2: Weer op school

28 2 1
                                    

Robin's pov:

Het was al weer dinsdag. Ik stapte mijn fiets op en ging naar school. Onderweg was er blijkbaar een ongeluk gebeurt maar ik negeerde het en fietste verder. Tot mijn verbazing zag ik Max opeens. Ze fietste een stukje voor mij. Maar toen zij mij zag keek ze nog bozer dan eerst en fietste ze ook sneller. Even later kwam ik Heather en Lina ook tegen. Hun waren alleen drukker met elkaar bezig dan met het verkeer. Ik dacht bij me zelf 'Ik ga ze als verassing laten schrikken zodat ze meteen door hebben dat ik achter hun fiets.' Ik ging wat sneller fietsten en belde kei hart naar hun. Ze schrokken zich dood. ''Jezus Robin, waar is dat voor nodig'' zei Heather lachend. Lina was stiller dan normaal. Niet dat ik haar goed kende. Maar het viel me wat op. Ze was vast moe ofzo. Want dat zijn we allemaal. Ik slaap al sinds het 'Gebeuren' op school slecht. Maar het gaat gelukkig nu al wel wat beter na dat het gebeurde. Ik ben ook blij met Heather. Want zonder haar was ik waarschijnlijk nu de loner op school. 

Toen we aankwamen hadden we Kunst en cultuur. Dit vak is dus echt niks voor mij. Maar één ding verbaasde me wel weer echt. Jarno ging deze les weer naast me zitten. De vorige keer was hij heel stil toen hij naast me zat. Hopelijk nu niet. ''Hey, wil je dat ik uitleg wat we moeten doen?'' zei hij. Ik antwoordde met ''Ja dat zou fijn zijn.'' Hij begon uit te leggen en ik kwam er al snel achter dat het een saaie opdracht was. Toen ik ermee bezig ging. Begonnen de kinderen achter in de klas opeens 'I want it that way ' te zingen. 'Waar ben ik in beland' dacht ik in mijn zelf. Ook begonnen meisjes met handtasjes elkaar te slaan. Even later liepen die meisjes het klaslokaal uit met jongens. Ik kende hun namen niet maar ik weet wel dat dat de kinderen zijn die altijd achterin de klas zitten. Ik vraag me af wat ze daar gaan doen. Maar of ik het wil weten is een ander ding. Toen ik mijn opdracht ingeleverd had. Keek Max mij weer met een rare blik aan. Ik vraag me echt af wat haar probleem is. Ik heb echt een gevoel dat ze mij hier niet wilt hebben. Toen ik terug naar mijn tafel liep kwam Heather rennend naar mij toe. "'ROBIN, JE GELOOFT HET NIET'' zei ze schreeuwend. Ik vroeg ''Waar heb je het over?'' en ik keek haar vragend aan. ''Robin, die meisjes en jongens die net weg gingen hé. Die hebben blijkbaar op de gang lopen tongen. En nu worden ze geschorst.'' Ik keek haar aan en hield mijn lach in. Wie gaat er ook zo iets belachelijks doen op school. Dan kan je dit gewoon zien aankomen dacht ik. Het was over 5min pauze en Heather nodigde mij weer uit om bij haar te zitten. Ik zei ja. Ik ben eigenlijk wel echt blij dat ze zo aardig is. 

Het is pauze. Ik zat weer bij Heather, Jade, Anna, Jarno, Max, Lina en een andere jongen. Die jongen bleek het vriendje van Max te zijn. Ik wist niet eens dat Max een vriendje had. Het maakt me ook eigenlijk echt niks uit denk ik. Ik at mijn lunch en wachtte tot de bel ging. Deze pauze verliep rustig. Ook omdat dat groepje meisjes en jongens er niet waren. Die verzorgde namelijk altijd veel drukte. Ik keek naar mijn rooster en zag dat we mentor uur hadden. Ik pakte me spullen in en we liepen de les in. 

Ik ging weer naast Jarno zitten. Hij bleek uiteindelijk wel een hele aardige jongen te zijn. Alleen was hij een beetje verlegen in het begin. Maar nu ik hem wat beter ken blijken we nog best wat gemeen te hebben. Mevrouw Elzinga probeerde de les te beginnen maar dat verliep wat stroef. Toen ze eenmaal de klas stil kreeg begon ze haar verhaal. ''Oké iedereen, zoals jullie weten is morgen de lijst van de groepjes van de project week bekend. Met deze groepjes delen jullie de huisjes en doen jullie de activiteiten. Als jullie hier verder vragen over hebben kunnen jullie naar mij komen, Robin zou jij trouwens even hier willen komen'' Ik knipte en liep naar haar toe. ''Robin, omdat jij nieuw bent hebben wij jou nog niet ingedeeld. En omdat je nieuw bent leek het mij fijn als je iemand uit kiest waarmee je sowieso in het groepje komt. Dus met wie wil je in het groepje zitten.'' Ik twijfelde een beetje maar ik besloot om Heather te zeggen. Ik hoop ook maar dat mijn groepje even aardig als haar is.

In de les besloot mevrouw Elzinga een serie aan te zetten. Alleen niemand keek er na. Wij zaten met zijn alle maar gewoon een beetje te praten over alles en niks. Alleen Max was alleen maar bezig met andere lastig te vallen. Ik hoop dat ze dat niet bij mij doet.  Maar voor de rest begin ik me hier redelijk thuis te voelen. 

School was afgelopen en ik was op weg naar mijn fiets. Ik kwam Jarno tegen en we bleken de zelfde kant op te moeten. Het bleek ook nog eens dat we redelijk dicht bij elkaar woonde. Het viel me wel op dat Jarno anders is dan alle andere jongens. Hij is een stuk aardiger. ''Robin, wil je anders samen naar school fietsen morgen?'' zei hij. ''Ja is goed maar waar en hoe laat.'' antwoorde ik. ''Hierzo bij dat bankje om 8uur.'' ''Is goed tot dan!'' En we fietste allebei naar huis. Toen ik thuis was ging ik wat huiswerk doen en haalde ik de boodschappen omdat mijn moeder nog lang niet thuis is. Ik ging alvast koken en zetten wat klaar voor mijn moeder wat zij na haar werk kan eten. Daarna deed ik de afwas en ging ik weer verder aan mijn huiswerk. Al heb ik nog niet alle vakken gehad heb ik er al wel huiswerk voor. Dus ik ging hart aan de bak. 


Het beginWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu