Her hafta sonu olduğu gibi bu hafta sonuda buruk uyanmıştı.Pazarlar artık tat vermiyordu Vanessa'ya.Yıllardır kurtulmak isteği hesap vermek zorunda olduğu ailesinden uzaktı.Bu hüznü gün geçtikçe daha da oturuyordu içine.Ama geri dönmeyecek kadar gururlu ve aldığı karar ne olursa olsun arkasında duracak kadarda asildi.Alarmın sesiyle derin düşüncelerinden uzaklaştı.
Her sabah yaptığı şekersiz kahvesini alıp boğaz manzaralı evinin balkonunda oturup kahvesini yudumlarken sigarasını yakmıştı.Deniz hayatının vazgeçilmezlerindendi.Ruhunu adeta tazeliyor kıyıya vuran dalgalar dilinin ucuna gelipte söyleyemediklerini kusuyordu sanki.Sigarasını bitirdikten sonra kalktı duşunu alıp kahvaltısını yaptı.Evinden çıkmadan her zaman aynada kendini şöyle bir süzer öyle çıkardı.Bisikletini aldı ve sürmeye başladı.Her pazar sürüş parkında gördüğü o esmer,bakımlı,düzgün giyimli adam bankta oturmuş kitabını okuyordu.Bu adam Vanessa'nın dikkatini çekmiyor değildi.Bisikletiyle yanından geçerken sanki onun hiç farkında değilmiş gibi bir tavır takınıyordu.
Vanessa'ya hayran olmayan çok az kişi vardı.karakteriyle duruşuyla zarafetiyle etkileyici bir kızdı.Hemen hemen öğle olmuştu.Bisikletinden inip simitçiden aldığı simiti yedi iyice yorulmuştu.Daha eve gidip henüz yeni tanıştığı fakat hayatına hızlı bir şekilde dahil olan arkadaşı Semira için hazırlık yapacaktı.Tekrar bisikletine oturdu ve atıştırmalık birşeyler aldı ve evin yolunu tuttu.Terliydi duşa girdi duşunu aldı.Tam çıkacağı sırada arkadaşı Semira kapıyı çalmıştı.Bornozuyla kapıyı açmak zorunda kalmıştı.
Semira'yı hoş bir şekilde karşıladıktan sonra odasına giyinmeye gitti.O sırada Semira etrefı inceliyordu.Birden gözleri ekranı yarı açık kalmış Laptop a ilişti.Masa üstünde bir aile fotoğrafı ve o fotoğrafta Vanessa'da vardı.Acaba Vanessa'nın yangında kaybettiği ailesi bu kişiler miydi ? Öyle olmalıydı...Diye düşünürken Vanessa elinde içekler ve çerezlerle geldi.Ne kadar sosyetik de olsa ortam dedikodunun ortamla değil yapıyla alakası vardı.Ve Semira' da bunlardan biriydi..Her lafında bir arayış vardı ve benim hayatıma aşırı derecede ilgiliydi.Uzak kalmak istedikçe ondan daha da hayatıma dahil oluyordu..
Epey olmuştu oturalı.Semira soramadan edemedi :
-O resimdekiler yangından ölen ailen mi ?
Vanessa durdu..Ailesi ölmemişti ama farkındaydı onları bir yangın içinde bıraktığının ve Vanessa'yı öldü saydıklarının.Semira'nın öyle bilmesi Vanessa'nın kolayına geliyordu.Semira'ya dönüp :
- Evet dedi ve tanıttı bu annem Adale buda babam Sedat..
Biraz daha sohbet ettikten sonra Semira müsade istedi.Vanessa Semira' yı uğurladı ve derin bir nefes aldı.Yarın iş başı yapacağı için yarım kalan işlerini tamamladı.İçeceğini ve mısır patlağını alıp tv karşısına geçip dün yarım bıraktığı aşk filmini izlemeye devam etti.
Aşk neydi?onca insanların uğruna filmler,sayısız kitaplar,şarkılar yazdığı,yeri geldi canından olduğu yeri geldi can bulduğu o anlatışlarda mükemmel olan hayranlık bırakan duygu.
Zaten hayatını son derece değiştiren de bu arayışı değilmiydi...Vanessa Filmin verdiği huzurla ve yaşamadığı aşk duygusunu düşünerek yatağına yattı.İşleri yoğun olduğu için yeterince dinlenmeliydi.Sabah çalan alarmın sesiyle uyandı.Beyaz gömleğini ve mini eteğini giyip makyajını yaptı ve evinden dışarı çıktı.Üstü açılan sarı arabasına bindi sigarasını yaktı giderken rüzgarın etkisiyle siyah düz saçları savruluyordu yine cd çalarda aynı müzik çalıyordu keyif vericiydi ve bir süre sonra Holdinge gelmişti.
Kapıda yine bekleyen Cüneyt'ti.Vanessa'ya ilgisi artıyor ve bunu durduramıyordu.Arabadan indi en ince ve en zarif haliyle.. Baştan aşağıya mükemmellik akıyordu üzerinden.Cüneyt ' e:
-Günaydın! dedi.Cüneyt'te :
-Günaydın! diye karşılık verdi.
-her zamanki gibi çok hoş görünüyorsun.
Vanessa tebessüm edip ofisine gitti.
Yakın dostu Alice bir kaç dakika sonra elinde iki kahve ile yanına geldi.Konu her zaman ki gibi Cüneyt'ti.Alice ona yakın olabilmek için açık açık söyleyemesede Vanessa'dan yardım almaya çalışıyordu.Cüneyt'in Vanessa 'ya olan ilgisinin farkındaydı.Vanessa'nın da bunu bildiğine emindi fakat gururu yüzünden dillendirmek istemiyordu.Zaten Vanessa'nın ona özel duygular beslemediğini biliyordu.Kısa kahverengi saçlarını eliyle geriye doğru attı.
Kahverengi gözleri daha da ışıltılıydı.Cıvıldayan sesiyle Vanessa'yı iş çıkışı bir şeyler içmeye davet etti.Vanessanın onda en çok sevdiği şey peltek konuşmasıydı ve onu tatlı tatlı davet ederken kırmak olmaz dı.Ve tamda Vanessa'nın beklediği gibi:
-Tatlım Cüneyt'e de sen haber ver oda gelsin benim biraz işlerim var onları halledeyim dedi.Ve cevap vermesine fırsat vermeden çıkıp gitti.
Alice'in keyfi yerindeydi Vanessa'nın bu işi sorunsuzca halledeceğinden emindi.Akşam için tatlı hayallere daldı.
Vanessa dosyaları tamamladıktan sonra Cüneyt'e mesaj attı:
-Alice ile plan yaptık bu akşam birlikte birşeyler içeceğiz.Gelmek istermisin?
Cüneyt bu fırsatı asla tepmezdi mesaja :
-Saat kaçta ve nerede? diye cevap verdi.Akşam için planları hazırdı.
İş çıkışı eve dönüş Vanessa için her zamankinden uzun sürmüştü.Eve girdiğinde çantasını bırakıp kendini koltuğa attı.İstediği sadece bir kaç dakika dinlenmekti ancak koltuğa uzandıktan sonra günün yorgunluğu üzerine çöktü ve oracıkta uyuya kaldı.Alice aradığında hava çoktan kararmıştı.Vanessanın ses tonundan yeni uyandığı belliydi.Alice'in de planları bozmaya hiç niyeti yoktu.Hemen hazırlanmasını ve kendini gelip almasını söyledi.Vanessa toparlandı ve hazırlandı.Yeni aldığı şık elbisesini giydi makyaj kontrolünü de yapıp yola çıktı.Alice'i kapının önünde bekler halde bulunca gülmeden edemedi.
- Gelince seni arardım yollarımı gözlemene gerek yoktu diyerek gülmeye devam etti. Yol boyunca gülüşmüşlerdi.Mekana gittiklerinde Cüneyt'i onları bekler vaziyette buldular.Üzerinde beyaz gömlek ve siyah pantolon vardı.Bir elinde birayla müziğe ritim tutuyordu.Onları görünce hemen yerinden kalktı ve merhabalaştılar.Siparişlerini verirken hepside ortama ayak uydurmaya başlamıştı.İnsanlar alkolün etkisiyle şuursuzca dans edip çılgınca eğleniyorlardı.Cüneyt Vanessa'yı dansa kaldırmak için fırsat kollarken Alice önce davranıp Cüneyt'i kolundan tutup piste çekti.Vanessa'da bir süre sonra alkolün etkisiyle dans etmeye başlamıştı.Nasıl olduğunu anlamadan kendini genç ve yakışıklı bir çocukla kontrolsüzce dans ederken buldu.Gittikçe daha da yakınlaştıklarını fark etsede karşı koymamıştı. Aksine ona daha çok yakınlaşıyordu.Bu durumdan rahatsız olan Cüneyt dans etmeyi bırakıp içmeye başladı.Alice aldırış etmeden tekrar yanına gitti.