Peluru itu masuk terus ke dalam tubuh lelaki itu. Terus mencabut nyawa lelaki itu. Dia memberikan pistolnya kepada sang pembantu. Berjalan masuk ke dalam kereta lalu mengeluh perlahan.
"Macam mana?" Hyunjin memandang Jeno yang duduk di seat belakang. Dia menghela nafas dalam lalu menggeleng perlahan.
"Kau uruskan dulu yang tu."
"Baik." Hyunjin faham Jeno nak masa sendiri. Jeno sendirian di dalam. Dia mengeluarkan handphone nya.
"Tunggu aku Jaemin. Lepas semua ni selesai, kita akan berlari ke hujung dunia. Kau dan aku saja." Katanya dengan perlahan. Keluhan dilepaskan dengan perlahan.
Tidak lama itu Hyunjin kembali masuk ke kereta. Setelah menyelesaikan semuanya. Dia melihat Jeno yang termenung kosong.
"Jujur je dengan semua orang."
"Belum masanya."
"Nak berpura dah mati? Sukati Tuan lah." Katanya dengan malas. Dia mula memandu dengan tenang.
Jeno sendiri hanya diam saja. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan. Mungkin dia akan hadir selepas semuanya selesai. Dia memandang ke arah luar. Dia juga ingin bebas bercinta bersama Jaemin.
Namun sekarang dia perlu mengenalkan diri sebagai Jay. Dia masih tidak mampu berjumpa dengan Jaemin dalam keadaan seperti ini.
Jaemin...tunggu aku. Tunggu aku datang. Jangan pernah berubah hati. Aku mohon.
Jeno memejamkan matanya. Perlahan dia menghilangkan rasa penat dan sakit dikepala. Hyunjin menghela nafas dalam. Mungkin perancangan ini berat.
(MYSTERY FAMILY S2)
Dia berjalan masuk ke dalam bangunan itu. Dengan gaya yang sangat segak bersuit lengkap. Dia ada meeting dengan pengusaha Jung. Ya abangnya sendiri. Berjalan dengan tenang masuk ke dalam.
Namun langkahnya terhenti saat mendengarkan sesuatu.
"Lepas! Jangan macam ni! Lepas!" Jeno menolak kecil pintu pantry itu. Dan apa yang dia nampak adalah hal yang mengejutkan. Mengetap giginya dengan sangat marah.
"Lepas!" Pintu ditolak dengan selamba. Dia melihat Jaemin yang laju menolak seorang staff lelaki dan mengesat air matanya laju. Dia membow kecil ke arah Jeno sebagai presiden syarikat ini.
"Boss." Jeno menganggukan kepala. Dia melihat Jaemin yang terus berjalan pergi meninggalkan tempat itu.
"Jarang boss turun pantry."
"Saja." Kata Jeno dan berjalan pergi daripada sana. Dia memandang Jaemin yang sudah duduk di meja sana. Dia menghela nafas dalam dengan perlahan.
Jeno menuju ke meja Jaemin.
"Jaemin, boleh masuk biik saya kejap?" Tanya Jeno memandang Jaemin. Jaemin menganggukan kepalanya dengan perlahan. Mereka masuk ke dalam pejabat Jeno.
"Kenapa boss?"
"Boleh tolong siapkan document ni? Ini penting." Jaemin menganggukan kepalanya. Dia menerima dokumen itu. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan. Baru saja Jaemin ingin keluar, Jeno menahan-
"Maaf atas perilaku Jeo tadi. Saya akan amik tindakkan." Jaemin terdiam. Dia menganggukan kepalanya dengan senyuman. Dia berjalan untuk pergi daripada sana.
Jeno mengeluarkan handphone nya. Jeno membuang nafas dalam.
"Kenapa Tuan?"
"Selesaikan Joe Ying. Aku nak kau hapuskan dia." Jeno lantas mematikan panggilan. Mulai sekarang, dia takkan berdiam diri untuk sesiapa yang menganggu Jaemin dan keluarganya.
Kini dia bukan lagi seorang Jung Jeno yang akan bersembunyi di belakang Mark dan bertindak dalam keadaan gegabah. Dia akan menyusun semua rancangan.
(MYSTERY FAMILY S2)
"Terima kasih dengan cadangan itu. Kami akan bincangkan dengan team yang in charge dengan projek ini." Jeno dan Mark bersalaman bagi persetujuan itu. Mark memandang Jaemin yang hanya diam termenung saja.
"Maaf Jay, can I see Jaemin for a while?" Tanya Mark. Jaemin mengangkat muka lalu memandang Jeno. Keno menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia berjalan keluar bersama dengan Mark.
Mereka berdua berhenti di depan bilik meeting itu. Mark berdehem kecil.
"Muka nampak muram. Kenapa?"
"Takde apa hyung."
"Cerita je dengan hyung, kita masih keluarga bukan?" Akhirnya dia memeluk Mark dan meluahkan keluh kesahnya. Mark masih cuba menenangkan Jaemin.
Jika sekarang ada Jeno, ini adalah tugasanya. Dia membuang nafas dalam.
"Maafkan hyung Jae, hyung gagal selamatkan Jeno."
"Tak. Hyung tak salah, takde siapa yang salah." Ucap Jaemin. Dia melepaskan pelukanya itu. Dia tersenyum memandang Mark.
"Haechan macam mana?"
"Dia okay, malam ni datanglah rumah. Bubu rindu."
"Kalau ada masa Jae ke sana." Mark menganggukan kepala. Dia mengusak perlahan rambut Jaemin lalu pergi daripada sana. Jaemin juga pergi meninggalkan tempat itu.
Perlahan pintu meeting terbuka. Jeno membuang nafas dalam dengan perlahan. Dia tidak sanggup menahan semua itu, dia ingin menangkan Jaemin namun dia tidak dapat.
Dia perlu selesaikan kerjanya. Selesaikan semuanya dengan baik. Jeno masuk ke dalam biliknya. Melepaskan blazernya dengan tenang. Dia menghela nafas dalam dengan perlahan.
Jeno mengeluarkan surat yang ada di mejanya. Kerja Hyunjin semakin lama semakin pantas. Dia suka. Dia hanya perlu menunggu nyawa lelaki itu akan pergi baru surat ini ditanda tangani.
Jeno mendudukan dirinya di kerusi kebesaranya. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan. Memerhatikan CCTV yang memaparkan Jaemin di setiap sudut pejebatnya itu.
Mungkin mulai kejadian itu, dia perlu berhati-hati untuk bersama dengan Jaemin. Jeno menerima panggilan.
"Apa yang kau dah buat?"
"What I do?"
"Kau bunuh budak aku?" Suara Jungkook kedengaran marah, namun Jeno hanya menggelengkan kepalanya perlahan.
"Dia ganggu pekerjaan aku. Aku tahu apa yang patut aku buat untuk hancurkan Jung Family."
"Aku pegang kata-kata kau." Panggilan dimatikan.
(MYSTERY FAMILY S2)TBC
KAMU SEDANG MEMBACA
Mystery Family S2
Mystery / Thriller5 tahun bukan masa yang sekejap untuk melupakan apa yang berlaku. Saat sudah berjumpa, fikirnya semua kisah sedih itu hilang namun nyatanya makin menyakitkan.