DINGIN

42 5 0
                                    

Zikri pulang ke rumah mamanya apabila dapat panggilan dari papanya yang memberitahu untuk pulang menjenguk mamanya.zikri mengeluh perlahan.setelah sampai di perkarangan rumah,dia keluar dari lambonya,dia membuka dua butang kemejanya.

Sebaik melangkah masuk, kedengaran suara ketawa di ruang makan.zikri meletakkan beg kerjanya dan menghampiri mamanya.

''hi ma..",suaranya garau itu mengejutkan seluruh orang di ruang tersebut.daniel dan Ashriq memandang ke arah abangnya.

''hi sayang,marilah makan sekali.ini mama nak bagi surprise untuk Zikri!",jemputan mamanya diterima.namun mata tiba-tiba terpaku pada susuk tubuh molek disebelah mamanya.rara merenung kembali pandangan seorang lelaki tinggi yang perhatiannya seperti singa.

''rara nak ucakk!",Rara bersuara.dia ingin terkucil dan meminta tolong.puan sri bangun dan membawa Rara ke bilik air di dapur.

''papa tahu,zik sahaja nak mengelat jumpa mama dengan papa,but family is family.",tan Sri Kusairi bersuara.kekibat isterinya dengan rara menghampiri mereka.

''ok,zik faham.but who is she?and what are she doing here?",dingin sahaja suara Zikri menanyakan tentang rara.rara sebenarnya bukanlah kategori kanak-kanak sebab berumur 22 tahun,namun kelakuannya seperti kanak-kanak umur 10 tahun.rara makan dengan gelojoh dan comot.

''for your information...this is out new family.her NAME is Rara aurora.and she is 22 old years.but she special sikit.so mama nak zik,adik adik layan baik-baik Rara ye.jangan sakiti dia!",puan sri memberi amaran pada anak-anaknya.yelah,sebab Rara tiada ahli keluarga,dan masih baru didalam keluarga mereka.dia takut jika salah seorang anak-anak bujangnya buli atau sakitkan hati rara.zikei meraup wajahnya.disebabkan mamanya inginkan anak perempuan,jadi dia tidak membantah keputusan mamanya.

°°°°

*Please support sikit walaupun citer ni tk best macam orang lain,but i fried my best for my new story*

Pencuri cinta Where stories live. Discover now