4

25 1 1
                                    

"Kau nampak apa aku nampak?"

"Mestilah aku nampak. Eh eh handphone keluarkan." Kata Hendery dengan laju. Lucas mengeluarkan handphone nya lalu memberikan kepada Hendry. Dengan laju Hendery mengambil gambar dengan laju.

"Tapikan, dia buat apa dekat sini?" Tanya Lucas. Hanya mendapat gelenggan daripada Hendery saja.

"Sekarang ni nak buat macam mana?" Tanya Lucas memandang handphone nya. Dia memandang ke depan semula. Helaan nafas di keluarlan.

"Tak nak bagitahu?"

"Aku rasa kita simpan dulu, nanti baru kita bagitahu yang lain." Hendry bersetuju dengan cadangan Lucas. Mereka kembali melihat gambar itu.

 Mereka kembali melihat gambar itu

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Boss, maaf saya lambat." 

"Aku tak suka buang masa. Jom." Pembantunya menganggukan kepalanya. Dia membuka pintu untuk boss nya masuk ke dalam.

"Kita nak ke mana dulu boss?" Tanya pemandunya. 

"Tempat yang aku dah cakap dekat kau."

"Baik Tuan Jay." Katanya dan mula untuk memandu. Lelaki itu hanya memandang keluar tingkap dengan pandangan dingin saja. Tiada apa-apa reaksi saat kakinya sudah tiba di Korea. Sebuah kereta berhenti di sebuah bangunan. Dia tidak ada niat untuk keluar namun dia menatap dengan penuh intens.

Dia mengeluarkan keluhan kasar. Menyuruh pemandunya terus ke hotel yang telah di tempah. Dia mengeluarkan handphone nya dengan perlahan melihat isi pesanan di dalam.

"Seoul Korea." Gumamnya dengan perlahan. Kembali menyimpan handphone nya dan melelapkan matanya.

(MYSTERY FAMILY S2)

Tali bathrobe itu diikat dipinggang. Dia mendudukkan dirinya di atas katil. Dia mengambil handphone nya yang berdering. Lantas dia menjawab panggilanya.

"Dah sampai?"

"Uhm..."

"Jangan lupa tujuan Jay dekat sana."

"Ne." Panggilan di matikan sepihak. Dia tidak pernah rapat dengan sang ayah. Dia membuang nafas dalam. Dia berjalan untuk pergi ke arah jendela besar. Dia menghela nafas dalam dengan perlahan.

Handphone nya di ambil lalu membuat panggilan.

"Hello boss?"

"Boleh kau datang bilik aku?" Panggilan kembali dimatikan sepihak. Dia menghela nafas dalam dengan perlahan. Pintu bilik diketuk, dengan perlahan dia buka pintu lalu menyuruh budaknya balik.

Seseorang duduk di katil memandang Jay.

"Kenapa?"

"Aku nak kau uruskan sesuatu boleh?"

"Apa je?" Tanya Hyunjin.

"Ada benda yang aku tinggalkan dekat Australia. Aku nak kau minta orang dekat sana bawakkan barang aku boleh?" Hyunjin menganggukan kepala. Kedua lelaki itu berbincang dengan tenang.

Mystery Family S2Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang