"Sen yeni öğrenci olmalısın?"dedi tek kaşını kaldırarak gözlüklü hoca.
"Evet"diyebildim sadece.
"Boş bir yere geç"dediğinde sınıfta göz gezdirdim.Yanı boş olan erkekler yanlarındaki çantalarını alıp oturmam için yer açıyorlardı.Ama benim gözüm siyahlıya kaydı.Ona baktığımda mal gibi sırıtıyordu.Sonunda ayaklarımı hareket ettirerek siyahlının yanına ilerleyip yanına oturdum.Yanı boş olan erkeklerin oflamalarını duyabiliyordum.Yanımdakinin bana bakışlarını hissedebiliyordum.
"Yeni öğrencim kalk kendini tanıt"
dediğinde oturduğum yerde ayağa kalktım.
"Adım İlkim Kara.İzmirliyim"diyip yerime oturdum.
"Teşekkürler İlkim'cim"dedi ve ders anlatmaya başladı.Yanımdakinin bana bakmasından derse odaklanamıyordum ki.En sonunda dayanamayıp ona döndüm.
Kafasını eline yaslamış beni dikizliyordu.Çok yakışıklıydı.Ela gözleri vardı.Açık kahverengi saçları vardı ve buğday tenliydi.İlk defa bi insanı bu kadar incelemiştim.Muhteşemdi.'Kendini kaptırma İlkim'
Diyen iç sesime yine küfür savurdum hep karışıyodu yahu.
"Hey beni dikizlemeyi kes!"
"Ha?"dedi kaba şey seni.
"Diyorumki beni dikizlemeyi kes derse odaklanamıyorum!"dediğimde
Şimdi kendine gelmiş olacak ki cevap verdi.
"Hah! Ben seni mi, dikizliyorum yalancı"dedi ve önüne döndü.İçimden 'salak' diye mırıldınarak derse odaklandım.****
Zil çaldığında Duru yanıma gelmişti.
Beraber sınıftan çıkarak kantine ilerledik.Kendimize birer kremalı kahve alıp bahçeye çıktık.
Bahçede bir banka oturduğumuzda Duru konuşmaya başladı.
"İlkim hadi bana kendini anlat seni yakından tanımak istiyorum"
"Şey anlatmasam"dediğimde ısrarcı gözüküyodu.Onu kıramazdım.Anlatmalıydım.
Herşeyi baştan anlattığımda gözlerim dolmuştu.Duru hiçbirşey demeden bana sıkıca sarıldı.
"Ben bilmiyordum İlkim özür dilerim"dediğinde,
"Boşver.Sıra sende hadi anlat!"Dolan gözlerimi sildikten sonra Duru'ya baktım.Herşeyi baştan sona kadar anlattı.Annesiyle babası ayrıymış.Babası başka bi kadınla evlenince Duru kabullenmek zorunda kalmış.Bide üvey annesinden Ediz adında bir erkek kardeşi varmış 5 yaşında.Onu çok seviyormuş.
Sonradan karşısına Atakan diye çocuk çıkmış şimdi onunla beraberlermiş.Atakan???
"Atakan bu okulda mı? Nasıl biri?Kaç zamandır berabersiniz?"diye üst üste soru sorduğumda Duru neye uğradığına şaşırdı.Ee yani benim gibi arkadaşı olucaksa alışmak zorunda.
"Yavaş gel İlkim!"dediğinde,
"Pardon"diyip ortayı toparlamaya çalıştım.Yavaş gel dediğinde gülmüştü.
"Şu banktaki sarışın olan"diyince gözüyle işaret ettiği yere baktım.Sınıfta yanına oturduğum çocukla oturuyordu.Atakan ile Duru yakışıyordu.Bence.
Atakan'nın yanındaki çocuk bana bakıyordu.Daha fazla göz teması kurmadan Duru'ya döndüm.
"Atakan ile sen çok yakışıyosunuz.Peki yanındaki kim?"diye sorduğumda,"Çağrı.Atakan'ın yakın arkadaşı hep sana bakıyo.Ayarlıyım mı?"dediğinde ona göz devirdim.
"Saçmalama Duru"
"Peki"dedi fazla üstelemeyerek.
Kahve bardaklarımızı çöpe atıp içeriye girdik.Hava soğuktu ama takmıyorduk.Sınıfa girdiğimizde herkes doluşmaya başladı.Herkes konuşunca sınıfta uğultu oldu.Kapı açılınca Çağrı havalı bir şekilde gelerek yanıma oturdu.Kapı açılınca oraya odaklandım.Gelen nöbetçi öğrenciydi.Hiçkimse onu takmıyordu.
Dersin boş olduğunu söyleyerek dişarı çıktı.Çantamdan Labirent adlı kitabımı çıkararak okumaya başladım.Çağrı'ya baktığımda göz göze geldik.Gözlerini hemen kaçırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
-CADI-
ChickLitİlkim'dim ben farklı ve değişik şeyleri hayat felsefesi edinen İlkim...