1: Eerste schooldag

47 2 0
                                    

Robin's pov:
Het is maandag ochtend. Ik werd wakker door het geluid om mij heen. Het was 1 uur voordat mijn wekker ging. Ik probeerde verder te slapen maar het lukte niet. Ik dacht te veel na over één ding ''De nieuwe school''. Ik moest opzoek naar een nieuwe school omdat de oude school afgebrand was. Mijn beste vriendin was toen in de school toen het afbranden. Sinds dien ben ik niet vaak het huis meer uit gegaan. Het is me allemaal te veel. En dan nu op een nieuwe school, ik weet niet waar ik moet beginnen. Het liefst hoop ik dat ik niet op val en dat mensen me gewoon met rust laten. Maar dat gaat nooit gebeuren. Even later ging mijn wekker. Ik zat blijkbaar zo te piekeren. Ik deed mijn ochtend routine en mijn moeder zei ''Fijne dag lieverd!''. Ik negeerde het en liep naar mijn fiets. De nieuwe school is alleen twee keer zo ver fietsen. Eenmaal aangekomen. Was ik ook bijna te laat. Ik liep door de school en zocht mijn lokaal. Toen ik binnen kwam viel mij wat op. Er was een bepaald groepje achterin de klas die mijn aandacht trok. Ik negeerde het alsnog en ging rustig vooraan zitten. Opeens kwam er iemand naast mij zitten. Ik wist zijn naam niet. Even later kwam ik er achter dat zijn naam Jarno was. We hadden Nederlands van mevrouw Bouwmeester. We hadden het over zakelijk lezen. Ik wist daar gelukkig nog veel van onze oude school. Toen hadden wij mevrouw Joudstra. Zij legde ons het altijd heel goed uit. Ze begon haar les met ''Hallo iedereen! Sinds vandaag hebben wij een nieuwe leerling in de klas. Haar naam is Robin. Het zou fijn zijn als jullie haar eventueel helpen met de weg te vinden. Omdat alles hier nieuw is voor haar.'' Toen ze klaar was met praten keek iedereen mijn aan. Hun ogen brandde in mijn nek. Tot mijn verbazing liep er iemand naar mij toe. Haar naam was Heather. ''Hallo, mijn naam is Heather.'' zei ze. Ik antwoordde met ''Hallo ik ben Robin, leuk je te leren kennen.'' Mevrouw Bouwmeester kwam toen tussen door. ''Meiden graag dit gesprek buiten de les voeren!'' Heather liep terug naar haar plek. Toen de les eenmaal afgelopen was. Liep Heather naar me  toe. ''Robin, we hebben nu pauze. Kom je anders bij ons zitten?'' Ik vond het prima en liep mee. We zaten aan een tafel met Jarno de jongen waar ik ook naast zat, Heather, Anna en Max. Later kwam er ook een meisje genaamd Jade bij. Haar kende ik niet maar bleek in een andere klas te zitten. Zij zit namelijk in 3H3 en wij in 3H4. Ik was aan het begin heel stil maar Heather begon een gesprek over waar ik vandaan kwam. Ik schrok heel even omdat de herinneringen van mijn oude school niet fijn waren. Want ik ben mijn beste vriendin daar verloren. Ik loog en zei ''Ja het was leuk, tot het afbrandde''. En toen was het stil. Uiteindelijk begon Max met ''Is 't niet juist leuk als die school weg is. Heb je tenminste ook geen last meer van al die kut docenten.'' Die docenten waren niet eens zo erg. Ik vond het niet gepast dat ze dit zei. Ik liep boos weg en Heather volgde mij en vroeg wat er was. Ik legde uit wat er gebeurt was en ze sloeg meteen een arm om me heen. ''We hebben nu les'' zei Heather. We liepen het lokaal in en Max keek me bozer aan dan eerst. Ik begon er bang van te worden. Opeens liep iemand het klas lokaal in die ik nog niet eerder zag. ''Eyyy! Ik ben er nu.'' Zei iemand. Blijkbaar was die 'Iemand' de vriendin van Heather. Haar naam was Lina. Ik wist niet eens dat Heather gay was. Maar fijn dat ze er open over was. De dag verliep prima naast dat die Max mij maar boos aan bleef keken en maakte de hele tijd domme opmerkingen.

Het beginWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu