7: De fles draait

9 2 0
                                    

Robin's pov: 

We begonnen vandaag met 'Capture the flag.' We zaten in team rood. We werden binnen ons team in groepjes verdeeld. Tom, Heather, Marieke en Myrthe  moesten aanvallen en ik en Max moesten verdedigen. Heather was heel boos erover dat ze weer met Tom moest. Maar dat viel niet echt te merken. Ik had eigenlijk ook geen zin in Max. Al doet ze de laatste tijd wel iets aardiger. We liepen wat naar achter en vonden het daar wel een goeie plek om de vlag neer te zetten. Ik begon me echt af te vragen hoe het met Heather ging eigenlijk. Maar ik moest me meer focussen op het spel. Max was wel een beetje stil maar dat is ze altijd wel bij mij. Ik hoorde voetstappen en trok Max mee om niet op te vallen. Ik zat wel echt een beetje dicht op Max. Ik vond het niet echt fijn ofzo. Want ik ben nog nooit zo dicht op iemand geweest. Max keek de andere kant op de hele tijd. Het blauwe team liep opeens echt vlak naast ons. Maar ze hadden ons niet gezien. Ze liepen ook weer weg daarna. Ik besloot weer op te staan. Maar Max deed dat niet. Ik besloot maar naar Max toe te lopen. ''Gaat alles goed?'' Vroeg ik. Maar ze was stil. Ik ging naast haar zitten en vroeg wat er aan de hand was. ''Ik mis het thuis gewoon een beetje'' zei ze. Ik snap het ook wel. Want je gaat ook niet zomaar weg. ''WE HEBBEN DE VLAGG!!!'' schreeuwde Heather naar ons terwijl ze naar ons toe rende. Ik was wel blij dat dit eindelijk ophield. Want we zaten hier best lang. 

Even later moesten we de tweede activiteit doen. We moesten laser game. Dit ging alleen niet in teams. Ik ben dus echt heel slecht in dit. Maar boeien. Ik verstop me wel ergens zodat ik er geen last van heb. We liepen naar binnen met die rare harnassen en ik besloot weg te rennen (ook al mocht dat niet.) Maar op een of andere manier achtervolgde Max mij. En ze ging ook nog is me de hele tijd afschieten. Waarschijnlijk gewoon om veel punten te krijgen ofzo. Maar ik liep gewoon rustig weg op zoek naar Heather. Ik zag dat Tom alleen maar met Heather bezig was. Alleen zij was te druk met weg te rennen om met haar te kunnen praten. Max was ook weg. Die was denk ik gewoon op andere gaan focussen. Maar toch kwam Max weer uit de hoek. ''Ik verveel me echt hier.'' Begon ze ineens. ''Ik ook, ik kan ook echt niks van dit spel'' zei ik. Toen kwam Heather aan rennen en zei ''Ik wil echt van Tom af''. 'Zo zijn jongens nou eenmaal. Als ze iemand gevonden hebben kunnen ze ze niet meer los laten.' Dacht ik bij mezelf. Tom liep onze richting in maar toen hij ons met z'n drieën zag. ''Laser game is afgelopen iedereen naar het verzamel punt komen.'' Zei een van de begeleiders. 

We moesten eten en we aten pannenkoeken. Ze waren echt heel hard. Max at het dus niet eens. Ze liep ook weg ineens. Even later kwam ze terug met ander eten. ''Ey waarom heb jij wel ander eten Maxie'' Vroeg Heather. ''Ik heb een lactose allergie weet je nog.'' Zei Max. ''Oooo ja helemaal vergeten, sorry maxie taxi.'' Beantwoorde Heather. ''Stik in die pannenkoek van je.'' Zei Max. Ik ging helemaal stuk om haar opmerking. Ze keken me toen ook echt aan van wtf. Ik ging maar verder met mijn pannenkoek omdat ik anders niet wist wat ik verder met mijn leven moest. Ik had mijn eten op en we moesten naar buiten met zijn alle. 

We waren buiten en we moesten bij een kamp vuur zitten. Max werd weer weggehaald maar dit keer leek ze er wel blij over. Ze kwam terug met een gitaar. Wacht wat. Max kan gitaar spelen. Nou trouwens dat weet ik nog niet. Eerst horen dan geloven. Max pakte de gitaar en speelde Riptide. We besloten ook met zijn alle mee te zingen. Het was wel echt een vibe om bij een kamp vuur Riptide te gaan zingen. Mevrouw Elzinga kwam opeens aan met marshmallows. We mochten het roosteren en het was ook nog best lekker ook. Toen iedereen het op had besloten de docenten te gaan. Wij bleven met iedereen hier dus achter. Max legde de gitaar weg en opeens begon iemand die ik niet ken te praten. ''Ik heb een idee. Zullen we Truth or Dare gaan doen met iedereen?'' Iedereen vond het wel een prima idee. ''Truth or Dare aan Lina'' Zei iemand die ik eigenlijk niet ken. ''Truth.'' Beantwoorden ze. ''Vind jij Heather en Tom ook zo schattig.'' Zei hij. ''Uhm nee? Wat bedoel je...'' Zei ze. ''Nou gewoon of je ze schattig samen vind.'' ''Nee. Ze hebben ook niks.'' Zei ze boos. Oh nee. Als dat maar goed komt. Straks denkt ze echt dat Heather vreemd gaat. ''Ey kunnen we niet Spin the Bottle doen. Is veel leuker dan dit saaie gedoe.'' Begon Jade mee. 'SPIN THE BOTTLE!? Dat wil ik dus echt niet. Maar iedereen wilt het. Dus als ik nee ga zeggen word iedereen boos op me.' Dacht ik. Ik besloot maar niks te zeggen. Jade pakte een flesje en draaide. Hij kwam eerst op Anna en daarna op Jarno. Die combinatie zag ik dus niet aankomen. Ze liepen achter het gebouw en begonnen te kussen. Ik zag het namelijk omdat ik op een plek zit dat je het kan zien. Anna vond het zo te zien ook nog wel prima ook. Jarno keek alleen wel wat minder. We kwamen terug en iedereen begon te klappen. Ik klapte maar mee omdat het anders als 'Raar' bevat word. De fles werd weer gedraaid maar kwam nu op Max uit. Max liep trillend naar de fles toe. En besloot hem weer te spinnen. Ik zag het meerdere keren langs mij heen gaan. 'Niet op mij niet op mij niet op mij' Ging er in mijn hoofd om. En de fles begon zachter te draaien. Ik begon ook lichtelijk te trillen. Hij lag bijna stil. En hij was ook heel in erg in de buurt. En ja. Het kwam op mij. Ik begon te trillen en Max ook. Dit was nou niet bepaald wat waar ik zin in heb. ''Gaan jullie nog lopen of wat. Als jullie het niet doen moeten jullie het hier doen.'' Zei iemand die ik niet ken. Ik liep maar gewoon er heen en Max volgde me. We wouden het allebei niet maar het moest. Ik liep wel nog wat verder dan de vorige twee zodat de mensen ons niet zagen. 'Het moet maar' Dacht ik. Max kwam steeds dichterbij en ik ook. Ik legde mijn arme op haar schouders. Ze leunde in en deelde samen een kus. Het voelde warm en ik voelde dingen wat ik nog nooit gevoelt had. De kus duurde voor mij gevoel langer dan dat het werkelijk was. Het voelde op een of andere manier ook goed. Max begon ook lichtelijk rood te worden. We liepen terug omdat het anders te verdacht werd. Na ons moesten nog meer mensen. Alleen die kende ik niet. Ik begon ook moe te worden dus ik besloot te gaan slapen. Max ging ook slapen. 

Toen ik bij de tent aan kwam. Lag Max al in de tent. Ik was bang om terug te zijn bij Max na 'De kus.' Maar Max leek minder boos dan dat ik verwacht had. Ze was juist niet boos. ''Hey Robin.'' Zei ze. ''Hey Max, trouwens over net. Ik hoop eigenlijk niet dat dit onze vriendschap verpest. Of nou ja vriendschap. Deze soort van vriendschap verpest.'' Max keek mij lachend aan. ''Natuurlijk niet gekkie. Het is maar een dom spel geen zorgen.'' Ik ging slapen en ik kreeg niks meer mee met wat er voor de rest gebeurden. Het enige wat ik mee kreeg was 'De kus.' Ik wou het niet eens mee krijgen. Maar het bleef maar in mijn hoofd. Want het voelde ook niet bepaald slecht. Dit was ook de eerste keer dat ik ooit met iemand gekust had. Toen mijn hoofd eindelijk rustig was. Besloot ik maar te gaan slapen. 

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 09, 2023 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Het beginWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu