Bila hati sudah tawar

45 10 0
                                    

I will fight

Ep 15

Pada pagi itu,semua diminta untuk bangun awal untuk sertai aktiviti mendaki bukit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pada pagi itu,semua diminta untuk bangun awal untuk sertai aktiviti mendaki bukit.namun,ada juga yang tidak dapat ikut serta kerana masalah kesihatan.setelah sampai ke puncak,baekhyun mengesat peluh di dahi kerana matahari sudah mula terpacak di atas kepala.kelihatan ji hyo sedang menghulurkan botol mineral padanya dan itu membuatkan dia agak terkejut dan mengerutkan kening.baru sahaja gadis itu ingin beredar,

Baekhyun:ji hyo,we need to talk dan mungkin..kita perlu bercakap antara kita berdua je.

Luhan memandang tajam ke arah mereka dan mengenggam penumbuk.kenapa tiba tiba abangnya berlaku baik pada gadis itu?cibs!chanyeol sudah menyiku lengan yoona yang mengukirkan senyuman lebar sambil melihat mereka.

Baekhyun:kau semua dah dengar kan?maksud aku,secara "alone"..

Dia memandang ke arah yang lain yang sedang ralik memandang mereka.hal itu membuatkan dia tidak selesa.hari ini hari terakhir mereka disini.chanyeol dan yoona mengangguk dan mereka terus beredar dari situ.

Ji hyo:kau nak bincang pasal apa?

Baekhyun mengeluarkan lukisan yang dilukisnya semalam.terpampar wajah ji hyo yang sedang terlelap di stesen kereta api di lukisan itu.ji hyo menekup mulutnya dan lukisan tu memang sebijik seperti lukisan baekhyun dulu.

Ji hyo:kau yang lukis ni?macam mana kau..

Baekhyun:kau terkejut?hmm,aku pun tak sangka.jadi betullah selama ni kau tak tipu aku.aku minta maaf ji hyo.kau terseksa sebab ingatan aku yang lemah ni

Ji hyo:ingatan yang lemah?hei,jangan cakap macam tu.kalau aku jadi kau,belum tentu aku boleh kuat.aku tau kau lagi terseksa.bila setiap kali kau cuba nak ingat,sakit kepala terus muncul.dan aku tau itu bukan satu kebetulan.tapi..

Baekhyun:masa,tempat dan perasaan.kalau sama bukan ke tu suatu takdir?

Ji hyo membulatkan matanya dan mengukirkan senyuman apabila baekhyun berkata begitu.kata kata yang lelaki itu pernah cakap masa pertama kali mereka bertemu.adakah dia sedang bermimpi?ji hyo terus memeluk baekhyun untuk melepaskan rindu dan akhirnya..baekhyun sudah 'pulang'.namun,dia pelik kenapa lelaki itu masih berdiri kaku dan tidak membalas pelukannya.

Baekhyun:suatu takdir?aku dah ingat kesemuanya.

Ji hyo tidak faham maksud baekhyun itu.senyumannya masih tidak lengkang di bibir dan baekhyun mengukirkan senyuman manis.namun senyuman lelaki itu semakin pudar.Baekhyun mula mengerutkan kening dan mengoyakkan lukisan yang dipegangnya itu di hadapan ji hyo.

Baekhyun:tapi baekhyun yang dulu dah mati

Ji hyo tersentak mendengar kata kata lelaki itu dan menggelengkan kepalanya kerana tidak faham.apa sebenarnya yang berlaku ni?

Baekhyun:kau..gadis yang pernah buat aku happy.dan gadis sama yang pernah buat aku merana.how selfish you are.kau cuba nak aku ingat memori kita yang manis,tapi kau tak cuba nak ingatkan aku pasal kenapa hubungan kita putus 10 tahun dulu.aku rasa..kau lagi suka aku yang macam ni.kau dah lupa?kau sendiri yang putuskan hubungan ni!

Ji hyo:tak,baekhyun.dengar,ni semua hanya salah faham.bagi aku explain.apa yang jadi ni bukan apa yang kau sangka.

Mata gadis itu sudah bertakung.keadaan sudah berubah 360 darjah.tidak sangka baekhyun mengingat kesemuanya.tapi dia tau itu memang silap dia.langkah baekhyun ke belakang lalu berkata,

Baekhyun:kau tak tau apa yang kau dah buat dekat aku

Baekhyun menggelengkan kepala dan mengenggam penumbuk.dia rasa tak guna dengan diri dia 10 tahun yang lalu.

Ji hyo:baekhyun,aku betul betul minta maaf.tapi percayalah.aku tak terima lamaran kau dulu sebab aku sayang kau.aku tak nak kau dalam bahaya.

Fikirannya terus mengingat kembali pada abangnya,lay.abangnya sendiri sudah membunuh ibu dengan ayahnya akibat obses dalam judi.lay sendiri pernah cakap yang ji hyo perlu berkahwin dengan orang kaya untuk berinya duit untuk berjudi.tapi dia tidak sanggup untuk buka aib abangnya dan kekal mengunci mulut.

Baekhyun:aku dah tak nak tengok muka kau lagi.sekarang aku nak kau pergi.kau tak dengar ke apa yang aku cakap?aku suruh pergi,pergilah!

Air mata ji hyo sudah bertakung dan dia terus melutut untuk merayu pada lelaki itu.

Ji hyo:maafkan aku,baekhyun.tolonglah..bagi aku peluang.peluang untuk tebus kesalahan aku selama ni.aku sayang kau

Baekhyun:nangis?kenapa kau menangis?aku tanya ni!air mata yang jatuh dari mata kau..aku harap disebabkan aku.sebab aku benci kau.

Ji hyo:aku tau masa tak boleh diundur.tapi bagi aku fix semua ni.tolonglah,aku betul betul menyesal.aku nak keadaan jadi macam dulu

Baekhyun:dulu kau tak suka aku bila aku tergila gilakan kau.tapi sekarang kau baru sedar dan nak patah balik?kau serius?tu kedengaran gila!

Baru saja baekhyun ingin meninggalkan ji hyo,gadis itu lantas memeluknya dari belakang sambil menangis teresak esak.lelaki itu mengerutkan kening dan bola matanya memandang sekilas ke arah ji hyo

Ji hyo:baekhyun,takkan takde sikit pun rasa sayang kau dekat aku?kau memang dah betul betul berubah ke?

Baekhyun:kau ni..memang menjengkelkan

Dia terus menolak ji hyo sehingga terjatuh dan meninggalkannya tanpa menoleh sikit pun kebelakang.ji hyo terus berdiri dan mengesat air matanya.sekarang tinggal dia seorang diri dan tanpa sedar,ada sepasang mata sedang memandangnya

Sunny:(dalam hati:kau nampak teruk,ji hyo.heh)

Bersambung

I WILL FIGHTWhere stories live. Discover now