PERTEMUAN TERAKHIR

55 2 0
                                    

12 tahun kemudian...

Rara kini mempunyai butik pakainya sendiri tanpa bantuan sesiapa.dia kini hidup tenang tanpa apa-apa komitmen.6.30 petang butiknya sudah ditutup dan pulang ke rumahnya di Seksyen 51a.sempat dia singgah di Starbucks membeli donat dan air Capuccino latte ais.

Sampainya dirumah,dia membersihkan diri dan menunaikan solat magrib.
''ra,kau lapar ke aku nak pergi beli nasi jap kat kedai Mok teh?",soal rakannya diha.diha ialah rakan serumahnya juga pembantu butiknya.

''bolehlah,belikan aku nasi bujang,ayam goreng kunyit dengan Nescafe ais,"pesan Rara sambil menonton tv.rakannya sudah pergi.kebiasan waktu ini dia akan menonton kdrama.

Ting..Ting..Ting..

Notifikasi telefonnya berbunyi.rara mengambil dan membalas mesej dari seseorang.

Unknown:esok i nak jumpa dekat mid vally 4.30 petang.

Rara:siapa ini?mana dapat nombor saya?

Unknown:not your business,urgent tomorrow or i will knock your house:(.

Rara geram.dahlah tak kenal, tiba-tiba suruh jumpa.manusia zaman sekarang sudah gila gamaknya.

Mid vally Megamall

Rara duduk di restoran plan b sambil meneguk air blues ocean.menunggu kedatangan seseorang.

''sorry for late,lady!",sapa seseorang lelaki yang berpakaian kemas.rara tergamam.segala perasaan nya ketika itu berkecamuk.tanpa berkata apa dia mencapai begnya dan ingin pergi.namun lelaki itu lebih pantas.

''Dear,please dengar dahulu,apa i nak cakap.",rayunya pada wanita yang pernah bertakhta dihatinya dulu.ia,zikri.kembali ingin bersama bekas isterinya.

''please lah!stop ganggu hidup i Zikri!you are not anymore my husband untuk kawal hidup i!!bukan i yang buang you dulu,but you!",marah rara.yelah,siapa tak marah bila berjumpa dengan lelaki yang meninggalkan dirinya terkontang-kanting hanya sebab tak dapat zuriat.tangannya yang dipegang kemas itu cuba tarik dan berjaya lepas dari cengkaman Zikri.rara pantas menaiki teksi dan meninggalkan zikri yang sedang menyesal akan perbuatan.dia telah mendapat balasannya.anna Wilson menipunya hingga duitnya habis disapu.dia jadi pengemis di Amerika syarikat hinggalah jumpa adiknya Daniel membawa dia kembali ke Malaysia.

Apabila daniel bawa jumpa papa mamanya,namun kehadiran tidak diterima.malah membawa kebencian papanya atas perbuatan yang dia telah buat.dia menyesal meninggalkan isteri sebaik rara.segalanya sudah berakhir dalam hidupnya dan dia tekad membunuh diri.dia mengandung dirinya di rumah dan meninggalkan surat untuk keluarga dan bekas isterinya.

Berita itu sampai ke telinga tan sri Kusairi.tan sri Kusairi menyesal kerana tidak memberikan anaknya peluang.dia mencapai surat dengan berat hati.

Kepada mama,papa,

Zikri minta maaf kerana telah melukakan hati mama,papa.zikri sendirian menderita di amerika.anna menipu Zikri,dan amik semua harta Zikri hingga Zikri mengemis disana.zikri tidak bagitau sebab tak nak susahkan mama,papa.

Kepada isteri tercinta,

Abang minta maaf,Kerna melukakan hatimu sayang,abang sudah mendapat balasan atas perbuatan abang.abang nak rara tahu yang abang mencintai dan menyayangi rara dunia akhirat.tolong jaga mama,papa dan adik-adik abang ye sayang.jangan tangisi pemergian abang.

Rara berjanji akan menjaga keluarga bekas suaminya seperti keluarga sendiri.dia mendoakan supaya dosa arwah diampuni oleh Allah SWT.

_____________________Tamat_______________________

Pencuri cinta Where stories live. Discover now