Tan Sri Kusairi serta isterinya baharu sahaja sampai disebuah kawasan perumahan anak yatim piatu.kedua-duanya datang dengan niat baik.kedatangan mereka disambut mesra oleh pemilik rumah tersebut.
''assalamualaikum tan sri,"pak Aizat menyalami tan Sri kusairi.isterinya menguntum senyum ikhlas pada pak aizat.mereka berdua dijemput masuk.
Pak Aizat menyuruh melati pembantunya bawakan minuman dan makanan ringan buat tetamu.melati akur dengan permintaan pak aizat.tan Sri Kusairi serta isterinya sedang menilik kawasan dalaman rumah tersebut.
''macam ini encik Aizat, kedatangan kami ini ada tujuan.seperti saya bagitau kelmarin dalam telefon,kami nak mengambil satu anak angkat dari rumah pertiwi ni.",panjang lebar tan Sri Kusairi bercakap.ye dia seorang yang tidak suka melengahkan masa.manakala puan Sri Fatimah sedang mendengar ucapan suaminya sambil meneguk kopi.
''ye betul tan sri ada bagitau kat saya.so why not kita pergi tengok kanak-kanak dalam rumah ini?",pak Aizat membawa kedua-duanya melawati kanak-kanak yang berada dalam rumah pertiwi.
Di suatu sudut,Rara memerhatikan rakan-rakan yang lain sedang bermain tanpa mempelawanya.dari raut wajahnya kelihatan sedih kerana dipinggirkan oleh mereka kerana dia seorang yang autisme.
''hi sayang,nama apa ini?",puan Sri Fatimah tertarik dengan Rara dan beramah mesra.dia mengusap-usap perlahan kepala rara.
''nama caya Rara..",perlahan sahaja nada suara.dia agak ketakutan dengan orang yang tidak dikenali.selepas berbincang urusan anak angkat,puan Sri ingin jadikan Rara anak angkatnya walaupun mengetahui dia kelainan upaya.pak Aizat membawa barangan Rara dan menyerahkan pada ibu bapa angkat Rara dengan rasa sebak.yelah,sebab dari bayi Rara telah di jaga olehnya,kini telah tiba masanya untuk melepaskan rara kepada orang lain.
''rara,dengar cakap mama dan papa baharu Rara ye.jangan nakal-nakal.",pesan untuk kali terakhirnya sambil memeluk rara.rara hanya kaku kerana tidak faham apa yang berlaku pada keadaan sekeliling nya.pak Aizat doakan supaya Rara diterima baik oleh ahli keluarga yang lain juga.
°°°°°
*Please support story baharu ini,baru post.taklah best MCM orang lain but i can di it if i really LIKE to write.*
YOU ARE READING
Pencuri cinta
RomanceRara seorang wanita autisme., walaupun umurnya 22 namun takdir yang telah menentukan segalanya.dia dijaga oleh kedua ibu bapa angkatnya iaitu Tan Sri Kusairi,puan Sri Fatimah.mereka juga memiliki 3 orang anak lelaki yang masing-masing telah berkerja...