I'M BACK! CIEEE MENUNGGU...CIEEE PERASAN BETUL KAU MIN! OKAYLAH HAH BACA-BACA. TERIMA KASIH MEMBACA
.
Hyunjin memberhentikan kereta di sebuah bangunan megah. Dia mematikan enjin kereta lalu membukakan pintu untuk Jay. Setelah itu dia dan Jay berjalan bersama untuk masuk ke dalam. Tombol lift ditekan. Setelah itu dia berjalan masuk ke dalam.
"Tuan Jay. Ada appoinment dengan Tuan Mark?" Jay menganggukan kepala. PA Mark melakukan kerjanya dengan baik lalu mempersilakan Jay dan Hyunjin masuk ke dalam pejabat Mark. Mark tersenyum melihat kedatangan tamu itu.
"Duduklah dulu, aku siapkan file." Jay menganggukan kepala. Mendudukan diri sambil menyilangkan kaki. Melihat sekeliling tempat dengan senyuman kecil. Masih sama.
"Ini file nya. Silakan lihat." Jay menganggukan kepalanya dan melihat isi file itu. Dibaca dengan sangat teliti lalu mengangguk perlahan.
"Saya setuju." Kata Jay sambil menghulurkan tangan. Keduanya bersalamana dan menurunkan tanda tangan sebagai tanda setuju.
"Ahh boleh saya minta syarat tambahan?" Mark mengangguk mempersilakan syarat tambahan yang diinginkan Jay.
"Boleh panggil Tuan Mark hyung? Mark hyung?" Mark terdiam lalu memandang Jay. Sepertinya sudah lama dia tidak mendengarkan panggilan itu daripada adiknya yang ada di depan sekarang. Mark tersenyum kecil mengangguk perlahan.
"Of course. Why not?"
"Mark hyung." Keduanya tersenyum dengan perlahan. Setelah menjalinkan hubungan perjanjian. Jay meminta diri untuk kmbali ke pejabatnya sendiri. Saat dia dalam kereta Hyunjin melihat Jay tidak berhenti tersenyum.
"Tuan Jay happy?"
"Kau gila tak happy? Aku akan betulkan satu per satu." Kata Jay dengan tekad. Hyunjin siap sedia membantu dengan semua benda.
"Macam mana dengan Jaemin?" Soal Hyunjin membuatkan Jay terdiam. Dia membuang pandang keluar tingkap. Memikirkan banyak benda.
"Sejak semuanya berlaku, aku jadi takut untuk dekat dengan dia. Dia akan dalam keadaan bahaya kalau aku dan dia mengenali satu sama lain."
"Habis, takkan boss nak terus jadi Tuan Jay di mata Na Jaemin? Dia rindukan sosok Jung Jeno nya."
"Aku tahu. Aku pun rindukan dia. Tapi aku perlu tewaskan Jungkook dulu." Kata Jay dengan tekad tinggi sekali lagi. Hyunjin tahu boss nya dalam keadaan yang tertetekan.
"Apapun bantuan bagitahu je."
"Aku tahu kau akan tetap tolong aku walaupun aku tak minta."
(MYSTERY FAMILY S2)
KAMU SEDANG MEMBACA
Mystery Family S2
Mystery / Thriller5 tahun bukan masa yang sekejap untuk melupakan apa yang berlaku. Saat sudah berjumpa, fikirnya semua kisah sedih itu hilang namun nyatanya makin menyakitkan.