bukak lagi helmet tu and cari punya cari akhirnya tak jumpa jugak bukannya papa nak tunggu kalau tunggu nasib lah ini tidak and aku berjalan mencari hala tuju and aku terlanggar seorang mamat with geng dia "sakit lah sial!" Aku pandang atas sbb maklumlah aku ni pendek orgnya tinggi and aku pandai dia yang rambut kerinting tu dia menggangkat kening dia dahlah tak geti mintak maaf pastu dia ketuk halmet aku "aku nak tanya kau...kau sapa ehk?takpernah pulak nampak foodrider kat sini?" Dia tanya aku and aku bukak lah helmet aku "kau ckp aku foodrider kau ni agak-agak ah aku foodrider btw aku taknak buang masa aku nak cari bilik pengetua tuje."dia hanya diam and aku terdengar bunyi org memanggil aku "ADIK!" Aku menoleh hala suara tu and......itu abang aku Fahmi"ABANG!" Aku berlari ke abg aku dan memeluknya "adik buat apa kat sini?" Dia menanyakan aku and aku menjawab"papa panggil adik suruh dtg sini tapi tersesat tadi kan bang adik terlanggar sorang mamat ni dia tak minta maaf pun:(." Ckp kau dgn nada sedih"lah yeke sape yang langgar adik tu?" Aku hanya menunjuk kearah mamat tiang tu je and abg aku hanya terkejut "bang knpa diam semacam ni?" Abg aku hanya tarik tangan aku ke mamat yang langgar aku tu "emmm Kahar aku minta maaf eh sbb adik aku langgar kau tadi." Ouhhh nama dia 'KAHAR' tapi knpa abg aku minta maaf kat dia Kahar hanya angguk and abg aku minta diri dulu dgn Kahar sbb abg aku nk hantar aku kebilik papa dlm perjalan aku tanya abg aku "bang kenapa kau minta maaf kat dia selalunya kau dh belasah dah." Fahmi menghela nafas sebelum menjawab soalan aku"nanti jela abg ceritakan...hah dh sampai ni abg gi dulu." Abg aku blah cmtu je doh ko ada ok2 gurau2 aku pun ketuk pintu bilik tu And terdengar suara bpk aku suruh masuk and aku pun masuk aku meletakkan helmet aku dkt meja kosong and duduk kat depan bapak aku dan menghela nafas panjang "knpe adik dtg lambat?" Bapak aku boleh tanya kenapa aku lambat perggh lejen siak bapak aku "papa...kalau papa tunggu adik dkt luar.... adik takkan lambat tapi tulah adik tersesat nasib baik abg ada kalau tak tersesat Smpai malam kang."aku menjelas kan dgr panjang lebarnya tapi bapak aku Hanya tertawa dgn gelagat anak bongsu nya itu. "Adik tahukan adik kena buang sekolah and tkde sekolah nak terima adik?"aku hanya mengangguk "papa nak masukkan adik dkt KUDRAT." Aku hanya terkejut apa yang papa ckp "HAH!papa nak masukkan adik!?" "Yelah takde sekolah lain nak lagi nak terima adik hanya sekolah ni je....adik ok kan papa taknak adik jauh dari papa sbb papa tkut mama kamu buat apa2 kat adik." Aku hanya menghela nafas berat "yelah papa demi keselamatan adik and demi papa and abg adik sanggup." Bapak aku hanya tersenyum dekat aku and bunyi loceng yang panjang yang maksud untuk rehat and at the same Time aku dengar bunyi ketukan pintu and bapak aku menyuruh dia masuk and it my brother Fahmi and rupanya dia nak ajak aku gi DM Smpai je kat DM semua org kat situ hanya pandang aku mcm tak pernah nampak pimpinan kang aku jadi pondan lagi terkejut "adik... Adik tunggu sini jap abg nk ambik makanan." Aku hanya mengangguk and aku nampak abg aku Ngan mamat tiang tu and geng2 dia hanya memotong barisan bapak ah mesti diorang ni ada lesen mcm sekolah aku dulu ikot buku high council tu btw dulu aku kapla dkt sekolah lama aku tu and abg aku Ngan kawan2 dia pun Smpai and Time makan si Kahar tanya abg aku "woi Fahmi aku tak tahu pulak kau ni ada adik perempuan." Ouhh mungkin abg aku tak pernah cerita pasal aku and Time makan aku sedar yang Kahar hanya memandang aku. And aku tak toleh langsung dkt Kahar yang memandang aku dari tadi "bang aku ada berita ni." Abg aku pun toleh ke aku and angkat kening menandakan apa "aku masuk KUDRAT."
Huhuhu hi ges seperti saya mahukan saya telah membuat nya MUAHAHAHAHA
Topik 2: kudrat
YOU ARE READING
Janji Manis
Non-Fiction"Aku sudah jatuh dalam asmaraloka, sungguh aku mencintaimu dunia Ratna pakaja.akanku renung wajahmu seperti ku renung candra kirana di bumantara, kerana engkaulah adratna pekasa."-KAHAR Start:24.3.2023 End:? CAST ON THIS STORY:- -nadia -Kahar -Ariz...