Mark memasukkan file ke dalam rak file nya. Dia mengeluh perlahan. Meskipun dia sudah mencuci tangan daripada dunia gelap sang daddy, namun dia masih perlu memikirkan keselamatan sang isteri dan adik-adiknya yang lain.
Tok Tok
"Boss, Tuan Haechan datang."
"Bagi dia masuk. Minta semua jangan masuk ke bilik saya kalau dia masih belum keluar." Kata Mark dan pembantunya menganggukan kepala. Haechan masuk sambil membawa makanan di tangan. Tersenyum pada Mark.
"Hyung sibuk?"
"Tak. Baru je siap buat kerja."
"Ahhh...makan?"
"Boleh. Duduk dekat sana." Sofa depan menjadi tempat untuk mereka makan. Mark menunggu Haechan menghidangkan semua makanan yang ada. Dia memandang Haechan yang sedang membuka semua bekal.
Setelah itu keduanya mula menikmati makanan mereka. Mark sesekali akan memuji masakkan Haechan yang memang istimewa di mulutnya.
"Hyung..."
"Uhm?"
"Berkaitan Jeno, ada perkembangan?" Mark memandang Haechan lalu menggelengkan kepala. Dia memandang ke arah bekal itu semula.
"Semuanya menjadi semakin susah."
"Chan yakin semuanya akan menjadi okay." Mark menganggukan kepala.
"Chan daripada rumah mae?"
"Haah. Jumpa mae kejap, lepastu jumpa daddy. Mae ada buat kuih, ni kuih mae buat."
"Ahhh..." Mark menganggukan kepalanya.
"Chan nak tidur rumah mae ke?"
"Eh takdelah! Haritukan dah tidur sana, minggu ni Chan nak dengan bubu." Mark tersenyum mengangguk. Dia sangat bersyukur Haechan berlaku adil pada keluargnya sendiri dan keluarga mertua. Mark hanya ikut ke mana Haechan pergi.
Keduanya saling menikmati makanan yang benar-benar menyelerakan.
(MYSTERY FAMILY S2)
Kereta berhenti di mansion besar itu. Dia membuka seatbelt dan keluar bersama. Dia menutup pintu kereta dengan mata yang memandang keluar.
"Chan masuk dulu, hyung nak tengok luar kejap."
"Ne!" Haechan masuk ke dalam mansion Jung itu. Mark berjalan untuk pergi melihat sesuatu yang baginya janggal. Dia menghampiri pintu pagar.
"Jangan ke mana-mana kalau tak nak cedera. Kau siapa?" Mark menahan seseorang yang bersembunyi di belakang sana. Lelaki itu berhenti dari melarikan diri. Dia memusingkan badanya.
"Hyung..."
"Taehyun?"
"Shust!"
"Kenapa?"
"Masih ada mata-mata Jungkook untuk musnahkan aku. Hyung...aku cuma nak pastikan Beomgyu okay je. Maaf kalau-"
"Mana kau pergi?" Taehyun hanya menarik nafas dalam lalu memandang Mark. Dia melepaskan dengan perlahan lalu mendekat sedikit dengan berhati-hati.
"Buat masa ni kita tak selamat. Tapi hyung jangan risau sebab Jeno selamat sebenarnya dan dia masih hidup. Hyung kena cari dia cepat sebelum proses yang berlaku akan berhasil sepenuhnya."
"Kejap Tae! Proses apa?" Taehyun memandang Mark yang nampak betul-betul ingin tahu. Taehyun tidak banyak masa jadi dia mendekat lagi sekali untuk memberitahu dan menjelaskan dengan singkat.
"Proses pemadaman ingatan. Jeno sekarang dalam fasa pertama, dia akan hilang ingatan kecil yang ada dalam hidupnya. Kalau hyung lambat jumpa Jeno, kemungkinan fasa kedua akan dijalankan. Fasa kedua pula dia akan lupa semua memori terbesar. Seperti keluarga hyung."
KAMU SEDANG MEMBACA
Mystery Family S2
Tajemnica / Thriller5 tahun bukan masa yang sekejap untuk melupakan apa yang berlaku. Saat sudah berjumpa, fikirnya semua kisah sedih itu hilang namun nyatanya makin menyakitkan.